Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-11-05, 11:30
  #733
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foo666
Det är ju samma karaktär (dvs Katja) som är kvar. Valet stod ju mellan att ta bort karaktären eller byta skådespelerska.
De gjorde antagligen det val som ansågs vara mest gynnsamt för serien.


VA? Men dra åt....hahah, helt sjukt ju!
Citera
2021-11-05, 11:32
  #734
Medlem
Foo666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
VA? Men dra åt....hahah, helt sjukt ju!

Sjukt vet jag inte, är varken första eller (antagligen) sista gången det görs i en serie. Hade man däremot petat Petra och ersatt så hade det varit sjukt.
Citera
2021-11-05, 11:37
  #735
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foo666
Sjukt vet jag inte, är varken första eller (antagligen) sista gången det görs i en serie. Hade man däremot petat Petra och ersatt så hade det varit sjukt.

Enklast vore väl att dödsförklara henne pga just covid men då hade allt urholkats.
Citera
2021-11-05, 11:37
  #736
Medlem
HR-assistenten som är med i serien och som är en stöttning för den biträdande rektorn är så spot on då det gäller att förhålla sig till det akademiska personligheten utan att se helheten eller förstå sig på kontexten.
Citera
2021-11-06, 03:46
  #737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
HR-assistenten som är med i serien och som är en stöttning för den biträdande rektorn är så spot on då det gäller att förhålla sig till det akademiska personligheten utan att se helheten eller förstå sig på kontexten.

Det som är skrämmande är att manusförfattarna inte inser dårskapen. De tycker att så som han gestaltas är bra.
Citera
2021-11-06, 11:33
  #738
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Det som är skrämmande är att manusförfattarna inte inser dårskapen. De tycker att så som han gestaltas är bra.
Ja exakt men i grund och botten speglar det dessvärre hur det fungerar i verkligheten. Hatar honom nå jävulst pga det.
Citera
2021-11-06, 21:58
  #739
Medlem
DerStiefelknechts avatar
Lisa är verkligen mästare på att axla rollen som störig bohemisk ADHD-personlighet i form av dålig lyssnare och tankspridd och störig karaktär i största allmänhet. Försöker gång efter annan att sätta fingret på vederbörande men bara uppsynen får mig förbannad (vilket väl trots allt gör henne till en skådis värd namnet). Rövslickeriet för sonens olika tillkortakommanden är otroligt. Själv skulle nog mina päron skratta av bara åtanken på att jag inte hade bekostat en skada jag själv (om än inte med flit) åsamkat hemmet. Vet inte om det är rätt metod, dock.

Willes låtsatspappa hade jag gärna velat ha som barn; oförställd och bara lättsam i bonussonens beslut. Diggar honom hårt. Vidare svårt att inte tycka om William då han spelar en så sympatisk karaktär. Finns något djup i honom (utan att för den sakens skull ha någon åsikt om studieval o.s.v.) Detsamma känner jag för Martins lilla mamma som jag nog personligen skulle ha väldigt bra personkemi med. Sima (?) känner jag däremot sådär inför. Tillför hennes karaktär nåt utöver ett och samma tonläge mest hela tiden?

Patrik agerade rätt som satte eleven på plats, anser jag. Mös i hela kroppen när han P citerade ungen (”suga av rektorn”-kommentaren) strax innan han vände och gick.

Tro fan det går bra för Lisas företag när hon spelar upptagen hela tiden. Hon känns dock så förbannat tillgjord. Hon och Patrik passar inte ihop för fem öre, möjligen att de är attraherade av varandra men i övrigt matchar inte deras personligheter för fem öre. Det är alltid nya hinder för dem båda att ta sig förbi i relationen.

Nån som vet varför psykologen hade en sån avsnäsande attityd gentemot Patrik som kom dit oanmäld?

Känner på mig att Patrik och Martin kommer råka i luvan på varandra inom en inte alltför snar framtid. Patrik gör narr av Martins miss med hemförsäkringen medan Martin kan kontra med Patriks ”misshandel”-incident på skolan.
Citera
2021-11-08, 09:01
  #740
Medlem
Martins livstil känns jobbigt att titta på men speglar en typisk arbetare som bara arbetar


Sedan att hans neger-skåning till kollega är sarkastisk och jävlas med honom men samtidigt är hjälpsam inget en känsla av att hon hintar med att Martin borde växa upp som människa.
Citera
2021-11-08, 10:43
  #741
Medlem
Under det kommande avsnitten denna månad lär det ju ske en otrohet mellan Patrik och hon som Tova Novotny spelar.

Sedan att Martin kanske inte får ihop det här nu med sin relation pga branden. Så hela denna säsong lär handla om att vissa relationer bryts upp , Patrik lär bli otrogen och Martin lär bli singel igen.
Citera
2021-11-08, 10:50
  #742
Medlem
fearreapers avatar
Kollegan är nog en utav den drygaste. Hon ska vara en relationsexpert usch 🤮
Citat:
Ursprungligen postat av Labanochapelsinen
Martins livstil känns jobbigt att titta på men speglar en typisk arbetare som bara arbetar


Sedan att hans neger-skåning till kollega är sarkastisk och jävlas med honom men samtidigt är hjälpsam inget en känsla av att hon hintar med att Martin borde växa upp som människa.
Citera
2021-11-08, 10:50
  #743
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DerStiefelknecht
Lisa är verkligen mästare på att axla rollen som störig bohemisk ADHD-personlighet i form av dålig lyssnare och tankspridd och störig karaktär i största allmänhet. Försöker gång efter annan att sätta fingret på vederbörande men bara uppsynen får mig förbannad (vilket väl trots allt gör henne till en skådis värd namnet). Rövslickeriet för sonens olika tillkortakommanden är otroligt. Själv skulle nog mina päron skratta av bara åtanken på att jag inte hade bekostat en skada jag själv (om än inte med flit) åsamkat hemmet. Vet inte om det är rätt metod, dock.

Willes låtsatspappa hade jag gärna velat ha som barn; oförställd och bara lättsam i bonussonens beslut. Diggar honom hårt. Vidare svårt att inte tycka om William då han spelar en så sympatisk karaktär. Finns något djup i honom (utan att för den sakens skull ha någon åsikt om studieval o.s.v.) Detsamma känner jag för Martins lilla mamma som jag nog personligen skulle ha väldigt bra personkemi med. Sima (?) känner jag däremot sådär inför. Tillför hennes karaktär nåt utöver ett och samma tonläge mest hela tiden?

Patrik agerade rätt som satte eleven på plats, anser jag. Mös i hela kroppen när han P citerade ungen (”suga av rektorn”-kommentaren) strax innan han vände och gick.

Tro fan det går bra för Lisas företag när hon spelar upptagen hela tiden. Hon känns dock så förbannat tillgjord. Hon och Patrik passar inte ihop för fem öre, möjligen att de är attraherade av varandra men i övrigt matchar inte deras personligheter för fem öre. Det är alltid nya hinder för dem båda att ta sig förbi i relationen.

Nån som vet varför psykologen hade en sån avsnäsande attityd gentemot Patrik som kom dit oanmäld?

Känner på mig att Patrik och Martin kommer råka i luvan på varandra inom en inte alltför snar framtid. Patrik gör narr av Martins miss med hemförsäkringen medan Martin kan kontra med Patriks ”misshandel”-incident på skolan.


Psykologerna kanske hintar att deras relation inte är hållbart på något vis och det noterade vi ju nu i dagens avsnitt att de inte lär bli mer möten hos psykologen eller att Patrik far dit själv.


Summering så långt: Patrik startar ett nytt liv, dejtar den där tjejen vid lekparken, Lisa har fullt upp och inser att hon har saboterat allt pga sitt företagande och skiter i familjelivet. Martin lär bli singel inom kort.

Allt som har med Katja,William och bonuspappan (hette han Henrik?) lär förbli oväsentligt, där bygger allt på Katjas mamma.
Citera
2021-11-08, 10:51
  #744
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Kollegan är nog en utav den drygaste. Hon ska vara en relationsexpert usch 🤮

Neger-skåningen tänkte du? Hon hatar jag redan, inte för att som är svart utan för att det är en typisk tjej som är fet och äcklig som lägger sin negativa energi mot andra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback