2019-01-28, 18:00
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag lyssnar på rättsläkaren som intygat att ingenting hindrar att Kristoffer burit offret.
Sluta ljuga. En lögn blir inte mer sann för att du upprepar den.
Citera
2019-01-28, 18:27
Medlem
Citat:
Kristoffer sägs ha åkt hem från stugan den 18 maj. Den 19 maj var han bland annat på bio. Föräldrarna arbetade den 20 maj och kan inte haft någon direkt uppsikt över honom.

Jag lyssnar på rättsläkaren som intygat att ingenting hindrar att Kristoffer burit offret.

Från den 17 maj 2013 till dess att Kristoffer Johansson anhölls den 23 maj 2013 sov han inte hemma i sin bostad utan i föräldrarnas fritidshus eller hos föräldrarna i Norra Svartbyn.
Enligt domen sid 14

Det finns inga bevis att han inte fanns i sommarstugan eller föräldrarnas bostad den här tiden.
Jag behöver inte ta råd från någon rättsläkare om att bära 33 kg, utan vet själv hur tungt det är.
Om en ensam person som KJ i det här fallet skulle ha burit den måste han hålla den med sina två händer och gå med den 160 meter, jag kan påstå utan tvekan det hade inte varit möjligt.
Den här torson hade blodsamling inuti som gjorde det inte möjligt att bära den i ryggsäck och som inte KJ heller hade tillgång till.
När man bär tyngre saker måste man få tyngden på axeln eller ryggen och för en ensam person var inte det möjligt med torson, att bära den med händerna framför sig, går inte en person långt med 33 kg.

För två personer att bära den med en viss anordning var det inga problem och som också gjordes, det var två personer som bar torson.

Jag bortser helt från att KJ skulle ha kunnat bära torson från vägen till fyndplatsen som inte är rimligt. Torson måste ha kommit till fyndplatsen på annat sätt än att KJ bar den.
Man kan fråga sig varför placerades torson så långt från vägen några meter borde räckt.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-28 kl. 18:44.
Citera
2019-01-28, 19:23
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Från den 17 maj 2013 till dess att Kristoffer Johansson anhölls den 23 maj 2013 sov han inte hemma i sin bostad utan i föräldrarnas fritidshus eller hos föräldrarna i Norra Svartbyn.
Enligt domen sid 14

Det finns inga bevis att han inte fanns i sommarstugan eller föräldrarnas bostad den här tiden.
Jag behöver inte ta råd från någon rättsläkare om att bära 33 kg, utan vet själv hur tungt det är.
Om en ensam person som KJ i det här fallet skulle ha burit den måste han hålla den med sina två händer och gå med den 160 meter, jag kan påstå utan tvekan det hade inte varit möjligt.
Den här torson hade blodsamling inuti som gjorde det inte möjligt att bära den i ryggsäck och som inte KJ heller hade tillgång till.
När man bär tyngre saker måste man få tyngden på axeln eller ryggen och för en ensam person var inte det möjligt med torson, att bära den med händerna framför sig, går inte en person långt med 33 kg.

För två personer att bära den med en viss anordning var det inga problem och som också gjordes, det var två personer som bar torson.

Jag bortser helt från att KJ skulle ha kunnat bära torson från vägen till fyndplatsen som inte är rimligt. Torson måste ha kommit till fyndplatsen på annat sätt än att KJ bar den.
Man kan fråga sig varför placerades torson så långt från vägen några meter borde räckt.

För att vara en mästerutredare med bl a Palme-mordet på meritlistan är du förvånansvärt okunnig i polisiära basic-frågor. Hur ett alibi funkar t ex. Det är ju inte så att KJ kommer undan bara för att han säger att han var på en viss plats. Det krävs ju någonting som bevisar det också. Men det är klart - just den där delen med bevis är ju inte så himla viktig när det gäller Fagro-utredningar. Då räcker det med fantasi.

Torson har jag precis svarat dig på. Läs, människa.
Sen väntar jag på att du motbevisar det alternativa mordscenario som jag beskrev igår.
Citera
2019-01-28, 19:44
Medlem
Teoretiskt om KJ skulle ha burit torson hade han måst bära den nära kroppen som är förutsättningen att kunna bära den, som skulle medfört att han hade blivit besudlad av liklukt.
Efter att KJ blev anhållen och häktad tog alla hans kläder i beslag för kontroll av liklukt från hans kläder, men det fanns ingen sådan lukt.
Det visar att KJ bar aldrig torson som fanns på fyndplatsen.
Eftersom KJ har inte burit någon torso kan han inte vara gärningsmannen, därför det var gärningsmännen som tog kroppsdelarna från värnet till fyndplatsen.

Det går bra att påstå KJ han bar 100 kg, men sedan om det är genomförbart är en annan sak.
Senast redigerad av Fagro 2019-01-28 kl. 19:47.
Citera
2019-01-28, 19:54
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Teoretiskt om KJ skulle ha burit torson hade han måst bära den nära kroppen som är förutsättningen att kunna bära den, som skulle medfört att han hade blivit besudlad av liklukt.
Efter att KJ blev anhållen och häktad tog alla hans kläder i beslag för kontroll av liklukt från hans kläder, men det fanns ingen sådan lukt.
Eftersom KJ har inte burit någon torso kan han inte vara gärningsmannen, därför det var gärningsmännen som tog kroppsdelarna från värnet till fyndplatsen.

Det går bra att påstå KJ han bar 100 kg, men sedan om det är genomförbart är en annan sak.

Ja, för han skulle ju naturligtvis inte ha gjort sig av med dom kläderna. Precis som att han inte skulle ha gjort sig av med mord- och styckarvapen.
Nä, i Fagro-logikens land mördar man, styckar och kånkar kroppsdelar, utan att vare sig byta kläder eller duscha efteråt. Och mördargrejerna lägger man tebaks i verktygslådan. Kroppsdelar fraktas inte i sopsäckar (eller invirade i exempelvis ett duschförhänge), utan slängs direkt i bagageluckan.

Och: ingen påstår att KJ vid något tillfälle skulle ha burit något som vägde mer än ca 50 kg. Eller jo, en: du. Du cherry-pickar KJ:s gissning av VB:s kroppsvikt eftersom det skulle passa din teori om hon vägde 20 kg mer än hon gjorde.
Senast redigerad av Betongbaletten 2019-01-28 kl. 19:57.
Citera
2019-01-28, 20:49
Medlem
Citat:

Det har aldrig slagit dig att KJ kan ha släpat torson i något emballage, typ sopsäckar, ryggsäck eller varför inte ett duschdraperi formad som en säck med lite virad "vit tejp" som förslutare?
Citera
2019-01-28, 23:02
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spanaren007
Det har aldrig slagit dig att KJ kan ha släpat torson i något emballage, typ sopsäckar, ryggsäck eller varför inte ett duschdraperi formad som en säck med lite virad "vit tejp" som förslutare?

Du menar samma typ av tejp som senare återfanns i det badrum som duschdraperiet råkade försvinna ifrån..?
Låter helt orimligt. Nä, jag tror mer på det asylsökande mördarkommandot, vaggan, samt deras förmåga att inte lämna ett enda spår efter sig.
Citera
2019-01-28, 23:44
Medlem
cupidfoots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Du menar samma typ av tejp som senare återfanns i det badrum som duschdraperiet råkade försvinna ifrån..?
Låter helt orimligt. Nä, jag tror mer på det asylsökande mördarkommandot, vaggan, samt deras förmåga att inte lämna ett enda spår efter sig.

Duschdraperiet som försvann, ryggsäcken som saknades, "de värsta skriken jag hört - Bengt", sängen som använts som likkista, mystiska föremålet som KJ påstås burit ut. Allt är inget annat än hittepå-indicium som foliehattarna i tråden tröttsamt upprepar. Trots denna överväldigande mängd "bevis" är fortfarande lägenheten inte brottsplatsen.
Citera
2019-01-29, 05:51
Medlem
Combivals avatar
Citat:

Vad hade Kristoffer för tanke kring detta? Jo, han säger att alla kläder man använder vid ett mord ska grävas ner eller eldas upp. Där har du nog svaret.
Citera
2019-01-29, 05:53
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Sluta ljuga. En lögn blir inte mer sann för att du upprepar den.

Eftersom du påstår att det är lögn ska du tala om vad rättsläkaren såg som ett hinder för att Kristoffer burit kroppen.
Citera
2019-01-29, 07:26
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Eftersom du påstår att det är lögn ska du tala om vad rättsläkaren såg som ett hinder för att Kristoffer burit kroppen.
Det behöver jag inte göra då det var detta som var lögn:
Citat:
Rättsintygsläkaren intygar ingenting om Kims fysiska förmåga:
Citat:
Frågan angående den undersöktes fysiska styrka kan inte säkert besvaras. Inget utesluter att den
undersökte skulle klara att flytta en kvinnokropp av den angivna storleken.
Citera
2019-01-29, 08:04
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Det behöver jag inte göra då det var detta som var lögn:

Rättsintygsläkaren intygar ingenting om Kims fysiska förmåga:

Läkaren uteslöt inte att Kristoffer kunde bära kroppen eftersom han inte såg något hinder för honom att göra det. Precis det jag skrev. Sen att du inte förstår innebörden är inte mitt problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in