Citat:
Ursprungligen postat av
Ron.Frangu
Hela historien om att Eva släpptes av i korsningen av "väninnan" för att promenera den sista biten hem ensam kan alltså vara en fabricerad historia, påhittad av GM.
Glöm inte att det finns ingen människa, inget vittne som har sett Eva promenera ensam med Laban i riktning mot Bruket och föräldrahemmet.
Tanken på att storyn om hur Eva fick skjuts från PAJ's lägenhet av "väninnan" och sen blev avsläppt efter vägen
skulle kunna vara fabricerad av GM och hans medgärningsman är intressant. I det här fallet kan "väninnan" BÅ i egenskap av att ha varit hemlig kärlekspartner till PAJ ofrivilligt ha blivit indragen i den här mordhistorien och efter ett ev. dråp eller mord i PAJ's lägenhet tvingats/ hotats till att ljuga eftersom hon då förmodligen har varit tvungen att hjälpa till med att frakta bort Eva's kropp. Något som även skulle kunna vara förklaringen till BÅ's flytt på "livstid" från Kramfors.
Vid den här typen av alternativt scenario kan jag mycket väl tänka mig att PAJ är skyldig.
Men om man slaviskt följer den polisiära, officiella versionen om hur mordet har gått till så tycker jag PAJ känns mer osannolik som GM (det är kanske det som är meningen) och att det mer lutar åt att det är en galnings verk, någon som plötsligt dök upp där i mörkret, en psykiskt sjuk person som t ex. SE som fanns i Eva's närhet och som led av schizofreni.
Jag kan bara konstatera att om GM hade för avsikt att vilseleda polisen så har han verkligen lyckats med det.