Citat:
Ursprungligen postat av
Quarrel
Vi pratar lukt som likhundar känner, inte lukt som människor känner vilket artikeln handlar om, förmultelse eller likstelhet. Under rättegången efter mordet på Marina Johansson i Spekeröd sa en polisman att det tar 20 minuter för kadaverin att utvecklas, vilket är det ämne som som likhundar känner lukten av. I andra sammanhang har jag läst en timme. Om Kim åkte hemifrån till brorsan direkt efter mordet och efter återvändandet stannade bilen framför porten gick det mer än en timme innan han var tillbaka. Så tidigt hade han blivit upptäckt av grannar. Väntade han längre med att ta ut kroppen luktade det desto mer.
Notera att det tog månader efter Vatchareeyas försvinnande innan Uno markerade liklukt i bilen.
Inse att lägenheten inte kan ha varit mordplatsen, Vatchareeya gick ut på egna ben. Att hovrätten inte utesluter lägenheten som mordplats är ett sätt för den att få ihop bevispusslet genom att hamra dit en bit.
OK. Absolut, då är det nog så. Men vi måste ta frågan i beaktande: När avled egentligen V.B? K.J kan ju ha utsatt henne för ett otroligt våld, så att hon varit medvetslös, men att kroppen "lade av" senare.
Hon kan ju dessutom avlidit strax före att K.J åkte till sin bror och att det rör sig om så kort tid som hon varit avliden i lägenheten, så att inte ens super-duper-kadaverinlukten startat. Nu vet jag ju att du inte tror att han flyttat henne ensam i loftgången runt kl.22:00-23:00, men det går ju inte att utesluta.
Vidare vill jag att du läser mitt svar till CarlJanne75 (inlägg 99725) Alltså att: Teorin att K.J vid senare tillfälle (t ex 18-20 maj) flyttat kroppsdelarna finns ju. Då har det gått så lång tid så likdoften uppkommit. Dessutom är då kroppsdelarna styckade, vilket lättare medför lukt/odör.