Citat:
Ursprungligen postat av
givemeyourmoney
Har skaffat Kompletts kort nyligen, går ifrån att ha haft ett Mastercard från min bank i många år , med avgift och ingen bonus, det har skaft i mitt ekonomiska sinne.
Nu får man ju hoppas att man hinner nyttja det nya kortet innan dom ändrar villkoren.
Jag ser det bara som en trevlig bonus att man kan betala kortfakturorna med sina poäng. Förväntar mig inte att det kommer att vara för evigt, mest troligt är väl att de gör om villkoren till slut så att det bara går att använda poängen på deras hemsida.
Men så länge återbäringen är 1-2% som nu så är detta lätt mitt favoritkort även om man skulle göra ovanstående ändring. Finns många roliga saker på hemsidan som jag hellre plockar ut än att betala 300 kr för ett sketet debetkort hos min bank eller preem/shell med sina taskiga avgifter på vissa transaktioner.
Till er som har haft kortet ett tag; har ni förstått hur det fungerar med kontantuttag? Det står på flera ställen att kontantuttagen är avgiftsfria, men samtidigt utgår ränta på beloppet. Har ni märkt av att ni fått betala något för kontantuttag med Komplettkortet?