2021-07-24, 06:08
Medlem
Torparfrugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niskalaukaus
Vilka kort ska jag kolla på när det gäller cashback har set Amex Blue Cashback som ett som rekommenderas finns det andra?
Finns det något som är bättre än dem andra vad gäller resor?
Typ om man skulle skaffa sig 2 kort av dessa skäl?
1,25% cashback, men kostar samtidigt 35 kr i månaden att ha Amex Blue Cashback. Låter ganska sunkigt to be honest.
Citera
2021-07-24, 06:13
Medlem
Torparfrugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blablablubbla
Komplett har också 0.5 och fungerar dessutom med Google pay.
Någon som vet hur man betalar fakturorna hos Komplett på deras kreditkort? Kan man få efaktura för att slippa avi-avgift? Eller har de t.o.m. autogiro?
Citera
2021-07-24, 09:27
Medlem
Doctors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torparfrugan
Någon som vet hur man betalar fakturorna hos Komplett på deras kreditkort? Kan man få efaktura för att slippa avi-avgift? Eller har de t.o.m. autogiro?

De skickar fakturan på epost. Ingen avgift men heller ingen automatik.
Citera
2021-07-24, 09:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torparfrugan
1,25% cashback, men kostar samtidigt 35 kr i månaden att ha Amex Blue Cashback. Låter ganska sunkigt to be honest.
Det är gratis mellan 12-18 månader om du blir inbjuden, beroende på om det är kampanj eller inte.
Citera
2021-07-24, 13:05
Medlem
Torparfrugans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doctor
De skickar fakturan på epost. Ingen avgift men heller ingen automatik.
Gucci, tack för svaret
Citera
2021-07-24, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaleus
Det är gratis mellan 12-18 månader om du blir inbjuden, beroende på om det är kampanj eller inte.
Går väl inte att bjuda in till de billigaste korten längre?
Citera
2021-07-24, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik4fun
Går väl inte att bjuda in till de billigaste korten längre?
Stämmer, såg att de slutat med just Amex cashback-kort. Men de andra ser ut att fungera.
Citera
2021-07-29, 10:44
Medlem
Jag vill inte ta ansvar för att ge råd om något visst kort, eftersom det här är en mycket personlig och seriös sak. Därför kan jag ge råd till en webbplats där det finns en lista över några av de mest uppenbara kreditkort som du redan kan välja den som passar dig. https://bastakreditkort.se/
Citera
2021-07-29, 10:55
Medlem
eromasters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JessieAdams
Jag vill inte ta ansvar för att ge råd om något visst kort, eftersom det här är en mycket personlig och seriös sak. Därför kan jag ge råd till en webbplats där det finns en lista över några av de mest uppenbara kreditkort som du redan kan välja den som passar dig. https://bastakreditkort.se/

Det där var en ganska dålig guide inte så många kortföretag med hoppas sajt ägaren trots det tjänar några kronor efter ditt tipsande.

Du har ju bara två inlägg här på fb , så du kan väl ta o tipsa om ett par kort du gillar trots att du skriver att du inte vill ta ansvar.
Citera
2021-08-26, 13:07
Medlem
Ungefär hur mycket spend bör man ha per år för att det skall vara "värt" att uppgradera sig till Amex Elite? Hade det tidigare, men har spenderat mindre nu jämfört med tidigare år.

Men nu kommer jag kommande år ligga omkring 500-600k i spend per år, är det värt att uppgradera då? Tänker att det bör ju finnas någon spend man behöver komma upp i för att det skall vara värt de.
Citera
2021-08-27, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bright1995
Ungefär hur mycket spend bör man ha per år för att det skall vara "värt" att uppgradera sig till Amex Elite? Hade det tidigare, men har spenderat mindre nu jämfört med tidigare år.

Men nu kommer jag kommande år ligga omkring 500-600k i spend per år, är det värt att uppgradera då? Tänker att det bör ju finnas någon spend man behöver komma upp i för att det skall vara värt de.
Du kommer upp i 2x halva priset om du köper för mer än 300k per år. Kommer du använda de två resorna är det kanske värt det?
Citera
2021-08-27, 18:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bright1995

Om du kommer nyttja båda vouchrarna alternativt behöver statuspoängen för att komma upp i en högre nivå är det värt det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in