2019-04-21, 19:09
Medlem
blobben!!!s avatar
Funkar bra med n26. Aldrig stött på problem.
Citera
2019-04-21, 22:29
Medlem
-os avatar
N26 är stabilt. Inte provat Revolut metal, bör man det?
Citera
2019-04-22, 00:59
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Antar att ni pratar N26 black? Det verkar som det är ett debit card men ändå marknadsförs som ett kort för resande med utan påslag för ATM eller växlingsavgift? Är det för alla länder? I sådana fall är det ju riktigt bra. Hur står det sig med t.ex. Forex kort? De har samma villkor för köp utanför EU men betydligt lägre årsavgift på 225 kr. €120/år är ganska saftigt om man inte reser tillräckligt, har ni räknat på hur mycket ni behöver spendera för att gå break-even?

Revolut Metal är ju nästan 1900 kr/år och verkar likna N26 med skillnad från lounge access och en modest cashback? Men det verkar vara ett annat program än Priority Pass med tillgång till färre lounger.

Tycker generellt att korten i USA/Kanada har en betydligt bättre standard än EU + mångfalden gör det möjligt att teckna sign-up bonus in i absurdum.
Citera
2019-04-22, 17:04
Awaiting Email Confirmation
Citat:
Ursprungligen postat av OHSCHNAP
Antar att ni pratar N26 black? Det verkar som det är ett debit card men ändå marknadsförs som ett kort för resande med utan påslag för ATM eller växlingsavgift? Är det för alla länder? I sådana fall är det ju riktigt bra. Hur står det sig med t.ex. Forex kort? De har samma villkor för köp utanför EU men betydligt lägre årsavgift på 225 kr. €120/år är ganska saftigt om man inte reser tillräckligt, har ni räknat på hur mycket ni behöver spendera för att gå break-even?

Revolut Metal är ju nästan 1900 kr/år och verkar likna N26 med skillnad från lounge access och en modest cashback? Men det verkar vara ett annat program än Priority Pass med tillgång till färre lounger.

Tycker generellt att korten i USA/Kanada har en betydligt bättre standard än EU + mångfalden gör det möjligt att teckna sign-up bonus in i absurdum.

Revolut Metal kostar ”bara” 1300 kr/år.
Jag har märkt att Metal-kortet som är ett Mastercard alltid accepteras medan Standard-kortet som är Visa inte kan användas överallt (på nätet).
Senast redigerad av davidwatts 2019-04-22 kl. 17:07.
Citera
2019-04-22, 19:48
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mnogodumal
Något nyttigt om Preem: Har precis fick reda på att det finns möjlighet att lösa in bonuscheckar online, utan att gå till närmaste stationen eller skicka checkar med snigelpost.
Det gör man under "Självbetjäning" på Mina sidor genom att slå in check nummer och avtalsnummer samt mailadress.
Ja det är en välkommen uppdatering av deras tjänst. Dock kunde man ju förut bara ringa in till kundtjänst och få det insatt, inte hela världen när det görs en gång i kvartalet.

För övrigt ett helt okej kort utan årsavgift, men tyvärr endast 0,5% cashback nu för tiden. Och så saknas blipp-funktionen (Wifi-ikonen), den hade varit praktisk (eller farlig beroende på hur man ser det) på krogen.
Citera
2019-04-22, 21:45
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dissidentx
Ja det är en välkommen uppdatering av deras tjänst. Dock kunde man ju förut bara ringa in till kundtjänst och få det insatt, inte hela världen när det görs en gång i kvartalet.

För övrigt ett helt okej kort utan årsavgift, men tyvärr endast 0,5% cashback nu för tiden. Och så saknas blipp-funktionen (Wifi-ikonen), den hade varit praktisk (eller farlig beroende på hur man ser det) på krogen.

Kan man inte ringa dem längre? Jag tror jag får min bonus automatiskt insatt på mitt konto nuförtiden.. Håller med om att den sänkta cashbacken verkligen gjorde kortet mindre attraktivt, plus att blipp-funktionen är väldigt smidig att använda. Har länge letat efter ett kreditkort att ersätta detta med.
Citera
2019-04-23, 08:31
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OHSCHNAP
Kan man inte ringa dem längre? Jag tror jag får min bonus automatiskt insatt på mitt konto nuförtiden.. Håller med om att den sänkta cashbacken verkligen gjorde kortet mindre attraktivt, plus att blipp-funktionen är väldigt smidig att använda. Har länge letat efter ett kreditkort att ersätta detta med.
Jodå, man kan ringa dem fortfarande också, däremot så föredrar väl dom att du gör det själv på nätet kan man anta :-)

Vad gäller automatiskt insättning av bonusen så sker det om du har 500kr eller mer i bonus över en period. Under 500kr så får du en bonuscheck som du behöver ringa dem (eller via internet nu då) för att få insatt på kontot om du inte vill använda den hos Preem.
Citera
2019-04-23, 08:48
Medlem
Dan88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mnogodumal
Amex har precis annonserat att Amex Green har inte årsavgift längre.
1 poäng tjänas per 1 krona, 200 pöänger spenderas för att minska faktura... verkar inte vara så mycket, 0.5%
Köp i utländska valutor ger 1.5% i så fall (3 poäng per krona) - lite bättre men inte värt om man har Revolut/PFC med, eller?

0.5 % av fakturan?
Citera
2019-04-23, 19:07
Medlem
Bigbadmotherfuckers avatar
Ni borde verkligen kolla på kompletts nya MasterCard, bästa kortet jag haft!

Mvh
Citera
2019-04-23, 20:17
Medlem
Hej

om man ska välja mellan Everydaycard eller komplett .

Komplett kort
Bonusupptjäning

4% bonus på alla köp hos Komplett.se ( som man kan sällan få )
2 % bonus på alla köp av varor på Internet* ( det kan vara den bästa poäng på detta kort )
1 % bonus på alla övriga varuköp ( ingår det Mat affärer och bensinstationer ???! )
*Webbplatser som är registrerade som e-handel av Mastercard.

Maximalt intjänande av bonuspoäng är 500 per månad och 2000 under de senaste 12 månaderna.

Everyday card

Matbutiker & Bensinstationer: 1% bonus!
Oavsett köpbelopp.
Övriga inköp*:
0 - 19.999 kr 0,5% bonus
20.000kr - > 1% bonus

15 ÖRE RABATT/L PÅ PREEM! plus bonus !
tror att man kan använda annat bensin medlemskort liksom okq8 medlemskort sen man kan få rabatt på deras stationer.

Plus :

Kompletterande reseförsäkring med Avbeställningsskydd
Självriskskydd för bilbärgning och assistans
Allrisk för hemelektronik och hushållsmaskiner ( varor över 1000- )
Leveransförsäkring för Internetköp ( varor över 1000- )

Om man ska jämföra mellan de här två . för mig som har familj betalar för Mat, bil, internet köp mest.
Det kan vara Everyday card

Plus Transferewise kort ( inte Revolut som har inte Trustly tjänst för att överföra pengar snabbt)
Citera
2019-04-23, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marwan5685
Hej

Komplett kort
Bonusupptjäning

4% bonus på alla köp hos Komplett.se ( som man kan sällan få )
2 % bonus på alla köp av varor på Internet* ( det kan vara den bästa poäng på detta kort )
1 % bonus på alla övriga varuköp ( ingår det Mat affärer och bensinstationer ???! )
*Webbplatser som är registrerade som e-handel av Mastercard.

Maximalt intjänande av bonuspoäng är 500 per månad och 2000 under de senaste 12 månaderna.

Everyday card

Matbutiker & Bensinstationer: 1% bonus!
Oavsett köpbelopp.
Övriga inköp*:
0 - 19.999 kr 0,5% bonus
20.000kr - > 1% bonus

15 ÖRE RABATT/L PÅ PREEM! plus bonus !
tror att man kan använda annat bensin medlemskort liksom okq8 medlemskort sen man kan få rabatt på deras stationer.

Plus :

Kompletterande reseförsäkring med Avbeställningsskydd
Självriskskydd för bilbärgning och assistans
Allrisk för hemelektronik och hushållsmaskiner ( varor över 1000- )
Leveransförsäkring för Internetköp ( varor över 1000- )

Om man ska jämföra mellan de här två . för mig som har familj betalar för Mat, bil, internet köp mest.
Det kan vara Everyday card

Plus Transferewise kort ( inte Revolut som har inte Trustly tjänst för att överföra pengar snabbt)

Jag har både everyday (använt i ett år) och Komplett (skaffat för ett par månader sen).
Funderar på att avsluta everyday och behålla komplett trots att everyday gav mig 900 kronor bonus på ungefär 87-90K spenderade på ett år (mest köper jag mat, bensin, och ibland har de kampanjer med 2% hos vissa typer ställen)

Men känner mig tveksam. Everyday ska jag inte behöve i minst ett år, men det verkar bara bättre på lång sikt.

Om det spelar någon roll: everyday går inte att blippa, dock det är säkrare - man kan stänga av e-handlel och utländska transaktioner när de inte behövs. Komplett visar inte ens "reserverade" transaktioner på Mina sidor och har i praktiken inga bra försäkringar, men städjer kontaktlösa betalningar.
Citera
2019-04-23, 22:00
Medlem
OHSCHNAPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigbadmotherfucker
Ni borde verkligen kolla på kompletts nya MasterCard, bästa kortet jag haft!

Mvh

Citat:
Ursprungligen postat av Marwan5685
Hej

Kollade upp Komplett Mastercard och det ser riktigt bra ut. 1% cashback på allt offline och 2% online är ju betydligt bättre än ex. Preem/Shell som tidigare varit bäst på den fronten. Hur betalas bonusen ut, automatisk insättning på kontot? Rent krasst ser ju Komplett betydligt bättre ut, Everyday card ser ut som en hybrid mellan ett resekort m lullull och cashback. Bättre att ha ett kort för varje syfte anser jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in