2019-04-24, 13:09
Medlem
Fick 15 mg ordinerat varje kväll för två veckor sen. Har inte funkat. Inte ens lugnande. Hade massiv ångest och flera gråtanfall vid sängs igår. Är verkligen zopiklon såhär eller är det så att generikan bara suger balle?
Citera
2019-04-24, 14:10
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vogly
Fick 15 mg ordinerat varje kväll för två veckor sen. Har inte funkat. Inte ens lugnande. Hade massiv ångest och flera gråtanfall vid sängs igår. Är verkligen zopiklon såhär eller är det så att generikan bara suger balle?
Får du ingen effekt av generikan så kommer du inte få det av ”orginalet”. Dvs om du hämtat ut från apoteket och inte köpt något som kan vara falskt.

Nu har jag aldrig testat rektalt, men det är ju något som ökar upptaget och som folk ständigt rekommenderar för zopiklon och zolpidem. Har du någon tolerans till benso sedan innan?
Citera
2019-04-24, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Får du ingen effekt av generikan så kommer du inte få det av ”orginalet”. Dvs om du hämtat ut från apoteket och inte köpt något som kan vara falskt.

Nu har jag aldrig testat rektalt, men det är ju något som ökar upptaget och som folk ständigt rekommenderar för zopiklon och zolpidem. Har du någon tolerans till benso sedan innan?
Tolerans vet jag inte men jag har hållt mig på 3 veckors användande av 45 mg oxazepam dagligen utan att behöva höja dosen. Får ingen mental anxiolytisk effekt av det men fysiskt så hjälper det.

Zopiklon funkade inte så värst bra innan jag ens började med oxazepam heller, men igår så mådde jag så jävla piss och det gick inte att somna alls. I början så gjorde det i alla fall att jag vaknade färre gånger men nu fungerar det inte. Har tid hos läkaren på fredag och då skriver han nog ut en ny benso och ett insomningsmedel..
Citera
2019-04-25, 01:48
Medlem
GoFuckADucks avatar
Kan man blanda zopiklon 7.5mg och zolpidem 10mg samtidigt för insomning?
Citera
2019-04-25, 02:04
Medlem
Knarkarjävlars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck

Det går bra. Börja med zopilonet och ta zoplidemet 20-30 min senare. De ger en bra insomningseffekt när man blandar.
Citera
2019-04-25, 09:04
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knarkarjävlar
Det går bra. Börja med zopilonet och ta zoplidemet 20-30 min senare. De ger en bra insomningseffekt när man blandar.
Som du säger fungerar det bra. Zopiklon gör att man inte vaknar under natten och zolpidem gör att man somnar fort. Men just z-analoger blandat med annan benso (eller en annan z-analog) gör att minnesluckornq kan komma vid lägre doser än man är van vid.
Citera
2019-04-25, 09:15
Medlem
Citat:
Som du säger fungerar det bra. Zopiklon gör att man inte vaknar under natten och zolpidem gör att man somnar fort. Men just z-analoger blandat med annan benso (eller en annan z-analog) gör att minnesluckornq kan komma vid lägre doser än man är van vid.
Det stämmer inte. Zopiklon är liksom zolpidem en kortverkande insomningstablett. Har vaknat upp flertal gånger 2-3-timmar efter att jag har tagit imovane under mina sömnstörningsperioder.
Citera
2019-04-25, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoFuckADuck
Om du har tokhög tolerans men vill kunna somna in rekommenderar jag dig att först röka en holk (indica) och sedan ta zolpidem 10mg. Mysigt är förordet.
Citera
2019-04-25, 09:28
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Egotrippen
Det stämmer inte. Zopiklon är liksom zolpidem en kortverkande insomningstablett. Har vaknat upp flertal gånger 2-3-timmar efter att jag har tagit imovane under mina sömnstörningsperioder.
Jag skulle uttryckt mig lite klarare än vad jag gjorde. Det var min personliga erfarenhet av preparaten.

Halveringstiden för zopiklon är 4-6h i förhållande till zolpidems halveringstid på 1-3h dock. Så något mer långtidsverkande är det än zolpidem. Nu går det ju inte att uppskatta hur länge ett rus kommer vara enbart med hjälp av halveringstiden. Men i detta fall tycker jag det stämmer ganska bra överens med rustiden när jag intar zopiklon och zolpidem.

Skulle tippa på att zolpidem sitter i ~2h för mig och zopiklon runt ~5h.

Citat:
Om du har tokhög tolerans men vill kunna somna in rekommenderar jag dig att först röka en holk (indica) och sedan ta zolpidem 10mg. Mysigt är förordet.
Zolpidem är som du säger väldigt mysigt med cannabis.
Citera
2019-04-25, 09:46
Medlem
Citat:
Jag skulle uttryckt mig lite klarare än vad jag gjorde. Det var min personliga erfarenhet av preparaten.

Halveringstiden för zopiklon är 4-6h i förhållande till zolpidems halveringstid på 1-3h dock. Så något mer långtidsverkande är det än zolpidem. Nu går det ju inte att uppskatta hur länge ett rus kommer vara enbart med hjälp av halveringstiden. Men i detta fall tycker jag det stämmer ganska bra överens med rustiden när jag intar zopiklon och zolpidem.

Skulle tippa på att zolpidem sitter i ~2h för mig och zopiklon runt ~5h.

Zolpidem är som du säger väldigt mysigt med cannabis.
Jag sökte upp saken och där sades det att zopiklon har en halveringstid på cirka 5h och zolpidem har en halveringstid på cirka 4h. Båda två är därav klassade som kortverkande insomningstabletter, och är tämligen lika.

Enligt egen erfarenhet är zolp ett potentare preparat än zop för en längre och skönare sömn. Det har ett mer narkotiskt rus även vilket faller mig i smaken.
Citera
2019-04-25, 10:57
Medlem
caecos avatar
Citat:
Jag sökte upp saken och där sades det att zopiklon har en halveringstid på cirka 5h och zolpidem har en halveringstid på cirka 4h. Båda två är därav klassade som kortverkande insomningstabletter, och är tämligen lika.

Enligt egen erfarenhet är zolp ett potentare preparat än zop för en längre och skönare sömn. Det har ett mer narkotiskt rus även vilket faller mig i smaken.
Zolpidem FASS: Eliminationshalveringstiden är kort med ett medelvärde på 2,4 timmar och en effektduration på upp till 6 timmar

Zopiklon FASS: Halveringstiden är 4-6 timmar, ökad till 7 timmar hos äldre personer
Zopiklon har en snabbt insättande effekt (inom cirka 30 minuter), förkortar insomningstiden, förlänger sömndurationen och minskar antalet uppvaknanden under natten. Mängden REM-sömn och djupsömn (stadium III och IV) bibehålls vid rekommenderad dosering.

Där jag tog min information ifrån gällande halveringstid. Gällande zolpidem så håller jag med dig. Zolpidem ger mig någon form av rus, medan zopiklon är mer lik en ”riktig” benso för mig. Lite cannabis till zolpidem så blir det riktigt mysigt.
Citera
2019-04-25, 13:45
Medlem
GoFuckADucks avatar
Citat:
Testade det nu inatt och somna in rätt bra men när jag vakna så såg jag en tallrik med matrester i sängen som jag inte har nåt minne av att jag ätit.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in