Citat:
Ursprungligen postat av
BerraSWE
Tror det är någon i tråden som medvetet vill vilseleda, enligt mig finns det bara 2 huvudmisstänkta där jag tror att dom gjorde det tillsammans, den ena kände lojalitet till den andra, mr P och B.
Ta och begrunda de faktum att P uppgav i förhör att han hade ringt BÅ 23.15 mordnatten - något som BÅ förnekar. Bå fick även den frågan av SVT vid deras granskning av fallet.
Här kan man tycka att BÅ haft ett "gyllene tillfälle" (om hon sagt i förhör att hon fick samtal av P vid den tidpunkt han uppgav 23.15) att ge både sig själv och P ett någorlunda alibi, om hon skulle vara inblandad i mordet. Skulle hon vara insyltad hade dom i alla fall inte pratat ihop sig särskilt väl.
Citat:
Ursprungligen postat av
BerraSWE
Kan det ligga någon sanning i att mordet var ett beställningsjobb ?
Någon som inte vill se Eva flytta och som betalade någon att det inte skulle ske.
Visste mr P om att Eva skulle mördas den kvällen, hans beteende tycker jag tyder på att han visste att Eva kan ha varit illa ute.
Men vem mördar för 10.000kr ?
Polisen har ju avfärdat teorin om beställningsjobb?
Men jag tycker Mr Ps agerande tyder på att han var rädd att Eva skulle råka illa ut och därför agerade han desperat under kvällen, kanske ångrade han sig om beställningsjobbet men då var det försent. Eller så var det BÅ som hade utfört beställningsjobbet och mr P fick reda på det.
Vi kan iaf garantera att någon i Evas umgängeskrets mördade henne, det var inget tog som gick lös utan allt var väl planerat, till och med mordplatsen tycktes ju vara arrangerad efteråt. Kan det vara så att den som beställde mordet även gick dit och fixade i ordning en slags minnesstund och för att få det att se ut som ett sexmord, allt handlade troligen om svartsjuka/triangeldrama.
Ja, det gäller nog att vara öppen för möjligheten, hur otroligt det än kan låta. Rätt person "knäppgök" skulle säkert mörda för 10.000 kr.
Jag vet inte om polisen helt avfärdat teorin? - det var ett anonymt tips som lämnades in, och man kommer nog inte längre. Som jag minns gick polisen ut med att man konfronterat den de gällde, som givetvis nekade till anklagelserna.
Ser man till P:s agerande under mordnatten skulle det kunna stämma "väl så bra in" på tesen om en lejd mördare, än att han själv vore GM - under förutsättning att han då är anstiftaren så klart.
Veronica Andersson fick en fråga av SVT om det skulle kunna ha gått till på det sätt som beskrevs i tipset - hon "svarade ja" på frågan. Men i och för sig kunde hon inte svara annat heller.
Hon berättade bland annat att tipset innehöll en specifik beskrivning av mordvapnet - det skulle kunna vara intressant ifall polisen hemlighållet något "speciellt kännetecken" om mordvapnet. Det mesta är höjt i dunkel och jag gissar att tipsaren fortfarande är anonym, trots då polisens vädjan till tipsaren att träda fram.