Citat:
Ursprungligen postat av
Trumpetflugan
Det är en rimlig förklaring från de som inte har vetenskapligt stöd för sin sida. Och notera att "sidor" i detta fall innebär att frågan är polariserad. I vetenskapliga frågor som denna, ska endast en sida förekomma, den som stöds av evidens och forskning. Utan föruppfattningar. Det finns bara en sida i frågan. Den vetenskapliga (likt all annan vetenskap kan ändras i ljuset av ny evidens och nya upptäckter).
Men den vetenskapliga sidan har ju många sidor.
Citat:
Nu är det istället en sida, den vetenskapliga, mot en annan sida som är antivetenskaplig, som har lurat dig att det egentligen är tvärtom och att den vetenskapliga bara är vetenskaplig för att den skulle ge pengar.
Vetenskapen mot Greta? Stackars fam. Ernman.
Citat:
Det är en konspirationsteori i sin renaste form och med en sådan uppfattning kan man fråga sig vilken forskning som öht finna att lita på. Jag antar att du uppsöker sjukhus när du blir sjuk och att du uppmanar anhöriga att göra detsamma om du på riktigt blir oroad över deras hälsa. Trots att forskningsresultat i dina ögon bara är en produkt av pengar. Vilket den alltså inte är.
Att förneka motiv av olika slag inom olika grenar av vetenskapen, om klimatvetenskapen i synnerhet, är naivt på gränsen till vansinne. När jag blir sjuk t.ex. vet jag att den västerländska medicinens valda sätt att hjälpa mig är genom medicinering.
Citat:
Så, antingen har du en gigantisk konspiration. Avslöjad av Svärjevänner och bloggare.
Mänskligt beteende. Svagheter, brister, social anpassning etc.
Citat:
Eller också är AGW vetenskapligt välbelagt. Det är liksom dina två alternativ. Att du väljer det första kan jag bara beklaga och konstatera att vi behöver ge skolan mer resurser.
Är Lindzens och Lewis uppskattningar av klimatkänsligheten en del av vetenskapen?