2017-03-23, 15:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Det var en sedan.

Bra då är det säkerställt, tack Vidje!
Citera
2017-03-23, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Han bör ha haft Mercedesen eftersom han skulle köra släpet, det hade ju varit konstigt om han hade dykt upp med sin egen bil, som om han visste att det inte skulle bli något av med transporten.
ja det låter ju logiskt, men eftersom han kom för att ringde honom så vet man ju aldrig om han tänkt dyka upp överhuvudtaget 🤔 Men om han inte ville dra misstankarna till dig så borde han ju kommit i vilket fall. Sen hade han även ringt till personen som ägde bilen tidigt på lö morg , men ville att han skulle hålla tyst om anledningen till samtalet . Jävligt skumt
Citera
2017-03-23, 16:05
Medlem
Draifoss avatar
Angående uppgiften jag hade sett, men inte kan hitta, kan den ha varit den här mercan som lackerades om?
Citera
2017-03-23, 16:06
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marpet1
ja det låter ju logiskt, men eftersom han kom för att ringde honom så vet man ju aldrig om han tänkt dyka upp överhuvudtaget 🤔 Men om han inte ville dra misstankarna till dig så borde han ju kommit i vilket fall. Sen hade han även ringt till personen som ägde bilen tidigt på lö morg , men ville att han skulle hålla tyst om anledningen till samtalet . Jävligt skumt

Ja han hade nog inga planer på att inte dyka upp för det hade ju blivit väldigt misstänkt. Han var nog snarare väldigt trött efter den natten... om han lyckades somna så blev det nog väldigt sent för hans del, kanske vid 5-6 tiden om han ens sov något, och sedan väcktes han av att du ringde.
Citera
2017-03-23, 16:16
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Sen hade han även ringt till personen som ägde bilen tidigt på lö morg , men ville att han skulle hålla tyst om anledningen till samtalet . Jävligt skumt

Man kan ju undra varför det samtalet var så hemligt?

Den du nämner som har vetskap om att P ringde till ägaren av Mercedesen tidigt lör-morgon, har den personen haft någon egen misstanke om vad samtalet kan ha handlat om?
Citera
2017-03-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Angående uppgiften jag hade sett, men inte kan hitta, kan den ha varit den här mercan som lackerades om?
#4429 jag som gjort inlägget och tagit det från PG:s status på facebook men det handlar om den bil han har idag.
Citera
2017-03-23, 16:21
Medlem
Citat:
Man kan ju undra varför det samtalet var så hemligt?

Den du nämner som har vetskap om att P ringde till ägaren av Mercedesen tidigt lör-morgon, har den personen haft någon egen misstanke om vad samtalet kan ha handlat om?
hen har inte en aning, men bilägaren ska vara kontaktad av polisen iallafall
Citera
2017-03-23, 16:24
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Nej det finns ingen anledning att Mercan skulle lackas om, däremot kan P-A J ha gjort en mycket noggrann städning av bagageutrymmet innan bilen återlämnades till kompisen.
Citera
2017-03-23, 16:26
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
hen har inte en aning, men bilägaren ska vara kontaktad av polisen iallafall

Det låter ju bra, menar du att polisen tog kontakt med bilägaren redan -87 eller har det skett nu på senare tid?
Citera
2017-03-23, 16:27
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nej det finns ingen anledning att Mercan skulle lackas om, däremot kan P-A J ha gjort en mycket noggrann städning av bagageutrymmet innan bilen återlämnades till kompisen.
Ja, det var jag som hade blandat ihop det med en helt annan bil som hade lackats om på senare tid.
Citera
2017-03-23, 16:33
Medlem
Citat:
Det låter ju bra, menar du att polisen tog kontakt med bilägaren redan -87 eller har det skett nu på senare tid?
kan jag tyvärr inte svara på, men vet att den infon gavs till polisen då när det hade hänt
Citera
2017-03-23, 16:36
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
kan jag tyvärr inte svara på, men vet att den infon gavs till polisen då när det hade hänt

Ok, jag förstår... Tipset att P-A J hade lånat bilen och förmodligen använt den under mordkvällen/natten schabblade man alltså bort eftersom utredarna enbart fokuserade på Sture.
Då vet vi med säkerhet att den Mercedesen aldrig undersöktes ordentligt och nu är den väl förmodligen skrotad...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-23 kl. 16:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in