Citat:
Ursprungligen postat av
Grannen007
Bodenfallet kommer att klyva människor i två åsikter en del tror att KJ är GM och en del tror vad jag
förstår att MB är det. Då är min fråga hur blev det så? Förväntar mig konstruktiva svar. Nu vill jag någon som tänker utanför "boxen".
Spaningsledningen fick tips på tidigt stadium att beställaren hade anlitat två utländska män sannolikt asylinvandrare för att likvidera VB.
Men av politiska skäl kunde inte gärningsmännen ställas inför rätta som skulle bli negativt för importen av asylinvandrare och därför skulle en "scape goat" få skulden som blev KJ.
Det skulle passa in därför VB hade besökt honom den kvällen hon försvann.
Därför när VB var försvunnen blev KJ och MB misstänkta, MB kom in i bilden därför det var allmänt känt att han hade använt VB som sin älskarinna.
Nu hade MB alibi som spaningsledningen påstod och var nog helt rätt, därför blev KJ kvar som den misstänkte och skulle bli den skyldige och blev dömd för ett mord av politiska skäl och inte för att han var någon gärningsman.
Svenska folket tror på auktoriteten och media och sannolikt många anammade det här, att ifrågasätta domsluten är samma sak som att påstå det finns ingen rättssäkerhet och det vill inte många acceptera.
Nu finns det personer som satt sig in i fallet och snabbt inser det stämmer inte alls att KJ skulle ha varit gärningsmannen.
Om KJ hade varit gärningsmannen skulle han vara ett av de största kriminella genierna som funnits i landet, som har kunnat utföra ett styckmord utan att det finns ett enda bevis mot honom.
Det är helt rätt det finns en stor grupp som tror på det stora kriminella geniet KJ som kunnat utföra ett styckmord utan att lämna det minsta bevis efter sig.
Sedan finns det en annan grupp som anser att han är helt oskyldig och hade ingenting att göra med VB:s försvinnande.
Att spaningsledningen hade fått tips kan bevisas med att vittnet på Lejonbacksvägen blev omedelbart ifrågasatt och att det kunde inte vara VB som gick där, om vittnet på Lejonbacksvägen hade blivit accepterat hade det inte varit möjligt att åtala och döma KJ.
När mordet blivit känt på VB och det var ett mycket brutalt styckmord var det lätt att förstå att ingen i orten skulle tagit på sig ett sådant mord även mot mycket hög betalning och om så skedd skulle de omedelbart åkt fast, det är sanningen.
Sedan är det också två män som utfört mordet, passar inte in att det var personer från orten.