2019-04-19, 22:48
Medlem
simonvps avatar
Hahaha såg just semesteravsnittet. Vilken fullständigt jävla oduglig och osympatisk människa Martin är. Briljant karaktär
Citera
2019-04-21, 22:43
Avslutad
Är det bara jag som tycker serien har gått ner sig eller stör jag mig bara på majoriteten av karaktärerna rent personligt?
Citera
2019-04-22, 01:17
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Är det bara jag som tycker serien har gått ner sig eller stör jag mig bara på majoriteten av karaktärerna rent personligt?
Det är typ bara du som tycker att serien gått ner sig och förklaringen verkar vara den som du är inne på själv, att du stör dig på majoriteten av karaktärerna rent personligt.

Själv tycker jag att serien håller samma höga klass rätt igenom och att den är minst lika bra nu som alltid. Tyckte till och med att det förra avsnittet var ett av dom absolut bästa av alla avsnitten sen serien började sändas.
Citera
2019-04-22, 02:36
Medlem
rikastistorstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bizmarck
Har det framkommit om huruvida Bianca och hennes två tajta kompisar knullade granngubben för att han inte skulle skvallra om deras fest? Knullade de honom i trädgården när de följde med för att titta på hans blommor?
Ja! Det var underförstått. Vilken jävla gottegris gubbfan är. Hade också gärna praktiserat blommor och bin med Bianca och hennes vänner.
Citera
2019-04-22, 19:12
Medlem
Bonusfamiljen är verkligen en tv-serie som berör på så många sätt. Kan känna igen mig i väldigt mycket i olika situationer som kan uppstå. Så jag gillar den starkt.
Citera
2019-04-22, 21:29
Medlem
Jag vet att det är bara en TV-serie och man ska inte bry sig men Martins "Mamma" är en obehaglig karaktär, egoistisk, svartsjuk på Simas föräldrar, paranoid och allmänt jobbig. Ska hon framställas som en aning dement?
Citera
2019-04-23, 12:09
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zharon
Jag vet att det är bara en TV-serie och man ska inte bry sig men Martins "Mamma" är en obehaglig karaktär, egoistisk, svartsjuk på Simas föräldrar, paranoid och allmänt jobbig. Ska hon framställas som en aning dement?

Hon reagerar ju enbart sådär för att hon känner sig bortglömd och inte behövd längre. Hon känner sig utanför och ensam skulle jag tro.

Lisa däremot en karaktär jag har noll sympati för. Ingen som helst ordning på ungarna eller tillvaron, allt är Patriks fel och han ska göra allt för henne. Fick bortskämda Bianca nån uppläxning efter att lämnat ungarna helt själva? Som du skriver jag vet att det bara är en karaktär och påhittat men jag avskyr henne verkligen. Skulle inte grina om hon dog i en bilolycka. Sen är ju Patrik en konflikträdd jävla toffel. Nä de två sådant omaka par, de passar inte ihop och en sådan relation med två så olika personligheter och vise versa hade ju aldrig fungerat i verkligheten. Nu passar det för det blir drama, konflikter de emellan och vi som tittare antingen hatar eller älskar dem.
Citera
2019-04-23, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zharon

De skildrar nog bara hur det är för många äldre. Som känner sig bortglömda..
Citera
2019-04-23, 13:19
Medlem
54NDR0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikastistorstan
Ja! Det var underförstått. Vilken jävla gottegris gubbfan är. Hade också gärna praktiserat blommor och bin med Bianca och hennes vänner.

Nej de knullade inte... Har ni ens tittat på serien?
Citera
2019-04-23, 15:44
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Mina barn ser om den på svt play, så jag har sett om en del. Om man räknar antalet humor-poäng i form av ironi eller skämt så skulle jag säga att de första delarna är fem gånger roligare än denna säsong. Värsta missen med nya säsongen var att ta bort ett antal kul standard-inslag som terapeuterna som käbblar, paren som käbblar i terapi, psykologen på skolan, säng-killens norrländska tjej, tant-paret osv. Finns inte en ny karaktär eller konstellation som är i närheten så rolig som säsong 1. Den som inte ser det har visserligen trevligt men måste vara totalt blind.

Värst är att tyck-synd-om-personer som sängkillen eller Mede numera är deppiga på riktigt. Det är antagligen en tunn linje mellan "deppig person som ändå är rolig att se på" och "deppig person som enbart är deppig".

Mede säger knappt sina repliker längre. Hon verkar lida rejält. Och hennes makeup, hon ser ut som 65 år.
Senast redigerad av Lund-NoGo-zone 2019-04-23 kl. 15:48.
Citera
2019-04-23, 16:24
Medlem
Boomshiggabangs avatar
Är inne på avsnitt tre, säsong tre och har en fråga.
Har jag missat någon viktig detalj eller har de helt struntat i att nämna hur Martin och Sima blev tillsammans? I slutet av säsong två så är han ju tillsammans med den rödhåriga tjejen, vad hände sen?
Citera
2019-04-23, 17:20
Medlem
Uncle Dukes avatar
Williams och Eddies fina relation i det senaste avsnittet visar med all önskvärd tydlighet att ingenting är så förbrödrande och karaktärsdanande som en rejäl knarkupplevelse
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in