2019-05-03, 22:48
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Jag tror att "inre exil" och "odla sin trädgård" blir mera attraktivt än att "besmitta sig" med det offentliga, om det offentliga får ännu mer av "den som inte är med oss är mot oss", i någon tom spegelfäktning om ord som yttre attribut för någon underliggande hegeliansk historiekamp mellan särintressen (som ras, etnicitet eller klass). Det finns många skeden i historien där irrelevans inte varit någon nackdel för individen, utan tvärtom en överlevnadsfaktor.

Men du har säkert rätt i att framtiden kommer att ha ännu mer av att förväntas välja sida.
Att självvald exil blir ett allt mer lockande alternativ för själar ur fas med tiden tror jag stämmer. Det är inte så konstigt att känna olust när ord som kunde varit användbara laddas med ideologiskt innehåll och vanlig logik inte gäller, eller när olika tabu förhindrar ett öppet, givande samtal. Den marginaliserade individens monadlika tillvaro. (Ja, jag tänkte "trädgård" -> Candide -> Leibniz.)

Hur integrerar man särlingen, fritänkaren, i ett fruktbart, kollektivistiskt sammanhang? Det korta svaret: jag föreställer mig att ett homogent samhälle utan totalitära drag är en behagligare plats för den som helst "odlar sin trädgård"; en syssla som blir mer lustfylld när den är frivillig och inte ett tillstånd framtvingat av yttre hot mot den individuella autonomin. Mångkultur gör inte livet lättare för någon svensk i eller utanför samhället. Svensk identitetspolitik kan helt enkelt vara att skapa bättre förutsättningar för alla medlemmar i ett folk; med andra ord sisådär sex, sju miljoner människor som alla är olika. Att stat och media tvingar oss alla att med vårt tysta (?) medgivande acceptera vissa saker utan förankring i någon folkvilja skapar inga förutsättningar för god hemmiljö. Om vi däremot slapp den här galna tankesmedjan i toppen av pyramiden kunde samhället åter bli ett sammanhang av frivillig interaktion och inte, som i dag, ett offentligt rum med otrygghet och nakenhet.
Citera
2019-05-04, 10:14
Medlem
urverksapelsins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nbsp
Tack för den länken, bra artikel av Folin.
Tackar, tackar.Se även
(FB) Svante Folin
Citera
2019-05-04, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det tror jag inte. Upplys dem. Och mig. Jag vet inte heller.

Du är ett, sannolikt avlönat, hatiskt nättroll. Du sår frön av misstro och förvirring bland vanligt folk som bara vill ta del av Sveriges kanske mest intressanta internetforum om "mediakriget om mångkulturen".

Citat:
Ja, begreppet är definierat. Vit person = "rasist" (eller potentiell sådan).

Bara för att tydliggöra...
På ena sidan: medier, staten, universitet, ett någorlunda samlat etablissemang inklusive större företag. Tusentals miljarder kronor i ryggen.
På andra sidan: HenKarl (och Ottokar).

Inte säker på om du faktiskt är dum, eller om ditt svar är ännu ett obstruerande av diskussionen: Du parafraserar ju precis det som jag skrev (och många andra före mig skrivit), nämligen att Makt = definierande av begrepp och ord.

Läs oyto:
Citat:
Tänk om subversionen av svensk kontinuitet hade bedrivits av experter. Som grundade sin analys av det möjliga i det befintliga. Som accepterade normer som något att följa och inte kritisera och språkbruket som något att följa för att göra sin förstådd efter rådande premisser.

Vad hade dessa kunnat uträtta för skada? Kan den impotente våldta?

Frågan är alltså i grund och botten om vi är intresserade av att ta makten över orden och i så fall redo att utmana dem med makt som verkar för förintandet av Sverige och det svenska folket ( - Eller är vi blott impotenta eunucker som ännu inte fogat oss under det Nya mångkulturella landets prakt och härlighet?). Själva ordet rasism och dess begreppsvärld är, menar jag, i någon mån ground zero inte bara i mediakriget om mångkulturen, men även i kriget om Sverige och vad det är att vara svensk. Precis som Enoch.Thulin skriver så pekar bara experttrollets agerande i denna fråga på att maktkamper av detta slag är av central betydelse. ...Vilket i sig på intet vis är något nytt under solen, men som likväl tåls att upprepas.

Citat:
Blot-Sven
Ja, det är en annan strategi, ja. Vi är i grunden överens om att det man givetvis inte ska göra är att spela med. Du anser att man kan "acceptera" tillmälet ironiskt för att påvisa det absurda i anklagelsen, som ofta är ogrundad, och jag menar att det är bättre att försöka utröna vad fan den här jeppen som svänger sig med antivita slagord egentligen menar med det.

Det ena utesluter som sagt inte det andra. - Blottlägg de goda™ hycklarnas inkonsekventa rashat, driv med och trolla deras antisvenska retorik, kalla dem för vad de är: Ömkliga, hatiska människor som vill förinta fria, demokratiska och jämställda samhällen! Troll som hatar det vackra Sverige!
Citera
2019-05-04, 14:31
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenKarl
Det ena utesluter som sagt inte det andra. - Blottlägg de goda™ hycklarnas inkonsekventa rashat, driv med och trolla deras antisvenska retorik, kalla dem för vad de är: Ömkliga, hatiska människor som vill förinta fria, demokratiska och jämställda samhällen! Troll som hatar det vackra Sverige!
Just det: Avslöja dessa ömkliga, hatiska och inkonsekventa hycklare som vill förinta det som inte passar dem. MEN det måste göras med förnuft för att inte slå tillbaka. Att kasta epitet och komma med grundlösa påståenden på samma sätt som de gör blir bara kontraproduktivt. Fakta och saklighet är viktigast. Sen kan man börja driva med dem. Satir kan vara väldigt kraftfull men den måste bottna i saklighet och fakta och får inte bli plump och vulgär.

På så sätt kan man utmana makten och ta orden från dem. Då tappar de sitt övertag och står nakna i hela sin ömklighet. Det ”enda” som behövs är att tillräckligt många människor i Sverige börjar ta orden från makthavarna. Då tror jag att vi snabbt kan få en förändring.
Citera
2019-05-04, 14:59
Moderator
Meijis avatar
När man har sitt på det torra med en fet pension från EU, så kan man som avgående Europa-parlamentariker kosta på sig en rejäl bredsida. Tror det här toppar det jag hittills läst av en politiker från kartellen av sju riksdagspartier.

"Efter att ha tillbringat femton år i Europaparlamentet ställer jag inte upp för omval" skriver Christofer Fjellner, avgående europaparlamentariker (M).

Ett smakprov.

Citat:
Den eviga och självförhärligande missionären

[---]

Sverige befinner sig på ett ständigt missionsuppdrag. Det är samma logik som Palmes Socialdemokrater hade i tredje världen. Bara arenan är ny. För svenska politiker handlar det sällan om hur EU kan hjälpa oss, utan om hur vi kan hjälpa EU. Det tar sig olika uttryck.

Som Centerpartiets valaffischer med budskapet ”Vår kamp mot högerpopulismen behövs i Europaparlamentet”. Centerpartiet har en ledamot av 751.

Eller som när Socialdemokraterna samlade hela Europa för ett socialt toppmöte i Göteborg i syfte att exportera den svenska modellen till resten av EU. Den svenska modellen är just svensk och kommer aldrig att bli norm i EU.

[---]

När Sverige är som bäst kan våra lösningar stundtals tjäna som inspiration för andra länder. Men i de samhällsfrågor som just nu är allra viktigast kan Sverige knappast betraktas som ett föredöme: migration, terrorism, organiserad brottslighet, ekonomi och klimat.

Sveriges migrationspolitik är ett avskräckande exempel. De flesta länder arbetar aktivt för att inte upprepa våra misstag. Ett Europa som inte bygger några murar blev över en natt ett Sverige med ”temporära” gränskontroller. De temporära gränskontrollerna till trots döms Sveriges gränsbevakning ut som EU:s sämsta av EU-kommissionen.

Terrorismbekämpningen har inte heller varit särskilt framgångsrik. Sverige har exporterat näst flest IS-krigare per capita i EU. Andra länder är rädda att svenskboende terrorister ska genomföra attentat hos dem. Vi klarar inte av att bekämpa den grova brottsligheten. Antalet skjutningar ökar snabbt. Danmark är rädd att vår gängkriminalitet ska sprida sig över Öresundsbron.

Polismyndigheter i andra länder varnar inte längre den svenska polisen för stöldligor på väg till Sverige, eftersom polisen ändå saknar resurser att följa upp tipsen.

[---]

Rimligtvis borde detta leda till en omprövning av förhållningssättet till EU. Men icke. Trots misslyckandena fortsätter svenska partier att bygga både Europapolitik och valrörelsekampanjer på exceptionalism. Partierna i januariöverenskommelsen försöker nu få hela EU att tillämpa dess principer.

”Rösta på mig i stället för Marine Le Pen eller Viktor Orbán” är budskapet. Men svenska folket kan varken lägga sin röst på Le Pen eller Orbán. Så slipper partierna de jobbiga sakfrågorna och de svåra avvägningarna. ...

https://www.svd.se/den-eviga-och-sjalvforharligande-missionaren
Citera
2019-05-04, 15:06
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Hela diskussionen om rasism mot svenskar är en icke-diskussion av sofistisk karaktär. För den normalt fungerande människan av alla kulörer är rasism/rashat/etnoressentiment riktat mot vita människor en självklarhet. Det är endast bland dem som internaliserat den intersektionella vänsterns världsbild som rasism/rashat/etnoressentiment riktat mot vita inte förekommer.

Alla andra vet att rasism/rashat/etnoressentiment drabbar alla raser.

Kastratkonservatismens gossen Ruda skrev om detta redan 2015:

Citat:
En lördagsnatt går en kvinna hemåt. På hemvägen passerar hon en skogsdunge och går förbi ett gammalt hotell. Där attackeras hon bakifrån av en man som föser henne bort från cykelbanan mot en slänt lite längre bort. Han våldtar henne. Skärrad letar hon efter hjälp. Hon stöter på två män ett stycke bort. Den ene av dem knuffar ned henne i gräset. En håller fast hennes händer ovanför huvudet medan den andra våldtar henne. Förmodligen våldtogs kvinnan även en tredje gång, visar DNA-analysen, men det minns hon inte. Inte nog med att hon utsätts för två överfallsvåldtäkter samma natt. Innan våldtäkten hånas hon med glåpord som anspelar på hennes etnicitet av en av våldtäktsmännen. Efter fullbordad våldtäkt spottar han henne i ansiktet.

[...]

Det har att göra med att tanken om att rasism inte kan drabba etniska svenskar – eller överhuvudtaget majoriteter. Enligt en vanlig definition av rasism är människor indelade i en värdeskala. Eftersom vita anses överordnade i den rasistiska världsbilden kan de inte drabbas av rasism. Men vilken skillnad gör det för ett offer för en rasistisk attack om man tillhör en grupp som anses överordnad?

[...]

Egentligen är det enkelt: rasism handlar om att se ned på eller angripa någon på grund av dennes grupptillhörighet. Det behövs ingen särskild hierarki eller maktpyramid för den definitionen. När etniska svenskar, liksom människor av annat ursprung, utsätts för rasism och rasistiskt motiverade brott bör det benämnas som just det. Något annat är ett svek mot offren.

Länk till Arpi: https://www.svd.se/aven-vita-drabbas-av-hat/i/senaste/om/ledare

Vår kastratkonservatör följde även upp artikeln med en annan benämd Fördöm även rasism mot etniska svenskar: https://www.svd.se/fordom-aven-rasism-mot-etniska-svenskar

Till trådens experter och övriga som internaliserat vänsterns världsbild och accepterat deras hegemoniska tolkningsföreträde över diskurser och ordens makt vill jag rikta en uppmaning: att likt Arpi våga göra er fria från extremvänsterns mentala tvångströja och återigen börja föra er med rak rygg och ett oändligt hat i hjärtat.

Det är trots allt så att många svenskar råkar illa ut i det mångrasistiska mångkulturella samhället, vi behöver sätta ord på dessa rasistiska/rashatande/etnokonfliktande övergrepp och våldsdåd, och innan vi har språket på plats blir det svårt att beskriva objektiva sanningar och på sikt få till en förändring:

Citat:
Polisen är medveten om att svenskar utsätts för hatbrott av invandrare och ett antal anmälningar görs varje år.

Men domstolarna väljer aldrig att skärpa straffen på grund av hatbrottsmotiv när offret utsatts i egenskap av svensk.

http://www.friatider.se/hatbrott-mot-svenskar-leder-aldrig-till-f-llande-dom

https://nyheteridag.se/halften-av-alla-rasistiska-hatbrott-riktas-mot-svenskar-nastan-inga-fall-anmals/

Att judiska etnoaktivister som Cwejman och hon Abramowitzh (eller va hon heter) aldrig kommer ta ställning för svennehoran vet vi, men vad hindrar Dahlbergskan från att föra Arpis fackla vidare? Det är i medias rasistiska tystnad kring rasismen mot svenskar som det största övergreppet ligger.
Citera
2019-05-04, 15:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Att ordet ”rasist” länge varit så effektivt för att svartmåla, tysta och demonisera meningsmotståndare är ingen enkel slump, skulle jag vilja påstå, utan ett resultat av att ordet, under decennier, knutits samman med ”Förintelsen” och alla vet hur väl just denna historia skrubbats in i medvetandet hos allmänheten i Västvärlden. Utan det uppdiktade orsakssambandet skulle ordet ”rasism” inte ha i närhet av den kraft den har, och har haft, de senaste decennierna. Det är naturligtvis mycket medvetet upplagt på just det viset.

Det är således ingen enkel slump att det har ”fungerat”. Någon har jobbat mycket målmedvetet för att uppnå precis den effekten.

Uppenbarligen kommer förintelsen att användas som ett vapen i arsenalen. Konstigt vore det annars. Kräver det någon tankeverksamhet eller något upplägg över huvud taget? Det kommer per automatik skulle jag säga.

Jag upplever heller inte att förintelsen är något som ständigt överskuggar diskussioner i Sverige. För ca. 15 år sedan ville statsminister Göran Persson uppmärksamma det hela eftersom det visade sig att få elever i skolorna hade en aning om vad det var för något och jag har svårt att tro att kännedomen sedan dess ökat.
Citera
2019-05-04, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
White flight till en inre exil är en form av överlevnadsfaktor och samtidigt identitetspolitik. Om mångkulturprojektets tysta massa försvinner från slagfältet, har det en avgörande betydelse.

Nej, det är ingen identitetspolitik. Personer som ägnar sig åt "white flight" flyr inte på grund av att det finns andra med samma "identitet" där de flyttar till. De flyttar för att situationen där de tidigare var inte längre kan tolereras. Begreppet kommer som sagt från USA och där är den gemensamma identiteten svag för att inte säga obefintlig. Om det vore så att det handlade om "identitetspolitik" så skulle en sådan vara i full blom sedan länge i USA eftersom "white flight" förekommit sedan 1960-talet. Så är det inte, i stället är det motsatsen. "Identitetspolitik" är stendött.

Det är snarare anti-identitetspolitik. Att flytta ut till en förort för att vara grannar med människor man delar noll och intet med annat än hudfärg är anti-identitet.
Citera
2019-05-04, 15:26
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Uppenbarligen kommer förintelsen att användas som ett vapen i arsenalen. Konstigt vore det annars. Kräver det någon tankeverksamhet eller något upplägg över huvud taget? Det kommer per automatik skulle jag säga.

Jag upplever heller inte att förintelsen är något som ständigt överskuggar diskussioner i Sverige. För ca. 15 år sedan ville statsminister Göran Persson uppmärksamma det hela eftersom det visade sig att få elever i skolorna hade en aning om vad det var för något och jag har svårt att tro att kännedomen sedan dess ökat.
Men herregud, nu har du väl ändå överträffat dig själv riktigt rejält.
Förintelsen, rasism, nazism, fascism och så vidare ältas ju ständigt i MSM och används som argument mot nationalism. Och nåde den som på minsta sätt ifrågasätter agendan. Då kommer epitetet ”Förintelseförnekare” som på posten. Skärp dig!
Citera
2019-05-04, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Men herregud, nu har du väl ändå överträffat dig själv riktigt rejält.
Förintelsen, rasism, nazism, fascism och så vidare ältas ju ständigt i MSM och används som argument mot nationalism. Och nåde den som på minsta sätt ifrågasätter agendan. Då kommer epitetet ”Förintelseförnekare” som på posten. Skärp dig!

Nej, så är det inte. Åkesson kallas inte för detta. Och förintelsen ältas inte ständigt. Skulle den det så skulle du kunna visa på detta ältande. Du kan inte. Lika lite som du kunde visa på att "rasism" användes på något annat sätt än det som diskuterades i tråden.
Citera
2019-05-04, 15:46
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nej, så är det inte. Åkesson kallas inte för detta. Och förintelsen ältas inte ständigt. Skulle den det så skulle du kunna visa på detta ältande. Du kan inte. Lika lite som du kunde visa på att "rasism" användes på något annat sätt än det som diskuterades i tråden.
Alla vet att du trollar och dessutom är jävligt dålig på det. Du har fått mängder av information om rasism som du bara förnekar. Sen finns det många trådar som diskuterar Förintelsen, ”Dagens Hitler” och så vidare. Alla vet att ditt syfte är att förneka och sprida förvirring. Det är meningslöst att lägga tid på att ge länkar som du ändå bara kommer att avfärda. Faktiska förhållanden visar att du har fel, det räcker i detta fall.

Kolla vidare: (FB) Dagens Hitler: publiceringar om nazismen i svensk media
Citera
2019-05-04, 16:57
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av McAz
Att ordet ”rasist” länge varit så effektivt för att svartmåla, tysta och demonisera meningsmotståndare är ingen enkel slump, skulle jag vilja påstå, utan ett resultat av att ordet, under decennier, knutits samman med ”Förintelsen” och alla vet hur väl just denna historia skrubbats in i medvetandet hos allmänheten i Västvärlden. Utan det uppdiktade orsakssambandet skulle ordet ”rasism” inte ha i närhet av den kraft den har, och har haft, de senaste decennierna. Det är naturligtvis mycket medvetet upplagt på just det viset.

Det är således ingen enkel slump att det har ”fungerat”. Någon har jobbat mycket målmedvetet för att uppnå precis den effekten.
Den kopplingen är en bra poäng och kanske kan få avsluta diskussionen. Rasism tillhör samma politiska arsenal som Förintelsen. Och förintelsekortet vaccinerar man sig mot genom att helt enkelt inte ta det på allvar. Inte genom att försöka tolka om det till någonting universellt, typ att Förintelsen även skulle innefatta mordet på Elin Krantz och Bataclanmassakern. Och absolut inte genom att intala sig att detta är ordets ursprungliga betydelse, att Förintelsen som antivitt maktgrepp skulle vara någon ny pervertering. Det förstår envar att det är en hallucination.

Rasismkortet desarmerar man genom att avfärda hela begreppet som det politiska trick det är. Man kan ironisera över det som subversion, men man måste framförallt vara självsäker och inte för en sekund göra sig några illusioner om begreppet i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in