2019-04-11, 02:56
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
F
Citat:
Ursprungligen postat av kramiklon
Ta och begrunda de faktum att P uppgav i förhör att han hade ringt BÅ 23.15 mordnatten - något som BÅ förnekar.
PAJ ringde nog till BERIT kl 23’15. Att hon inte svarade i telefonen berodde nog på att BERIT inte hunnit hem ännu. Kanske slog PAJ fel telefonnummer? För vart någonstans står det att PAJ ringde och pratade med BERIT kl 23’15?
Citera
2019-04-11, 09:15
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Badkarsrunkaren
F
PAJ ringde nog till BERIT kl 23’15. Att hon inte svarade i telefonen berodde nog på att BERIT inte hunnit hem ännu. Kanske slog PAJ fel telefonnummer? För vart någonstans står det att PAJ ringde och pratade med BERIT kl 23’15?
https://dacostarkivet.wordpress.com/2016/11/09/nar-doden-kom-till-kramfors/
Han hävdar att han ringer föräldrahemmet och väninnan för att se om Eva kommit hem, när ingen svarar beger han sig med bil mot Evas hem, men missar märkligt nog cykeln som ligger slängd vid vägen enligt vittnen. Telefonsamtalen kontrolleras aldrig av polisen.
Citera
2019-04-11, 10:14
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
2019-04-09, 21:01
Citat:
Ursprungligen postat av Ron.Frangu
Jag har varit utanför PAJ's bostad på Björstagatan och kollat upp källarutgången på fastigheten. Den är belägen på högra kortsidan och man kan hur enkelt som helst backa upp en bil ända fram till källardörren! Jag skulle nog satsa mina pengar på att Eva mördades i PAJ's lägebhet och att man därefter lastade in Eva i bilen den vägen, via källarutgången.
Dom nybyggda husen mittemot fanns inte -87 så risken att bli sedd av någon var minimal. Dessutom skymde den uppbackade bilen hela dörren och källarutgången så det var alltså omöjligt att se vad som lastades in i en bil som stod parkerad där.
2017-03-23, 14:21
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
enligt en person jag känner så hade P lånat en bil av en kompis den aktuella kvällen för att köra hästtransporten med dagen efter. Han kanske inte hade drag på sin bil eller nåt . Vet tyvärr inte vad det var för märke på lånebilen
2017-03-23, 15:37
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Han hade lånat en orange Mercedes.
2017-03-23, 15:52
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Japp ok, tack!

Om P-A J inte bytte bil under hösten -87 så kan orsaken till det vara att han under mordkvällen körde Mercedesen som han hade lånat inför hästtransporten nästkommande dag. Det betyder att P inte behövde göra sig av med sin egen bil eftersom de spår som fanns efter Eva (kanske osynliga för blotta ögat) i sådant fall fanns i bagageutrymmet på bilen som han lånade av en kompis. Mycket intressant...
Ja, mycket intressant...

2017-03-23, 15:53
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Det var en sedan.
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
hen har inte en aning, men bilägaren ska vara kontaktad av polisen iallafall
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ok, jag förstår... Tipset att P-A J hade lånat bilen och förmodligen använt den under mordkvällen/natten schabblade man alltså bort eftersom utredarna enbart fokuserade på Sture.
Då vet vi med säkerhet att den Mercedesen aldrig undersöktes ordentligt och nu är den väl förmodligen skrotad...
BERIT körde kroppen efter EVA till Långbacken med Mercedesen, medans PAJ tog cykeln dit.
Citera
2019-04-11, 10:20
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
2017-03-23, 11:34
Citat:
Ursprungligen postat av Studsen
Har inte läst allt som skrivits sedan jag själv skrev - men lite har jag fastnat för men nog går det mesta på repeat. Men jag kan klargöra några saker - igen. Förhoppningsvis utan att bli kallad troll denna gång

1. OM Pajen skulle ha beställt mordet borde han ha skaffat sig ett rejält alibi - inte flippat runt som han gjorde. Så antingen är han oskyldig eller så har han ringt in detta tips.

2. Jag har blivit förhörd av polisen angående min bekantskap med både E och P. Polisen fick tag på mitt namn ur en dagbok som E skrivit och de hade läst och de citerade ur den. Fakta: dagboken fanns i polisens ägo. Förstahandsuppgift alltså. De förhörde mig och skulle återkomma om de behövde ytterligare uppgifter vilket de aldrig gjorde.

3. Jag vet inte vem B.Å är - kan någon PM:a mig hennes namn - om det är den enda person med BÅ som initialer jag känner från K-fors är det mer än intressant.

4. Ett fjärdehandsrykte (någon har hört någon säga till någon) säger att Paj satt på Träffen dagarna/veckorna efter mordet och ballade ur, högg med en kniv i sin pizza bl a samtidigt som han pratade om mordet (i fyllan?). Är det något rykte som är sant eller är det något som hysterin runt detta har skapat?

5. Aldrig har någon pratat om att P skulle ha hållit på med droger så länge jag bodde i stan. Det var ett helt annat gäng.

6. OM beställningsmordet är en sanning: vem tjänade på E:s död? Fanns det livförsäkringar? Vad ärvdes? Vem ärvde? (om det inte var ett triangeldrama alltså).

7. Jag var med på begravningen, det var många av E:s kompisar där och jag grät så mycket att jag inte tänkte på annat än det ohyggliga som inträffat och att jag ville att det skulle ta slut. Minns ej heller att jag reagerade på något speciellt annat än att polisen och journalisterna stod och fotade oss när vi gick ut.

8. Eva var en mycket trevlig tjej, en god kamrat och hon saknas av oss alla. Hennes grav ligger utan blommor varje gång jag är där och verkar rätt övergiven. En gång om året tänder jag ett ljus där och lägger en blomma. Det är inte klokt att detta mord inte är uppklarat.
3. Jag vet inte vem B.Å är - kan någon PM:a mig hennes namn - om det är den enda person med BÅ som initialer jag känner från K-fors är det mer än intressant.

Varför är det mer än intressant?
Citera
2019-04-11, 10:31
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
2019-03-08, 23:59
Citat:
Ursprungligen postat av BerraSWE
Ett problem är väl vart dom fick tag i kniven då, det var ju ingen vanlig kniv som jag fattar det.
Var mr P jägare ?
2016-11-06, 22:54
Citat:
Mr P var på begravningen. Han var också definitivt utredd. Polisen ringde runt till gamla bekanta och förhörde sig om honom rätt grundligt. Det är jag dessutom 100% säker på. Självklart är han avskriven av någon anledning vi inte vet något om. Om det sedan var en korrekt avskrivning får tiden utvisa.

Mr P gick FBU under en tid, frivillig befälsutbildning, där får man kanske tag på knivar? Många män i K-fors kanske gick där? P hade en märklig granne som figurerade i vissa tips, vart tog han vägen?

Om nu P*a G var vän med systern och hon och systern är säkra på att det är P - varför sitter han inte inne? Varför tilläts han vara med på begravningen som ändå var en rätt sluten tillställning?

Att sitta i TV och vara säker på en annan människas skuld är dåligt tycker jag. Om P*a G hade haft något på fötterna borde polisen ha tagit det på allvar. Hennes egen man till exempel är ju själv polis vad jag förstår om man googlar på hans namn och deras adress. Finns det fler i släkten som är poliser? Är det polisiärt smart att stoltsera med en så hämndlysten fru? Och nog borde väl hon fått gehör för sina idéer med dessa känningar inom kåren? Vad är haken? Är hon inte trovärdig nog?
Mr P gick FBU under en tid, frivillig befälsutbildning, där får man kanske tag på knivar? Många män i K-fors kanske gick där? P hade en märklig granne som figurerade i vissa tips, vart tog han vägen?

Där kanske vi har svaret på vart kniven/bajonetten kommer från?
Citera
2019-04-11, 11:08
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
2017-03-27, 00:01
Citat:
Kan inte P fått höra något som oroade honom - därav alla telefonsamtal på natten, alla åkturer? Hade han fått reda på att någon ville E illa? Som han nu skyddar? Vilka tjänade på E:s död, ekonomiskt eller på något annat sätt?

A hade varit i pundarkretsar, hade något gått fel där? Hade E satt dit någon? Är det otänkbart att det inte var A som var målet?

Återigen; om mordet var beställt; vilka hade alibi den natten?
Var det EVAS syster ANNELI som var det tilltänkta offret?

Tänk om (TÄNK OM) det var Annelie som mördade sin syster EVA? Var Anneli svartsjuk på EVA? Väntade Anneli på EVA vid föräldrahemmet? Hade Anneli en pojkvän vid tiden för mordet? Var det Annelies pojkvän som cyklade som en dåre utmed Limstagatan på svärmoderns cykel? Vad är Annelies alibi efter det att hon lämnade samkvämen hemma hos PAJ?

Var det ANNELI som cyklade utmed Limstagatan på sin mors cykel?

Har någon ställt de frågorna tidigare?
Senast redigerad av Badkarsrunkaren 2019-04-11 kl. 11:58.
Citera
2019-04-11, 11:34
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
2019-04-09, 02:38
Citat:
Att som PAJ klampa in och kontaminera brottsplatsen var verkligen lyckat enär det vilseledde polisens förestående utredning rörande hans eventuella inblandning.
Idag, 11:08
Citat:
Tänk om (TÄNK OM) det var Annelie som mördade sin syster EVA?
Även ANNELI klampade in och kontaminerade brottsplatsen.

Vid 14-snåret hittas ett anteckningsblock med Evas namn på av brodern till en granne, en kvinna som är granne med Evas mor får snart syn på något inne i skogspartiet, det visar sig vara en kropp. Grannarna springer upp till Evas anhöriga, samtidigt anländer Evas syster som springer nerför backen till brottsplatsen. Kl 14.40 identifieras Evas döda kropp av sin syster.
Citera
2019-04-11, 18:08
Medlem
Majsargotts avatar
Citat:
Här finns mer läsgodis:
http://www.mysterium24.se/?cat=72
Mediedeckarna och mordfallet Eva Söderström.

https://dacostarkivet.wordpress.com/?s=Eva
Dacostarkivet.

”När döden kom till Kramfors”
9 NOVEMBER, 2016 / DA COSTA-ARKIVET

Tack för intressanta artiklar! :-)
Citera
2019-04-11, 18:12
Medlem
Majsargotts avatar
Är det verkligen ingen som VET varför B flyttade ifrån Kramfors? Ställde den frågan till en skribent som sade att h*n hade pratat med B, och att B inte har med mordet att göra. Kan ju stämma. Men inte ens "byrykten" har gått om B. De som jag har pratat med vet inte ens vem B är (?)
Citera
2019-04-12, 05:11
Medlem
Ron.Frangus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majsargott
Är det verkligen ingen som VET varför B flyttade ifrån Kramfors? Ställde den frågan till en skribent som sade att h*n hade pratat med B, och att B inte har med mordet att göra. Kan ju stämma. Men inte ens "byrykten" har gått om B. De som jag har pratat med vet inte ens vem B är (?)

Ett mycket väntat och förutsägbart svar av BÅ. Det är klart att hon hävdar att hon inte är inblandad (även om hon nu skulle vara det), Hon kan ju i sådant fall inte erkänna det eller hur!? BÅ har skaffat sig ett helt nytt liv nere i södra Sverige med man och 2-3 barn, skulle hon vara inblandad kommer hon fortsätta blåneka in absurdum för att skydda sin familj
Senast redigerad av Ron.Frangu 2019-04-12 kl. 05:17.
Citera
2019-04-12, 12:45
Medlem
Badkarsrunkarens avatar
Vad tyst det blev. Har ni läst någonting taktlöst?
Citera
2019-04-12, 19:56
Medlem
Majsargotts avatar
Citat:
Vad tyst det blev. Har ni läst någonting taktlöst?

Nej, I am a 90's girl och det är fredag kväll ;-)
Jag har läst hela den här tråden, även fast jag inte minns allting som har skrivits. Kanske får göra det igen.
När jag skrev detta om att jag också tror att det handlar om svartsjukedrama, så känns allt annat så långsökt. Därför jag undrade om någon vet (rykten ) om varför B lämnade Kramfors. Har hon aldrig återvänt dit? Inte ens för att hälsa på? Någon som vet det?

Visst hon är säkert oskyldig, men det verkar ändå suspekt. Sen har det skrivits lite olika om när hon flyttade från Kramfors. Enligt vissa uppgifter här och i media flyttade hon 3 veckor efter mordet, ibland sägs det 3 månader och också att B och Mr P bodde ihop i just 3 veckor..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in