2019-04-04, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mnogodumal
Har precis laddat Revolut med 100 kronor från komplett - fick 2% bonus!
Jag beställde ett Revolut VISA oxå som komplement till Komplett-Kortet. Har jag fattat det rätt att jag kan "Top Up" Revolut med mitt Komplett-Kort, och få 2% i bonus. Sedan växla till Euro på Revolutkortet (På vardag utan påslag) och sedan åka till ex Tyskland och handla i Euro helt utan valutapåslag? Det är ju nästan för bra för att vara sant?
Citera
2019-04-04, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johan81
Jag beställde ett Revolut VISA oxå som komplement till Komplett-Kortet. Har jag fattat det rätt att jag kan "Top Up" Revolut med mitt Komplett-Kort, och få 2% i bonus. Sedan växla till Euro på Revolutkortet (På vardag utan påslag) och sedan åka till ex Tyskland och handla i Euro helt utan valutapåslag? Det är ju nästan för bra för att vara sant?
Ja det är det och det verkar vara en bug i kompletts system vilket nu kan utnyttjas för att få hur mycket bonus som helst utan att använda kortet för köp. Frågan är bara när de upptäcker det och stänger dörren. Jag skulle inte vilja skrika om det iaf, nästan ångrar att jag skrev det här
Citera
2019-04-04, 18:49
Medlem
Jag tror alla förstår att 2% bonus inte är hållbart i längden, så den dörren lär stängas snart. Sannolikt för all e-handel då det nog är mycket svårt att differentiera från fin-tech tjänster som är reggade som e-handlare, mot riktiga sådana.
Men hoppas 1% bonus är kvar på alla köp iaf, även det är ju mycket attraktivt.
Citera
2019-04-04, 19:33
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av ty80
Jag tror alla förstår att 2% bonus inte är hållbart i längden, så den dörren lär stängas snart. Sannolikt för all e-handel då det nog är mycket svårt att differentiera från fin-tech tjänster som är reggade som e-handlare, mot riktiga sådana.

Revolut satte stopp för mig när jag fört tillbaka 300k till min bank från kortet...
Citera
2019-04-04, 19:36
Medlem
Citat:
Tror inte att det kan bli en skäl att stänga allt med 2%. Jag har även laddat en annan utländsk betaltjänst med komplett och fick ingen bonus. De skulle kunna konfigurera systemet så att det skiljer webbutiker mot finansiella företagen.
Citera
2019-04-04, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mnogodumal
Tror inte att det kan bli en skäl att stänga allt med 2%. Jag har även laddat en annan utländsk betaltjänst med komplett och fick ingen bonus. De skulle kunna konfigurera systemet så att det skiljer webbutiker mot finansiella företagen.
Är nog tekniskt möjligt, men deras system har hittills varit relativt amatörmässigt så förväntar mig inte de vassaste lösningarna.
Men jag hoppas ju såklart på fortsatt 2%, gör ju kortet till det bästa så används massor.
Citera
2019-04-04, 22:40
Medlem
Citat:

Forex hade ju över 2% ränta oå sina sparkonton förut sen efter Panaxiahärvan så sjök det till typ 0,5 nu har dom månadsavgift.

Men det hade varit nice med riktig bonus på sparade pengar så man tjänade något på det
Citera
2019-04-06, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av givemeyourmoney
Har skaffat Kompletts kort nyligen, går ifrån att ha haft ett Mastercard från min bank i många år , med avgift och ingen bonus, det har skaft i mitt ekonomiska sinne.
Nu får man ju hoppas att man hinner nyttja det nya kortet innan dom ändrar villkoren.

Jag ser det bara som en trevlig bonus att man kan betala kortfakturorna med sina poäng. Förväntar mig inte att det kommer att vara för evigt, mest troligt är väl att de gör om villkoren till slut så att det bara går att använda poängen på deras hemsida.

Men så länge återbäringen är 1-2% som nu så är detta lätt mitt favoritkort även om man skulle göra ovanstående ändring. Finns många roliga saker på hemsidan som jag hellre plockar ut än att betala 300 kr för ett sketet debetkort hos min bank eller preem/shell med sina taskiga avgifter på vissa transaktioner.

Till er som har haft kortet ett tag; har ni förstått hur det fungerar med kontantuttag? Det står på flera ställen att kontantuttagen är avgiftsfria, men samtidigt utgår ränta på beloppet. Har ni märkt av att ni fått betala något för kontantuttag med Komplettkortet?
Citera
2019-04-07, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fishbone Mash
Jag ser det bara som en trevlig bonus att man kan betala kortfakturorna med sina poäng. Förväntar mig inte att det kommer att vara för evigt, mest troligt är väl att de gör om villkoren till slut så att det bara går att använda poängen på deras hemsida.

Men så länge återbäringen är 1-2% som nu så är detta lätt mitt favoritkort även om man skulle göra ovanstående ändring. Finns många roliga saker på hemsidan som jag hellre plockar ut än att betala 300 kr för ett sketet debetkort hos min bank eller preem/shell med sina taskiga avgifter på vissa transaktioner.

Till er som har haft kortet ett tag; har ni förstått hur det fungerar med kontantuttag? Det står på flera ställen att kontantuttagen är avgiftsfria, men samtidigt utgår ränta på beloppet. Har ni märkt av att ni fått betala något för kontantuttag med Komplettkortet?
Tänkte eventuellt att också skaffa Norwegian kortet just bara för kontantuttag, får se, vill inte ha flera UC på mig under en kort tid bara.
Annars får man väl försöka tajma kontantuttagen på Kompletts kort med att ta ut kontanter så nära bryt datumet för fakturan som möjligt, så krediten löper på så kort tid som möjligt?
Senast redigerad av givemeyourmoney 2019-04-07 kl. 21:08.
Citera
2019-04-10, 13:27
Medlem
Något nyttigt om Preem: Har precis fick reda på att det finns möjlighet att lösa in bonuscheckar online, utan att gå till närmaste stationen eller skicka checkar med snigelpost.
Det gör man under "Självbetjäning" på Mina sidor genom att slå in check nummer och avtalsnummer samt mailadress.
Citera
2019-04-15, 16:58
Medlem
Amex har precis annonserat att Amex Green har inte årsavgift längre.
1 poäng tjänas per 1 krona, 200 pöänger spenderas för att minska faktura... verkar inte vara så mycket, 0.5%
Köp i utländska valutor ger 1.5% i så fall (3 poäng per krona) - lite bättre men inte värt om man har Revolut/PFC med, eller?
Senast redigerad av Mnogodumal 2019-04-15 kl. 17:09.
Citera
2019-04-21, 19:00
Medlem
N26 & Revolut Metal??

Hej, någon som använder N26 eller Revolut Metal? erfarenheter? funkar det bra?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in