Citat:
Ursprungligen postat av
Marwan5685
Hej
om man ska välja mellan Everydaycard eller komplett .
Komplett kort
Bonusupptjäning
4% bonus på alla köp hos Komplett.se ( som man kan sällan få )
2 % bonus på alla köp av varor på Internet* ( det kan vara den bästa poäng på detta kort )
1 % bonus på alla övriga varuköp ( ingår det Mat affärer och bensinstationer ???! )
*Webbplatser som är registrerade som e-handel av Mastercard.
Maximalt intjänande av bonuspoäng är 500 per månad och 2000 under de senaste 12 månaderna.
Everyday card
Matbutiker & Bensinstationer: 1% bonus!
Oavsett köpbelopp.
Övriga inköp*:
0 - 19.999 kr 0,5% bonus
20.000kr - > 1% bonus
15 ÖRE RABATT/L PÅ PREEM! plus bonus !
tror att man kan använda annat bensin medlemskort liksom okq8 medlemskort sen man kan få rabatt på deras stationer.
Plus :
Kompletterande reseförsäkring med Avbeställningsskydd
Självriskskydd för bilbärgning och assistans
Allrisk för hemelektronik och hushållsmaskiner ( varor över 1000- )
Leveransförsäkring för Internetköp ( varor över 1000- )
Om man ska jämföra mellan de här två . för mig som har familj betalar för Mat, bil, internet köp mest.
Det kan vara Everyday card
Plus Transferewise kort ( inte Revolut som har inte Trustly tjänst för att överföra pengar snabbt)
Jag har både everyday (använt i ett år) och Komplett (skaffat för ett par månader sen).
Funderar på att avsluta everyday och behålla komplett trots att everyday gav mig 900 kronor bonus på ungefär 87-90K spenderade på ett år (mest köper jag mat, bensin, och ibland har de kampanjer med 2% hos vissa typer ställen)
Men känner mig tveksam. Everyday ska jag inte behöve i minst ett år, men det verkar bara bättre på lång sikt.
Om det spelar någon roll: everyday går inte att blippa, dock det är säkrare - man kan stänga av e-handlel och utländska transaktioner när de inte behövs. Komplett visar inte ens "reserverade" transaktioner på Mina sidor och har i praktiken inga bra försäkringar, men städjer kontaktlösa betalningar.