2019-01-18, 01:40
Medlem
Bodenfallet kommer att klyva människor i två åsikter en del tror att KJ är GM och en del tror vad jag
förstår att MB är det. Då är min fråga hur blev det så? Förväntar mig konstruktiva svar. Nu vill jag någon som tänker utanför "boxen".
Citera
2019-01-18, 02:00
Medlem
[quote=Grannen007|66468473]Bodenfallet kommer att klyva människor i två åsikter en del tror att KJ är GM och en del tror vad jag
förstår att MB är det. Då är min fråga hur blev det så? Förväntar mig konstruktiva svar. Nu vill jag någon som tänker utanför "boxen"

När du uttrycker dig så "Bodenfallet kommer klyva människor i två åsikter..."
Då låter det på dig som detta hände nyss.
Är snart 6år sedan och dom som haft intresse i fallet har nog redan hunnit bilda sig sin åsikt på den tiden.
Citera
2019-01-18, 02:01
Medlem
De som tog kroppsdelarna till fyndplatsen var gärningsmännen som alla borde förstå.
En ensam person kunde aldrig själv ta kroppsdelarna till fyndplatsen, utan det har varit två personer.
Sedan gäller motivet, vad var orsaken att gärningsmännen tog risken att ta dem från värnet till fyndplatsen ? Hur man än ser på det fanns det en risk med det.
Det kan endast finnas en orsak de fick betalt för att ta dem till fyndplatsen, helt otänkbart att de skulle utfört det utan betalning.
Då blir frågan vem anlitade gärningsmännen, det finns endast en person som kunde göra det och det var beställaren.
När kroppsdelarna kom till fyndplatsen och han fanns bevisat på annat ställe kunde inte han vara gärningsmannen.
Men den smarte inser att med det agerandet avslöjar han sig själv som beställaren han har inte gjort det själv men lejt personer för att mörda VB.
Spaningsledningen hade bestämt sig för att KJ skulle bli gärningsmannen och ingenting fick förändra det, men problemet var att han var under spaning och skulle inte ha kunnat genomföra någon flyttning av kroppsdelar.
Det här löser spaningsledningen med att spaningsprotokollet ändras, som är kriminellt men kan göras utan problem när det finns politisk uppbackning.
Genom ändring i spaningsprotokollet kan KJ åtalas och dömas, om inte ändring skett skulle det varit omöjligt.
Spaningsprotokollet ändrades att kvällen den 20 maj fanns det spaning på familjens sommarstuga men KJ fanns inte där. Det är den natten som kroppsdelarna skall ha kommit till fyndplatsen när inte KJ skall ha funnits i stugan.
Men enligt polisens rapport fanns det ingen spaning på stugan kvällen den 20 maj, och KJ skall ha funnits i stugan den tiden han vistades där flera dygn för att undgå journalister som blivit närgångna.
Fanns det någon annan som visste att KJ fanns i stugan och därmed var oskyldig, det fanns och det var familjen som kände till att han fanns där.
När KJ dömdes till 10 års fängelse i Hovrätten, beslutade familjen omedelbart att de skulle begära resning, som också gjordes.
Den här resningen fick de bekosta själva som sannolikt kostade stora pengar, som de aldrig skulle gjort om de inte hade bevis att KJ var oskyldig, därför han fanns i stugan när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.
Men resningen var dömd att misslyckas därför när det fanns politisk inblandning i fallet kommer resningen tillbaka med vändande post,som också hände.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-18 kl. 02:03.
Citera
2019-01-18, 02:05
Medlem
[quote=Jozz79|66468549]
Citat:
Ursprungligen postat av Grannen007
Bodenfallet kommer att klyva människor i två åsikter en del tror att KJ är GM och en del tror vad jag
förstår att MB är det. Då är min fråga hur blev det så? Förväntar mig konstruktiva svar. Nu vill jag någon som tänker utanför "boxen"

När du uttrycker dig så "Bodenfallet kommer klyva människor i två åsikter..."
Då låter det på dig som detta hände nyss.
Är snart 6år sedan och dom som haft intresse i fallet har nog redan hunnit bilda sig sin åsikt på den tiden.

Nej det har inte hänt nyss. vad är det då som gör att tråden lever vidare? tror du?
Citera
2019-01-18, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
De som tog kroppsdelarna till fyndplatsen var gärningsmännen som alla borde förstå.
En ensam person kunde aldrig själv ta kroppsdelarna till fyndplatsen, utan det har varit två personer.
Sedan gäller motivet, vad var orsaken att gärningsmännen tog risken att ta dem från värnet till fyndplatsen ? Hur man än ser på det fanns det en risk med det.
Det kan endast finnas en orsak de fick betalt för att ta dem till fyndplatsen, helt otänkbart att de skulle utfört det utan betalning.
Då blir frågan vem anlitade gärningsmännen, det finns endast en person som kunde göra det och det var beställaren.
När kroppsdelarna kom till fyndplatsen och han fanns bevisat på annat ställe kunde inte han vara gärningsmannen.
Men den smarte inser att med det agerandet avslöjar han sig själv som beställaren han har inte gjort det själv men lejt personer för att mörda VB.
Spaningsledningen hade bestämt sig för att KJ skulle bli gärningsmannen och ingenting fick förändra det, men problemet var att han var under spaning och skulle inte ha kunnat genomföra någon flyttning av kroppsdelar.
Det här löser spaningsledningen med att spaningsprotokollet ändras, som är kriminellt men kan göras utan problem när det finns politisk uppbackning.
Genom ändring i spaningsprotokollet kan KJ åtalas och dömas, om inte ändring skett skulle det varit omöjligt.
Spaningsprotokollet ändrades att kvällen den 20 maj fanns det spaning på familjens sommarstuga men KJ fanns inte där. Det är den natten som kroppsdelarna skall ha kommit till fyndplatsen när inte KJ skall ha funnits i stugan.
Men enligt polisens rapport fanns det ingen spaning på stugan kvällen den 20 maj, och KJ skall ha funnits i stugan den tiden han vistades där flera dygn för att undgå journalister som blivit närgångna.
Fanns det någon annan som visste att KJ fanns i stugan och därmed var oskyldig, det fanns och det var familjen som kände till att han fanns där.
När KJ dömdes till 10 års fängelse i Hovrätten, beslutade familjen omedelbart att de skulle begära resning, som också gjordes.
Den här resningen fick de bekosta själva som sannolikt kostade stora pengar, som de aldrig skulle gjort om de inte hade bevis att KJ var oskyldig, därför han fanns i stugan när kroppsdelarna kom till fyndplatsen.
Men resningen var dömd att misslyckas därför när det fanns politisk inblandning i fallet kommer resningen tillbaka med vändande post,som också hände.

Du är helt säker på att din beställare är en man men du vägrar säga vad denne heter trots att du gång på gång antyder namnet hänvisar till bilar, karateklubb etc sen så vågar du inte skriva ut det. Why?
Citera
2019-01-18, 03:29
Medlem
Citat:
förstår att MB är det. Då är min fråga hur blev det så? Förväntar mig konstruktiva svar. Nu vill jag någon som tänker utanför "boxen".

Spaningsledningen fick tips på tidigt stadium att beställaren hade anlitat två utländska män sannolikt asylinvandrare för att likvidera VB.
Men av politiska skäl kunde inte gärningsmännen ställas inför rätta som skulle bli negativt för importen av asylinvandrare och därför skulle en "scape goat" få skulden som blev KJ.
Det skulle passa in därför VB hade besökt honom den kvällen hon försvann.
Därför när VB var försvunnen blev KJ och MB misstänkta, MB kom in i bilden därför det var allmänt känt att han hade använt VB som sin älskarinna.
Nu hade MB alibi som spaningsledningen påstod och var nog helt rätt, därför blev KJ kvar som den misstänkte och skulle bli den skyldige och blev dömd för ett mord av politiska skäl och inte för att han var någon gärningsman.

Svenska folket tror på auktoriteten och media och sannolikt många anammade det här, att ifrågasätta domsluten är samma sak som att påstå det finns ingen rättssäkerhet och det vill inte många acceptera.

Nu finns det personer som satt sig in i fallet och snabbt inser det stämmer inte alls att KJ skulle ha varit gärningsmannen.
Om KJ hade varit gärningsmannen skulle han vara ett av de största kriminella genierna som funnits i landet, som har kunnat utföra ett styckmord utan att det finns ett enda bevis mot honom.

Det är helt rätt det finns en stor grupp som tror på det stora kriminella geniet KJ som kunnat utföra ett styckmord utan att lämna det minsta bevis efter sig.

Sedan finns det en annan grupp som anser att han är helt oskyldig och hade ingenting att göra med VB:s försvinnande.

Att spaningsledningen hade fått tips kan bevisas med att vittnet på Lejonbacksvägen blev omedelbart ifrågasatt och att det kunde inte vara VB som gick där, om vittnet på Lejonbacksvägen hade blivit accepterat hade det inte varit möjligt att åtala och döma KJ.

När mordet blivit känt på VB och det var ett mycket brutalt styckmord var det lätt att förstå att ingen i orten skulle tagit på sig ett sådant mord även mot mycket hög betalning och om så skedd skulle de omedelbart åkt fast, det är sanningen.
Sedan är det också två män som utfört mordet, passar inte in att det var personer från orten.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-18 kl. 03:57.
Citera
2019-01-18, 07:43
Medlem
Citat Gärningsbeskrivningen
Kristoffer Johansson har dödat Vatchareeya Bangsuan genom att med knivliknande föremål sticka eller hugga Vatchareeya Bangsuan i hjärta och lungor med inre och yttre förblödning och luftinträde till lungsäckarna som följd. Det hände den 4-5 maj 2013 inom Bodens kommun.

Kristoffer Johansson har obehörigen skadat och skymfligen behandlat liket efter Vatchareeya Bangsuan. Han har avlägsnat hennes ben och händer. Han har i sin personbil transporterat henne och därefter placerat hennes kvarlevor dels i skogen, dels i ett hus i området vid Mjösjöberget och Gammelängsberget inom Bodens kommun. Det hände under tiden den 4-22 maj 2013 inom Bodens kommun.

Kristoffer Johansson begick gärningen med uppsåt.

När man analyserar Gärningsbeskrivningen finns det inga bevis att det var KJ som höll i knivarna utan det är hämtat från obduktionsprotokollet och är ett påstående. Det framgår också att mordplatsen är okänd.

Det fanns inga bevis att det var KJ som hade skadat och skymfligen behandlat liket utan är ett påstående. Han har avlägsnat hennes ben och händer är ett påstående som saknar all bevis.

Sedan påstås det att han har i sin bil transporterat henne.?( Men var har han transporterat henne och när ?) och därefter placerat hennes kvarlevor dels i skogen, dels i ett hus i området vid Mjösjöberget och Gammelängsberget. Det hände under tiden 4-22 maj inom Bodens kommun.

Av gärningsbeskrivningen framgår att kroppsdelarna placerades efter mordet och styckningen vid Gula huset och dels i skogen, som är helt omöjligt om så skulle skett hade kroppsdelarna varit förruttnade med en väldig stank från dem den tiden som de låg där.

Kroppsdelarna var placerade i kyla efter mordet och styckningen och det var i ett värn på isen därför värnet var vattenfyllt vid Mjösjöberget.
Det undvikes att tas upp sannolikt därför KJ skulle aldrig kunnat placera kroppsdelarna där i värnet.

Gärningsbeskrivningen är endast påståenden som saknar bevis och samma sak med hela domen påståenden mot Kristoffer Johansson som saknar allt vad bevis heter.

"Man kan påstå vad som helst om det inte behöver bevisas".

Eftersom alla anklagelser mot KJ saknar bevis utan är påståenden kan det påstås att alltsammans är ett fuskverk.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-18 kl. 08:31.
Citera
2019-01-18, 08:41
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Kristoffer Johansson har dödat Vatchareeya Bangsuan genom att med knivliknande föremål sticka eller hugga Vatchareeya Bangsuan i hjärta och lungor med inre och yttre förblödning och luftinträde till lungsäckarna som följd. Det hände den 4-5 maj 2013 inom Bodens kommun.

Kristoffer Johansson har obehörigen skadat och skymfligen behandlat liket efter Vatchareeya Bangsuan. Han har avlägsnat hennes ben och händer. Han har i sin personbil transporterat henne och därefter placerat hennes kvarlevor dels i skogen, dels i ett hus i området vid Mjösjöberget och Gammelängsberget inom Bodens kommun. Det hände under tiden den 4-22 maj 2013 inom Bodens kommun.

När man analyserar Gärningsbeskrivningen finns det inga bevis att det var KJ som höll i knivarna utan det är hämtat från obduktionsprotokollet och är ett påstående. Det framgår också att mordplatsen är okänd.

Det fanns inga bevis att det var KJ som hade skadat och skymfligen behandlat liket utan är ett påstående. Han har avlägsnat hennes ben och händer är ett påstående som saknar all bevis.

Sedan påstås det att han har i sin bil transporterat henne.?( Men var har han transporterat henne och när ?) och därefter placerat hennes kvarlevor dels i skogen, dels i ett hus i området vid Mjösjöberget och Gammelängsberget. Det hände under tiden 4-22 maj inom Bodens kommun.

Av gärningsbeskrivningen framgår att kroppsdelarna placerades efter mordet och styckningen vid Gula huset och dels i skogen, som är helt omöjligt om så skulle skett hade kroppsdelarna varit förruttnade med en väldig stank från dem den tiden som de låg där.

Kroppsdelarna var placerade i kyla efter mordet och styckningen och det var i ett värn på isen därför värnet var vattenfyllt vid Mjösjöberget.
Det undvikes att tas upp sannolikt därför KJ skulle aldrig kunnat placera kroppsdelarna där i värnet.

Gärningsbeskrivningen är endast påståenden som saknar bevis och samma sak med hela domen påståenden mot Kristoffer Johansson som saknar allt vad bevis heter.

Eftersom alla anklagelser mot KJ saknar bevis utan är påståenden kan det påstås att alltsammans är ett fuskverk.

Att kroppsdelarna legat på kylning och annars "hade varit förruttnade" är ett s k Fagro-fakta. Den rättsmedicinska undersökningen säger något helt annat, och med stöd av temperaturdata under den aktuella perioden bedöms kroppsdelarna ha legat ute i "minst 6 dagar och upp till 18 dagar".

Fagro-fakta 2: att torson legat i värnet. Inga bevis finns för detta. Hundar har markerat ja, men för vad? Vi vet inte om det var kopplat till VB, men även om det var det vet vi inte vilka kroppsdelar. Det kan ha varit benen som låg där ett tag innan KJ bestämde sig för att gula huset var en bättre plats.
Citera
2019-01-18, 09:03
Medlem
Betongbalettens avatar
Fagro: apropå "man kan påstå vad som helst om man inte behöver bevisa det". Här är några exempel på det temat:

1. VB blev uppmanad av "beställaren" att bege sig från KJ:s lägenhet.
2. VB kidnappades i anslutning till Lejonbacksvägen av två gärningsmän.
3. En röd skåpbil med två "skummisar" i är bilen som användes för att kidnappa, mörda och stycka VB.
4. Ett par vita trosor som hittades var VB:s, och dessa har lämnats där för att håna polisen.
5. Den röda skåpbil som var kidnappnings-, mord- och styckningsbilen såldes på Blocket.
6. Gärningsmännen var två asylinvandrade män.
7. Spaningsledningen visste vilka de verkliga mördarna var, men pga politisk påtryckning valdes KJ ut som mördare istället.
8. Skälet till varför dom verkliga gärningsmännen skulle skyddas är för att Boden tjänar väldigt mycket pengar på asylinvandringen. "Ledningen" var rädd för att en sån här händelse skulle göra folk negativa till invandring, varpå penningflödet riskerade sina.
9. "Dignitärer från Stockholm" kom upp till Boden för att säkerställa att dom asylinvandrade styckmördarna gick fria.

Osv. Som sagt, det är lätt att lägga pussel när man får såga till bitarna själv.
Citera
2019-01-18, 09:13
Medlem
rayraviolis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jozz79
Har inte heller något minne av att jag sett den stugan nämnas men ville höra om någon annan hade bättre koll främst här i tråden om den nämnts i början. (Har sökt men inte hittat nåt.)
Min tanke med denna stuga är att KJ dumpat VB:s kroppsdelar i sin "hemmiljö" på ställen där han har god lokalkännedom. Så jag tror även mordet och efterföljande styckningen skett på plats/platser där KJ är väl bekant med.
Ang bilväg så nej självklart finns det ingen genväg med bilväg tvärs genom skogen rakt till gula huset men det är inte svårt ta sig mellan med bil för det. Bara svänga upp höger i nästa korsning om du kör tillbaks mot stan på flarkenvägen så är du uppe på småvägarna där forten och gula huset ligger. Behöver aldrig passera bebyggelse.
Detta är dock bara en teori iom att varken mord eller styckningsplats hittats och de platserna kan rimligtvis inte finnas alltför långt från stan tidsmässigt.

Håller med om att platsen är intressant eftersom den ligger i ett område KJ rimligtvis var bekant med. Men jag har svårt att förstå varför kroppen skulle ha förflyttats därifrån till fyndplatserna uppe vid forten. Dessutom gissar jag att jaktstugan ligger en bit från bilväg, eller?

Stugan har för övrigt nämts tidigare i den här tråden: (FB) Boden: Mordet på Vatchareeya Bangsuan
Citera
2019-01-18, 09:18
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Is i värnet i maj ?
Är du säker på att KJ inte hade ställt dit en frysbox ?
Citera
2019-01-18, 09:21
Medlem
boidis12s avatar
Citat:

Nu börjar det låta som vanligt ...
Vem tror du själva att det är ?
Vågar du skriva ut namnet ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in