2017-02-13, 06:08
Medlem
Hade oturen att rka se ett avsnitt av detta elnde (tvingad av sociala omstndigheter). Det var nog ngot av det mest pinsamma och bedrvligaste jag ngonsin skdat. S fruktansvrt tafatta skdespelare. Och vem har skrivit manus? En hgstadieelev?

Felix Herngren borgar alltid fr dlig kvalitet. Den mannen har en helt obefogade tilltro till sin egen frmga.
Citera
2017-02-13, 10:47
Medlem
Garneringsmannens avatar
Tycker det r en schysst serie, helt ok. Kanske inte gapskratt, men nd tillrckligt underhllande fr att kunna flja. Och Fredrik Hallgren r bra som fan...
Citera
2017-02-13, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
missade frsta 10 men tyckte serien var vrd skall fljas i fortsttningen.
Har jag bomma s mnga ? eller har du drmt ?
Citera
2017-02-13, 12:27
Medlem
mishimas avatar
Ett fantastiskt preventivmedel fr oss barnlsa.

Str mig p Patrik och har sympatier fr Martin.
Citera
2017-02-13, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ett fantastiskt preventivmedel fr oss barnlsa.
Tnk tvrtom istllet. Inget bra p tv ikvll. Stng av s har vi sex!

Sjlv s frstr jag inte varfr det mste handla om dysfunktionella s fort det ska vara drama eller humor idag. Tnk Cosby, de kunde frmedla underhllning utan att man retade sig hela tiden. Med Roseanne var det riktigt tokigt men d skrattade man mest hela tiden.

Kanske bara var sjlva mnet med bonusfamiljer som inte roar mig. Tycker vl mest det r tragiskt med familjer som inte fungerar. Lider sjlv av misslyckande. Sen har en del av skdespelarna(?) med en sdan historia i sig sjlv som r svr att nu skilja ifrn rollen de spelar.
Citera
2017-02-13, 13:54
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tnk tvrtom istllet. Inget bra p tv ikvll. Stng av s har vi sex!

Sjlv s frstr jag inte varfr det mste handla om dysfunktionella s fort det ska vara drama eller humor idag. Tnk Cosby, de kunde frmedla underhllning utan att man retade sig hela tiden. Med Roseanne var det riktigt tokigt men d skrattade man mest hela tiden.

Kanske bara var sjlva mnet med bonusfamiljer som inte roar mig. Tycker vl mest det r tragiskt med familjer som inte fungerar. Lider sjlv av misslyckande. Sen har en del av skdespelarna(?) med en sdan historia i sig sjlv som r svr att nu skilja ifrn rollen de spelar.

Cosby r vl inte det bsta exemplet p en lyckad familj. En farsa som r pinsam och har fula trjor. r det humor? r det kul? Inte i min bok.

Angende din egen historia - r det inte lite frlsande att bara skratta t skiten?
Citera
2017-02-13, 21:54
Medlem
Jag och sambon undrar om det r en utkldd Mns Herngren som spelar kuratorn? Hittar inte hela rollistan nnstans. Fr vrigt gillar jag serien.
Citera
2017-02-13, 22:00
Medlem
Var det kristian luuk som var rektorn?
Citera
2017-02-13, 22:06
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Tycker serien r sevrd hittills! Mest spnnande r relationen mellan Petra Mede och killen p jobbet. Str mig p Eddie, har han inte ADHD s spelar han frbannat bra!
Citera
2017-02-13, 22:10
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulfood1
Jag och sambon undrar om det r en utkldd Mns Herngren som spelar kuratorn? Hittar inte hela rollistan nnstans. Fr vrigt gillar jag serien.

Va? Om du menar familjeterapeuten som r partner med Ann Petrn r det ju Johan Ulvesson i Stig Larsson-frilla la sent 90-tal (Referens: https://www.youtube.com/watch?v=5jd6dDFn5Oo )

Citat:
Ursprungligen postat av Konika
Var det kristian luuk som var rektorn?

Tyckte det sg ut som hans brorsa, Martin. Vet ej om det var han, dock.

Fr vrigt tycker jag att denna serie r jvligt mrklig om man nu verkligen vill ge en bild av en "normal" bonusfamilj, den visar ju bara en bonusfamilj som r ett dysfunktionellt helvete. Det hade vl funkat om man hade haft ngon slags svart komedi-approach, men det verkar frestlla ngon slags blandning av igenknningshumor och igenknningsdrama fr "den moderna familjen", vilket gr att jag blir ganska orolig fr personer som befinner sig i mlgruppen.
Enda familjemedlemmen som r ngotsnr sympatisk r ju Kevin. Frldrarna/bonusfrldrarna verkade tminstone reko fram tills pappan av ren ignorans nstan ddade sin styvson, med god hjlp av dennes mamma som glatt gmt hans livsviktiga allergisprutor i "en flyttlda ngonstans", sdant livsfarligt beteende borde ju vara grund till tvngsomhndertagande. Annars r det bara miffon och rvhl, srskilt br nmnas snorungen (som festligt nog spelas av Henrik Dorsins son) och hans loser till idiotpappa.
Citera
2017-02-13, 22:14
Medlem
[quote=Uncle Duke|59896959]Va? Om du menar familjeterapeuten som r partner med Ann Petrn r det ju Johan Ulvesson i Stig Larsson-frilla la sent 90-tal (Referens: https://www.youtube.com/watch?v=5jd6dDFn5Oo )

Tnkte p skolkuratorn.
Citera
2017-02-13, 22:17
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulfood1

Tnkte p skolkuratorn.

Jaha, d r det vl samma person som Konika (se mitt inlgg ovan) kallar "rektorn". Vet inte vem av er som uppfattat det rtt, jag kollar mest med ett halvt ga Som sagt tror jag det r Martin Luuk som spelar honom.
Senast redigerad av Uncle Duke 2017-02-13 kl. 22:29.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in