Citat:
Ursprungligen postat av
AlexandraIda
Tittarna har aldrig fått veta hur det gick till när Martin och Sima blev tillsammans, bara att Sima tidigare var Eddies resurs. Vissa saker har de helt enkelt hoppat över för helt plötsligt var Sima höggravid och skulle gå på mammaledighet.
Ja, här har manusförfattarna genat rejält genom kurvan. Antagligen för att de ville ha in Nour på en ledande roll (för all del, hon är duktig). Personligen tycker jag att det känns en aning platt och konstruerat med deras förhållande. Möjligen passade det historien bättre att Martin slängs tillbaka ner i småbarns-fattig-misären (i slutet av förra säsongen var han ju lite mer "on a roll", med barn som äntligen börjar bli vuxna och ett nystartat förhållande med den heta tros-tjejen).
Det sagt, så är Martins karaktärsutveckling en av de trevligare i serien. Han har gått från en whining loser till en stabil farsa för Eddie, samtidigt som Lisa och Patriks äktenskap surnar allt mer. Om det kom en säsong till så skulle jag kunna tänka mig att den fokuserade på Lisa/Patriks skilsmässa, samtidigt som Martin blir den stabila parten (en slags omvända förhållanden).