Citat:
Ursprungligen postat av
Combival
Kristoffer sägs ha åkt hem från stugan den 18 maj. Den 19 maj var han bland annat på bio. Föräldrarna arbetade den 20 maj och kan inte haft någon direkt uppsikt över honom.
Jag lyssnar på rättsläkaren som intygat att ingenting hindrar att Kristoffer burit offret.
Från den 17 maj 2013 till dess att Kristoffer Johansson anhölls den 23 maj 2013 sov han inte hemma i sin bostad utan i föräldrarnas fritidshus eller hos föräldrarna i Norra Svartbyn.
Enligt domen sid 14
Det finns inga bevis att han inte fanns i sommarstugan eller föräldrarnas bostad den här tiden.
Jag behöver inte ta råd från någon rättsläkare om att bära 33 kg, utan vet själv hur tungt det är.
Om en ensam person som KJ i det här fallet skulle ha burit den måste han hålla den med sina två händer och gå med den 160 meter, jag kan påstå utan tvekan det hade inte varit möjligt.
Den här torson hade blodsamling inuti som gjorde det inte möjligt att bära den i ryggsäck och som inte KJ heller hade tillgång till.
När man bär tyngre saker måste man få tyngden på axeln eller ryggen och för en ensam person var inte det möjligt med torson, att bära den med händerna framför sig, går inte en person långt med 33 kg.
För två personer att bära den med en viss anordning var det inga problem och som också gjordes, det var två personer som bar torson.
Jag bortser helt från att KJ skulle ha kunnat bära torson från vägen till fyndplatsen som inte är rimligt. Torson måste ha kommit till fyndplatsen på annat sätt än att KJ bar den.
Man kan fråga sig varför placerades torson så långt från vägen några meter borde räckt.