2019-04-23, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Är det bara jag som tycker serien har gått ner sig eller stör jag mig bara på majoriteten av karaktärerna rent personligt?
Nej den har gått ner sig väldigt mycket, fortsätter att se den bara för att säsongen är snart är slut.
Citera
2019-04-23, 20:21
Medlem
rikastistorstans avatar
Har det någonsin funnits ett par med sämre kemi än Lisa och Patrik på "vita duken"?
Citera
2019-04-23, 23:41
Medlem
AH9s avatar
Serien har inte blivit sämre, Lisa och Patrik är inte det mest omaka paret. Det enda som har blivit sämre är film-musiken.

03 Till Sjukan, lyssna bara. Gåshud!
https://m.soundcloud.com/user-829831558/sets/bonusfamiljen-s01-score-by-love-martinsen

Sista avsnittet lär nog skapa stor debatt. Måste folk alltid ta ställning till allt, om precis allt? Njut bara.

AH9
Citera
2019-04-24, 01:34
Medlem
Manuset har hafsats med i denna säsong. Då tänker jag inte på de stora bitarna som avhandlas, mer att bihändelserna är banala och krystade. Bianca står o tittar på sin farmors schal på ”dopet” som om hon helt plötsligt bryr sig om andra. Samtal är banala och krystade. Massor som sker i bild är alibihändelser helt enkelt.

Hon som spelar farmor är 100 ggr bättre skådis än Erik (patrik).
Citera
2019-04-24, 14:02
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bohonos
Manuset har hafsats med i denna säsong. Då tänker jag inte på de stora bitarna som avhandlas, mer att bihändelserna är banala och krystade. Bianca står o tittar på sin farmors schal på ”dopet” som om hon helt plötsligt bryr sig om andra. Samtal är banala och krystade. Massor som sker i bild är alibihändelser helt enkelt.

Hon som spelar farmor är 100 ggr bättre skådis än Erik (patrik).

Det känns som om manusförfattarna inte riktigt vetat vad de ska göra med Bianca, utan bara känt sig tvungna att slänga in henne ibland (eller så har skådisen inte velat vara med i den här säsongen särskilt mycket). Då blir det ett samtal med farmor eller en tonårsfest ibland, mest för att hon ska ha något att göra.
Erik Johansson, i alla fall de roller jag sett honom i, spelar alltid samma lugna medelsvensson-kille. T o m i Blå Ögon där han är ledare för ett gäng onda terroristnazister ser han ut och beter sig ungefär som Patrik! Tycker han är helt okej skådis, men inte särskilt spännande eller karismatisk. T ex Vera Vitali har betydligt mer utstrålning (även om Lisa är en enerverande figur).
Citera
2019-04-24, 14:17
Medlem
Vera Vitali är synnerligen svårälskad. Men kärleken är blind, så det finns säkert någon för henne också.
Citera
2019-04-25, 01:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Oddball

Mitt blodtryck höjs rejält (vilket är bra eftersom jag har väldigt lågt annars) när vänsterhippien Lisa fladdrar runt och lär barnen att tjat lönar sig och att det är okej att bete sig som ett arsle. 70-talssminkning gjorde sig bäst på...70-talet.

Hon har exakt samma sminkning och look öht som hon hade när hon spelade svettigt tjackluder i Hinsehäxan.

Det är hennes stil helt enkelt.
Citera
2019-04-25, 01:54
Medlem
Hur gammal är tjejen som spelar Bianca?
Citera
2019-04-25, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wattford
Hur gammal är tjejen som spelar Bianca?

Bianca spelas av Amanda Lindh, född år 2000.

http://www.agentmanagement.se/skadespelare/women/amanda-lindh/
Citera
2019-04-25, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Uncle Duke
Det känns som om manusförfattarna inte riktigt vetat vad de ska göra med Bianca, utan bara känt sig tvungna att slänga in henne ibland (eller så har skådisen inte velat vara med i den här säsongen särskilt mycket). Då blir det ett samtal med farmor eller en tonårsfest ibland, mest för att hon ska ha något att göra.
Erik Johansson, i alla fall de roller jag sett honom i, spelar alltid samma lugna medelsvensson-kille. T o m i Blå Ögon där han är ledare för ett gäng onda terroristnazister ser han ut och beter sig ungefär som Patrik! Tycker han är helt okej skådis, men inte särskilt spännande eller karismatisk. T ex Vera Vitali har betydligt mer utstrålning (även om Lisa är en enerverande figur).

Jag har sett Erik på teater och varit lysande där, även i serien om Tre vänner (minns inte exakt vad den hette). han var bra även där.

I denna serie verkar det som att han inte får regi eller vet hur vardagsdialog skall låta. Erik flåsar som även Peter Haber alltid gör, stönar ch stånkar fram replikerna. Krystat.
Citera
2019-04-25, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Bianca spelas av Amanda Lindh, född år 2000.

http://www.agentmanagement.se/skadespelare/women/amanda-lindh/

Bra det, tack! 🙂
Citera
2019-04-25, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Boomshiggabang
Är inne på avsnitt tre, säsong tre och har en fråga.
Har jag missat någon viktig detalj eller har de helt struntat i att nämna hur Martin och Sima blev tillsammans? I slutet av säsong två så är han ju tillsammans med den rödhåriga tjejen, vad hände sen?

Tittarna har aldrig fått veta hur det gick till när Martin och Sima blev tillsammans, bara att Sima tidigare var Eddies resurs. Vissa saker har de helt enkelt hoppat över för helt plötsligt var Sima höggravid och skulle gå på mammaledighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in