2017-03-23, 00:35
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag vet inte teaterkniv? En filekniv kan ha långt blad men har dock aldrig sett en som är tvåeggad.
¨
Om P-A J nu hade en enorm tvåeggad historia som såg väldigt skräckinjagande ut så var den ju utmärkt om han nu hade tänkt "spela teater" och hota Eva med att han tänkte ta sitt eget liv om det inte blev som han ville...
Citera
2017-03-23, 00:51
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
¨
Om P-A J nu hade en enorm tvåeggad historia som såg väldigt skräckinjagande ut så var den ju utmärkt om han nu hade tänkt "spela teater" och hota Eva med att han tänkte ta sitt eget liv om det inte blev som han ville...

Fast det verkar ändå något mysko om han helt plötslugt skulle bli så labil efter att de umgåtts så länge på vad verkar vänskaplig basis.
Citera
2017-03-23, 01:04
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vidje
Patric Sellén om mordutredningen

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/patric-sellen-om-mordutredningen
Det här tycker jag var en intressant intervju. Jag får en känsla av att många nu tror sig veta hur det ligger till, men att det saknas konkreta bevis eller vittnesuppgifter.
Citera
2017-03-23, 01:15
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Om Mr.P såg t.ex. från ett fönster i sin lägenhet att Eva klev in i BÅ:s bil, då kan han alltså ha insett att Eva skulle åka med till just limstakorset. I så fall skulle Mr.P, även om han från början hade planerat att gå eller cykla ifatt en promenerande Eva, ha kunnat chansa på att hinna ifatt henne i långbacken om han skyndade sig?

Bra tanke, men så vitt jag förstår så hade P-A J endast fönster mot baksidan i sin etta.
Citera
2017-03-23, 01:19
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pontsiuspilatus
Cykeln ställer till med mycket förvirrning.Syns enl vittnen 0000-0240 borta vid 0500.Det kan faktisk vara 2300-0300.Ett möjligt scenario: En pundare från Bruket ska ner down town tjuvlånar familjens cykel(mycket vanligt att folk tjuvlånade cyklar o sparkar) möter bo i backen Bo känner igen familjens cykel,tjafs uppstår,att pundare bär knivar är mer regel än undantag(Åmsele mördades 3 för att dom upptäckte en cykelstöld).När cykeltjuven är på väg åter ser han cykeln o tar tillbaks cykeln.Bo kan till o med känna igen cykeltjuven.

Borde cykeln i sådant fall inte legat på andra sidan vägen och med framhjulet i riktning "down town"? eller bemödade pundaren sig med att placera cykeln på motsatt sida av vägen och med framhjulet i motsatt riktning än det håll han kom ifrån? Vissa droger utvidgar ju sinnena och kan ge snilleblixtar med det här vette sjutton...
Citera
2017-03-23, 01:20
Medlem
Citat:
Det här tycker jag var en intressant intervju. Jag får en känsla av att många nu tror sig veta hur det ligger till, men att det saknas konkreta bevis eller vittnesuppgifter.

Det är lite intressant, man må ju ha någon orsak till varför man har uppfattningen så specifikt? Om man tror han är GMoch exempelvis inte bara inblandad på något vis? 2
Citera
2017-03-23, 01:42
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Fast det verkar ändå något mysko om han helt plötslugt skulle bli så labil efter att de umgåtts så länge på vad verkar vänskaplig basis.

Det hela kan upplevas som plötsligt, men det finns inget som utesluter att P kan ha varit frustrerad under en längre tid. Ofta kan man väl ta saker till en viss gräns och även stå ut med mycket men P kanske hade kommit till ett stadie där han var som en tryckkokare redo att explodera?
Citera
2017-03-23, 01:56
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Jag tycker att det låter lite väl hypat, det här leder till att det blir lite tillfälligt snack på bygden men inte mer, det faller snart i glömska igen. Jag får inte den känslan av att många nu tror sig veta hur det ligger till, snarare tvärtom, folk blir förvirrade när dom hör att mördaren ska ha varit lejd...
Nej, jag tror inte på det här tipset, tyvärr.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-23 kl. 01:59.
Citera
2017-03-23, 01:56
Medlem
Citat:
Det hela kan upplevas som plötsligt, men det finns inget som utesluter att P kan ha varit frustrerad under en längre tid. Ofta kan man väl ta saker till en viss gräns och även stå ut med mycket men P kanske hade kommit till ett stadie där han var som en tryckkokare redo att explodera?

Denna teorin, borde det inte ha märkts av någon om han varit så stressad, likt svartsjuketeorin, där man samtidigt menar att man vet att de absolut inte hade ett förhållande?
Kanske inte innan, på ett sätt att det säkert kunde förutses att något slags psykbryt var på väg eller så, men väl att man skulle kunna koppla något specifikt som skulle indikerat detta om man betraktar det retroperspektivt?
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-03-23 kl. 01:59.
Citera
2017-03-23, 02:05
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Denna teorin, borde det inte ha märkts av någon om han varit så stressad, likt svartsjuketeorin, där man samtidigt menar att man vet att de absolut inte hade ett förhållande?
Kanske inte innan, på ett sätt att det säkert kunde förutses att något slags psykbryt var på väg eller så, men väl att man skulle kunna koppla något specifikt som skulle indikerat detta om man betraktar det retroperspektivt?

Nej jag tror inte det, man ju tycka att det borde märkas på något sätt men ingen vet ju vad som försegår i en annan människas huvud. Hur ofta får man inte höra vid mord: "Han som var så snäll och trevlig", "han var en person som man inte kunde tro något ont om", "hur kunde det hända, dom som verkade ha det så bra..." osv...
Senast redigerad av Pudelfrillan 2017-03-23 kl. 02:08.
Citera
2017-03-23, 02:38
Medlem
Citat:
Nej jag tror inte det, man ju tycka att det borde märkas på något sätt men ingen vet ju vad som försegår i en annan människas huvud. Hur ofta får man inte höra vid mord: "Han som var så snäll och trevlig", "han var en person som man inte kunde tro något ont om", "hur kunde det hända, dom som verkade ha det så bra..." osv...

Stämmer. Man säger ibland om mördare ungefär som man verkar tycka om Eva här, ungefär att hen verkade genomhygglig. Men än har ju denne P inte befunnits misstänkt (för att ingen konkret anledning synes vara förhanden) och många verkar ändå här vara säker på sin sak.
Citera
2017-03-23, 11:34
Medlem
Har inte läst allt som skrivits sedan jag själv skrev - men lite har jag fastnat för men nog går det mesta på repeat. Men jag kan klargöra några saker - igen. Förhoppningsvis utan att bli kallad troll denna gång

1. OM Pajen skulle ha beställt mordet borde han ha skaffat sig ett rejält alibi - inte flippat runt som han gjorde. Så antingen är han oskyldig eller så har han ringt in detta tips.

2. Jag har blivit förhörd av polisen angående min bekantskap med både E och P. Polisen fick tag på mitt namn ur en dagbok som E skrivit och de hade läst och de citerade ur den. Fakta: dagboken fanns i polisens ägo. Förstahandsuppgift alltså. De förhörde mig och skulle återkomma om de behövde ytterligare uppgifter vilket de aldrig gjorde.

3. Jag vet inte vem B.Å är - kan någon PM:a mig hennes namn - om det är den enda person med BÅ som initialer jag känner från K-fors är det mer än intressant.

4. Ett fjärdehandsrykte (någon har hört någon säga till någon) säger att Paj satt på Träffen dagarna/veckorna efter mordet och ballade ur, högg med en kniv i sin pizza bl a samtidigt som han pratade om mordet (i fyllan?). Är det något rykte som är sant eller är det något som hysterin runt detta har skapat?

5. Aldrig har någon pratat om att P skulle ha hållit på med droger så länge jag bodde i stan. Det var ett helt annat gäng.

6. OM beställningsmordet är en sanning: vem tjänade på E:s död? Fanns det livförsäkringar? Vad ärvdes? Vem ärvde? (om det inte var ett triangeldrama alltså).

7. Jag var med på begravningen, det var många av E:s kompisar där och jag grät så mycket att jag inte tänkte på annat än det ohyggliga som inträffat och att jag ville att det skulle ta slut. Minns ej heller att jag reagerade på något speciellt annat än att polisen och journalisterna stod och fotade oss när vi gick ut.

8. Eva var en mycket trevlig tjej, en god kamrat och hon saknas av oss alla. Hennes grav ligger utan blommor varje gång jag är där och verkar rätt övergiven. En gång om året tänder jag ett ljus där och lägger en blomma. Det är inte klokt att detta mord inte är uppklarat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in