2023-03-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.D.
En teori jag har är att VB gått till MB där hon mötte frun som i ilskan dödar henne sedan hjälper MB henne att röja undan kroppen och placera ut bevis mot miffot.

Mycket möjligt, i köket på sushirestaurangen?
Citera
2023-03-15, 20:06
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Du menar på fullaste allvar att det är ett fantasi-fenomen att plantera bevis? 😂

Har du några exempel på mordfall i Sverige där det framkommit att en mördare planterat bevis i form av artefakter eller DNA eller blodstänk i en oskyldigt misstänkts hem?

Jag har sett "plantera bevis" i thrillers om stora konspirationer på politisk nivå, i deckare och så vidare. Men jag kan inte påminna mig om att det skulle vara vanligt i verkliga fall.
Citera
2023-03-15, 20:14
Medlem
st33rs avatar
Kan någon berätta lite mer om hur den här våldsamme transvestitens liv ser ut.

Om man ska tro på rapporteringen från Hinseberg är han inte nån typisk transkvinna som i diskretion vill börja leva sitt riktiga liv som han alltid drömt om - han verkar vara utåtagerande, provocerande, han svassar omkring med stor swagger, skryter om sina fighting skills, han hotade väl att ta livet av en stackars kanin som var maskot i fängelset. Han har visst skrytit om att han är styckmördare.

Vad har han för identitet egentligen, vad intresserar honom? Springer han omkring med paintball i skogen som en Möp fortfarande? Har han en krets hangarounds runt sig som gillar honom?

För om det inte handlar om en krets snedknullade white Bup-barn med begåvningsnedsättning som känner honom personligen är det svårt att förstå de som fanatiskt tjatar om att killen är oskyldig.
Citera
2023-03-15, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Galdar
... vem fan dricker ut öppnade läskburkar de hittar utomhus ?

Ingen normal människa men Kristoffer är ju uppenbarligen allt utom normal så normala resonemang gäller inte nödvändigtvis när det handlar om honom.
Citera
2023-03-15, 20:59
Medlem
Citat:
Christoffer var ju sista personen hon var med i livet...

Sista kända ja, mer än så vet du inte säkert.
Citera
2023-03-15, 23:04
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baron-brazil
Det folk här i tråden och nämndemännen säger är att Kristoffer var ett uträknade geni som lyckades med konststycket att mörda, stycka och komma undan från att lämna spår på kvinnan . Dessutom lyckades han hålla mordplatsen hemlig och inte sprida några spår av kvinnan på andra ställen än sin bagagelucka efter ett styckmord. Ja men tjena..

Fantastiskt med curiosa!
Har du någon koll på vad karate-nissen och hans fru gör idag?

Vet inte vad de gör idag, kanske möjligen kan jag fråga någon......

Citat:
Poliser är tyvärr ibland lite för maktfullkomliga och tror dom gör en bra sak när dom fixar bevis för att sätta dit personen dom tror sig veta vara skyldig.

I det här fallet var poliserna kompis med M.B. och tyckte sig kanske veta att miffot var skyldig.

Jag menar inte att det är på det viset men det är mycket som är konstigt i det här fallet. Kristoffer verkar ju och andra sidan vara en person man kan förvänta sig vad som helst ifrån, även mord.

Polisutredningen är ju mycket undermålig i alla fall, och "den tekniska bevisningen" likaså. Det minimala blodspåret som fanns i exempelsvis bilen KAN ju ha kommit dit pga att någon lånat hans bil, eller han har blivit ombedd att "ta hand om saker"......kört och hämtat saker. Jag får känslan av att både han och andra personer inte berättar allt....

Citat:
En teori jag har är att VB gått till MB där hon mötte frun som i ilskan dödar henne sedan hjälper MB henne att röja undan kroppen och placera ut bevis mot miffot.

Nja, min teori är att Karatenissen stämmer träff med V.B. senare på kvällen, en träff som är planerad. Han har tröttnat helt på hennes stalkning/förföljelse/besatthet av honom, frun har även fått reda på denna otrohetsaffär och är skitförbannad, hotar med separation och ta över företaget/restaurangen och kanske rapportera andra oegentligheter......
V.B. sms:ar väl karatenissen hela kvällen, tills hennes telefon blir helt tyst.......

Jag tror han gjorde det själv, frun har "bara" verifierat hans "alibi", att de var hemma hela den kvällen efter sitt restaurangbesök........möjligen att han fått hjälp efteråt av någon/några......

Citat:
Ursprungligen postat av TorsteniSthlm76
Mycket möjligt, i köket på sushirestaurangen?

Det finns nog flera ställen där i Byhåla Norrland, ja, väldigt många ställen, exempelsvis massor av ödehus/lador i skogarna där. Det finns även en svärfar som jag kan tänka mig inte har så många skrupler egentligen när det gäller att behöva rädda lite illegala affärer.........

Dom här personerna hittar i dessa skogar som i sin egna ficka!
Citera
2023-03-16, 00:30
Medlem
baron-brazils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Har du några exempel på mordfall i Sverige där det framkommit att en mördare planterat bevis i form av artefakter eller DNA eller blodstänk i en oskyldigt misstänkts hem?

Jag har sett "plantera bevis" i thrillers om stora konspirationer på politisk nivå, i deckare och så vidare. Men jag kan inte påminna mig om att det skulle vara vanligt i verkliga fall.

Nej, jag har inga konkreta exempel.
Men en googling bort lär du ha ett par.
Citera
2023-03-16, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Vet inte vad de gör idag, kanske möjligen kan jag fråga någon......

Polisutredningen är ju mycket undermålig i alla fall, och "den tekniska bevisningen" likaså. Det minimala blodspåret som fanns i exempelsvis bilen KAN ju ha kommit dit pga att någon lånat hans bil, eller han har blivit ombedd att "ta hand om saker"......kört och hämtat saker. Jag får känslan av att både han och andra personer inte berättar allt....

Nja, min teori är att Karatenissen stämmer träff med V.B. senare på kvällen, en träff som är planerad. Han har tröttnat helt på hennes stalkning/förföljelse/besatthet av honom, frun har även fått reda på denna otrohetsaffär och är skitförbannad, hotar med separation och ta över företaget/restaurangen och kanske rapportera andra oegentligheter......
V.B. sms:ar väl karatenissen hela kvällen, tills hennes telefon blir helt tyst.......

Jag tror han gjorde det själv, frun har "bara" verifierat hans "alibi", att de var hemma hela den kvällen efter sitt restaurangbesök........möjligen att han fått hjälp efteråt av någon/några......

Det finns nog flera ställen där i Byhåla Norrland, ja, väldigt många ställen, exempelsvis massor av ödehus/lador i skogarna där. Det finns även en svärfar som jag kan tänka mig inte har så många skrupler egentligen när det gäller att behöva rädda lite illegala affärer.........

Dom här personerna hittar i dessa skogar som i sin egna ficka!

Tror också MB hade ihjäl henne själv. En snabb och våldsam manöver..... Styckning med japanska knivar....
Citera
2023-03-16, 16:09
Medlem
Citat:
Han betedde sig tydligen jävligt konstigt när dom var nära en av fyndplatserna , han drack ur en burk upphittad öppnad energidryck som han troligtvis glömt kvar när han var där sist för att lämna likdelar , så att den inte skulle kunnas ta som bevis material och ha hans fingeravtryck på . Hans vänner lämnade detta vittnesmål . Kom igen vem fan dricker ut öppnade läskburkar de hittar utomhus ? Det var dessutom ett märke han brukade dricka .

Ett ex till honom vittnade också om att han tog strypgrepp på henne tills det nästan svartnade för henne .

Det är en helt sinnesjukt människa , 100 procent att han mördade henne, det var väl dessutom blodspår i hans bagagelucka ?

Ja det där med burken på berget var ju bara en av alla bisarra inslag i fup. Vill minnas att det fanns ett par tomburkar i hans bil men att det inte av protokollet framgick av vilket märke, om det var samma som den han drack ur vid söket.
Men hursomhelst; om den öppnade burken var hans så var det onekligen på sitt vis kvicktänkt gjort.

Ja det fanns blod från VB i hans bagage, tex på undre listen. Så visst dömdes rätt person.

Citat:
Ursprungligen postat av st33r

Nog har det förekommit. Men inte för att jag kan komma på något fall. Bör nog vara synnerligen ovanligt, som sagt.
Citera
2023-03-19, 11:34
Medlem
Lyssnade på en podd idag där en kvinna berättar om att hon hängt med GM i Boden nu efter han/hon blivit släppt. Ganska intressant.
Citera
2023-03-19, 12:24
Medlem
Någon som vet vad hans föräldrar gör? Pensionärer?
Jobbar pappan inom det militära? Är de också så pass sjuka att de valt att bo kvar i Boden?
Citera
2023-03-20, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jodå. Det finns teorin att Vatchareeya gick till Sävast och besökte sin karatetränare och älskare. Man kan tänka sig hur hans fru, som kände till förhållandet skulle reagera. Ännu värre om frun kom hem när hennes make och hans älskarinna var hemma. Enligt MB var hans fru mycket svartsjuk.

Rätta mig om jag har fel, men om hon gick till Sävast, och hennes telefon dog under KJ s hemmamast? För Sävast är inte hans hem Adress? Kan ha fel här, . Iakttagelsen på Lejonbacksvägen är en mycket intressant sådan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in