Citat:
Ursprungligen postat av
happilappi
Kan du inte läsa? Artikeln är från 1989.
"A senior U.N. environmental official says entire nations could be wiped off the face of the Earth by rising sea levels if the global warming trend is not reversed by the year 2000."
Så mycket var det med den klimathysterin. Exakt samma visa nu.
Nä, den enda "samma visa nu" är att klimatskeptiker hittar ensklilda påståenden från icke-vetenskapsmän,
UTAN KÄLLHÄNVISNING (!!!) och hävdar att "Men titta, de har alltid haft fel!".
Och nej, din länk är ingen källhänvisning till någon forskning. Jag kan i 100% av fallen producera dessa, och jag är
inte särskilt insatt i hur, dvs. "bra på att Googla". Problemet du har framför dig i din jakt på en källa är att det förmodligen inte finns någon.
Så, varsågod, fortsätt käfta om att du minsann inte "behöver" hitta en källa eftersom anledning X.
Här har du en lättsmält video om fenomenet, som tar upp många extremt liknande påståenden från skeptiker.
https://www.youtube.com/watch?v=ugwqXKHLrGk Och försök inte "Men du har inte motbevisat specifikt
mitt påstående!". Motbevis kräver en källa som sagt, och det är fullständigt uppenbart här att du fallit i en fälla likt de som hänvisas, förklaras och nedmonteras i videon.