2019-01-03, 19:42
Medlem
fearreapers avatar
Troligen fr Barbros skull,
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Verkar inte bli ngon S4.

Under vren r det premir fr tredje ssongen av SVT:s serie Bonusfamiljen.
Men efter det r det slut.
Just nu finns inga planer p en fjrde ssong av Bonusfamiljen, sger Anna Croneman som r programchef fr SVT Drama, till Aftonbladet.

https://www.expressen.se/noje/svts-b...sfamiljen-ned/
Citera
2019-01-04, 01:49
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Junketer
Verkar inte bli ngon S4.

Under vren r det premir fr tredje ssongen av SVT:s serie Bonusfamiljen.
Men efter det r det slut.
Just nu finns inga planer p en fjrde ssong av Bonusfamiljen, sger Anna Croneman som r programchef fr SVT Drama, till Aftonbladet.

https://www.expressen.se/noje/svts-b...sfamiljen-ned/
Trkigt att det tar slut efter ssong tre som kommer nu till vren. Har uppskattar serien vldigt mycket och hade hoppats p ytterligare en fortsttning.
Citera
2019-01-05, 10:47
Medlem
Ronilles avatar
Fast lgger de ner en serie enbart fr Lil-babs skull? Lter orimligt.

Jag tycker nd att det inte r konstigt att man vljer att frnya en serie man vunnit priser p, hga tittarsiffror och har en fanclub.

Jag lyssnade precis p Vrvet med Erik Jerka Johansson och han dementerade inte en s4. Dock kan det ju vara inspelat tidigare.
Citera
2019-01-05, 11:37
Medlem
NickLidstroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Fast lgger de ner en serie enbart fr Lil-babs skull? Lter orimligt.

Jag tycker nd att det inte r konstigt att man vljer att frnya en serie man vunnit priser p, hga tittarsiffror och har en fanclub.

Jag lyssnade precis p Vrvet med Erik Jerka Johansson och han dementerade inte en s4. Dock kan det ju vara inspelat tidigare.
Det som r s underbart med SVT de fr in kosingen nd.
Citera
2019-01-05, 21:04
Medlem
Ronilles avatar
Frvisso!

Men tnker mer p att sumpa en bra serie.
Citera
2019-01-08, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronille
Frvisso!

Men tnker mer p att sumpa en bra serie.

Finns ju mnga bra serier som gr ner sig just fr att man drar ut p dem, ofta frbi den punkt dr man utforskat alla troliga situationer och teman och istllet strcker sig till lngskt och tramsigt material, ofta i kombination med utdragna scener fr att mta krav p avsnittslngd. Kanske r det detta man frsker undvika? Quit when winning och allt det dr...
Citera
2019-01-09, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskback
Finns ju mnga bra serier som gr ner sig just fr att man drar ut p dem, ofta frbi den punkt dr man utforskat alla troliga situationer och teman och istllet strcker sig till lngskt och tramsigt material, ofta i kombination med utdragna scener fr att mta krav p avsnittslngd. Kanske r det detta man frsker undvika? Quit when winning och allt det dr...

Jag hller med. Den balans mellan tokigt, roligt, varmt, sorgligt och realistiskt som Bonusfamiljen lyckas med r ju jttesvr. Se p Andra ket som gr nu som nd kommer frn samma produktionsbolag men dr alla gr runt som karikatyrer. Jag minns hellre Bonusfamiljen som en kort men bra serie n en som sprat ur och blir dligt...
Citera
2019-02-18, 01:27
Medlem
fearreapers avatar
stavfel

Idag/inatt nu klockan 02:00 slpps avsnitt 1 av ssong tre p svtplay, ska bli spnnande och se. Vilka mer ska se ?,
Senast redigerad av fearreaper 2019-02-18 kl. 01:27. Anledning: Stavfel
Citera
2019-02-18, 03:17
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Idag/inatt nu klockan 02:00 slpps avsnitt 1 av ssong tre p svtplay, ska bli spnnande och se. Vilka mer ska se ?,
Sjlvklart satt man bnkad och kollade klockan 02:00!

Vad ska man sga? Denna ssong verkar bli lika briljant som de tidigare tv. Trots att de nu bytt regissr s knns karaktrerna fortfarande mnskliga och naturliga i sin utveckling. Kanske blir det till och med bttre med Mns Herngren p regi. lskade verkligen stilvalet och det smidiga, subtila stt som vissa trdar knts ihop medan andra fortstter lpa vidare. Att gra en s pass trovrdig skildring av verkligheten krver extrem skicklighet frn samtliga parter; det ska gudarna veta. Detta kan enligt mig vara den bsta svenska serien genom tiderna.
Citera
2019-02-18, 04:00
Medlem
fearreapers avatar
Hller helt & hllet med, Mycket rrande avsnitt ocks, Jag fllde en liten tr i slutet & i brjan,
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Sjlvklart satt man bnkad och kollade klockan 02:00!

Vad ska man sga? Denna ssong verkar bli lika briljant som de tidigare tv. Trots att de nu bytt regissr s knns karaktrerna fortfarande mnskliga och naturliga i sin utveckling. Kanske blir det till och med bttre med Mns Herngren p regi. lskade verkligen stilvalet och det smidiga, subtila stt som vissa trdar knts ihop medan andra fortstter lpa vidare. Att gra en s pass trovrdig skildring av verkligheten krver extrem skicklighet frn samtliga parter; det ska gudarna veta. Detta kan enligt mig vara den bsta svenska serien genom tiderna.
Citera
2019-02-18, 11:05
Medlem
okok1s avatar
Jaha. Nu har SVT brjat med att propagera fr ddsknark. Skulle cannabis vara bttre n opiater?
Citera
2019-02-18, 21:54
Medlem
Bdonks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Jaha. Nu har SVT brjat med att propagera fr ddsknark. Skulle cannabis vara bttre n opiater?
Jag tolkade det inte direkt som propaganda fr cannabis, snarare en spegling av nutiden. Fr ngra decennier sedan fanns vl knappt en medvetenhet om medicinsk anvndning av cannabis, inte i Sverige i alla fall. Nu fr tiden s vill en del anvnda cannabis i olika former, som exemplet i serien ikvll. Regissrerna av serien la in detta som ett inslag i kvllens program, utan att det ndvndigtvis behver betyda att det r propaganda fr det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in