Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-13, 06:08
  #13
Medlem
Hade oturen att råka se ett avsnitt av detta elände (tvingad av sociala omständigheter). Det var nog något av det mest pinsamma och bedrövligaste jag någonsin skådat. Så fruktansvärt tafatta skådespelare. Och vem har skrivit manus? En högstadieelev?

Felix Herngren borgar alltid för dålig kvalitet. Den mannen har en helt obefogade tilltro till sin egen förmåga.
Citera
2017-02-13, 10:47
  #14
Medlem
Garneringsmannens avatar
Tycker det är en schysst serie, helt ok. Kanske inte gapskratt, men ändå tillräckligt underhållande för att kunna följa. Och Fredrik Hallgren är bra som fan...
Citera
2017-02-13, 10:59
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hunden007
missade första 10 men tyckte serien var värd skall följas i fortsättningen.
Har jag bomma så många ? eller har du drömt ?
Citera
2017-02-13, 12:27
  #16
Medlem
mishimas avatar
Ett fantastiskt preventivmedel för oss barnlösa.

Stör mig på Patrik och har sympatier för Martin.
Citera
2017-02-13, 13:30
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ett fantastiskt preventivmedel för oss barnlösa.
Tänk tvärtom istället. Inget bra på tv ikväll. Stäng av så har vi sex!

Själv så förstår jag inte varför det måste handla om dysfunktionella så fort det ska vara drama eller humor idag. Tänk Cosby, de kunde förmedla underhållning utan att man retade sig hela tiden. Med Roseanne var det riktigt tokigt men då skrattade man mest hela tiden.

Kanske bara var själva ämnet med bonusfamiljer som inte roar mig. Tycker väl mest det är tragiskt med familjer som inte fungerar. Lider själv av misslyckande. Sen har en del av skådespelarna(?) med en sådan historia i sig själv som är svår att nu skilja ifrån rollen de spelar.
Citera
2017-02-13, 13:54
  #18
Medlem
Garneringsmannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Tänk tvärtom istället. Inget bra på tv ikväll. Stäng av så har vi sex!

Själv så förstår jag inte varför det måste handla om dysfunktionella så fort det ska vara drama eller humor idag. Tänk Cosby, de kunde förmedla underhållning utan att man retade sig hela tiden. Med Roseanne var det riktigt tokigt men då skrattade man mest hela tiden.

Kanske bara var själva ämnet med bonusfamiljer som inte roar mig. Tycker väl mest det är tragiskt med familjer som inte fungerar. Lider själv av misslyckande. Sen har en del av skådespelarna(?) med en sådan historia i sig själv som är svår att nu skilja ifrån rollen de spelar.

Cosby är väl inte det bästa exemplet på en lyckad familj. En farsa som är pinsam och har fula tröjor. Är det humor? Är det kul? Inte i min bok.

Angående din egen historia - är det inte lite förlösande att bara skratta åt skiten?
Citera
2017-02-13, 21:54
  #19
Medlem
Jag och sambon undrar om det är en utklädd Måns Herngren som spelar kuratorn? Hittar inte hela rollistan nånstans. För övrigt gillar jag serien.
Citera
2017-02-13, 22:00
  #20
Medlem
Var det kristian luuk som var rektorn?
Citera
2017-02-13, 22:06
  #21
Medlem
Lakritspotatisens avatar
Tycker serien är sevärd hittills! Mest spännande är relationen mellan Petra Mede och killen på jobbet. Stör mig på Eddie, har han inte ADHD så spelar han förbannat bra!
Citera
2017-02-13, 22:10
  #22
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulfood1
Jag och sambon undrar om det är en utklädd Måns Herngren som spelar kuratorn? Hittar inte hela rollistan nånstans. För övrigt gillar jag serien.

Va? Om du menar familjeterapeuten som är partner med Ann Petrén är det ju Johan Ulvesson i Stig Larsson-frilla ā la sent 90-tal (Referens: https://www.youtube.com/watch?v=5jd6dDFn5Oo )

Citat:
Ursprungligen postat av Konika
Var det kristian luuk som var rektorn?

Tyckte det såg ut som hans brorsa, Martin. Vet ej om det var han, dock.

För övrigt tycker jag att denna serie är jävligt märklig om man nu verkligen vill ge en bild av en "normal" bonusfamilj, den visar ju bara en bonusfamilj som är ett dysfunktionellt helvete. Det hade väl funkat om man hade haft någon slags svart komedi-approach, men det verkar föreställa någon slags blandning av igenkänningshumor och igenkänningsdrama för "den moderna familjen", vilket gör att jag blir ganska orolig för personer som befinner sig i målgruppen.
Enda familjemedlemmen som är någotsånär sympatisk är ju Kevin. Föräldrarna/bonusföräldrarna verkade åtminstone reko fram tills pappan av ren ignorans nästan dödade sin styvson, med god hjälp av dennes mamma som glatt gömt hans livsviktiga allergisprutor i "en flyttlåda någonstans", sådant livsfarligt beteende borde ju vara grund till tvångsomhändertagande. Annars är det bara miffon och rövhål, särskilt bör nämnas snorungen (som festligt nog spelas av Henrik Dorsins son) och hans loser till idiotpappa.
Citera
2017-02-13, 22:14
  #23
Medlem
[quote=Uncle Duke|59896959]Va? Om du menar familjeterapeuten som är partner med Ann Petrén är det ju Johan Ulvesson i Stig Larsson-frilla ā la sent 90-tal (Referens: https://www.youtube.com/watch?v=5jd6dDFn5Oo )

Tänkte på skolkuratorn.
Citera
2017-02-13, 22:17
  #24
Medlem
Uncle Dukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av soulfood1

Tänkte på skolkuratorn.

Jaha, då är det väl samma person som Konika (se mitt inlägg ovan) kallar "rektorn". Vet inte vem av er som uppfattat det rätt, jag kollar mest med ett halvt öga Som sagt tror jag det är Martin Luuk som spelar honom.
__________________
Senast redigerad av Uncle Duke 2017-02-13 kl. 22:29.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback