Citat:
Ursprungligen postat av
baron-brazil
Det folk här i tråden och nämndemännen säger är att Kristoffer var ett uträknade geni som lyckades med konststycket att mörda, stycka och komma undan från att lämna spår på kvinnan . Dessutom lyckades han hålla mordplatsen hemlig och inte sprida några spår av kvinnan på andra ställen än sin bagagelucka efter ett styckmord. Ja men tjena..
Fantastiskt med curiosa!
Har du någon koll på vad karate-nissen och hans fru gör idag?
Vet inte vad de gör idag, kanske möjligen kan jag fråga någon......
Citat:
Ursprungligen postat av
L.D.
Poliser är tyvärr ibland lite för maktfullkomliga och tror dom gör en bra sak när dom fixar bevis för att sätta dit personen dom tror sig veta vara skyldig.
I det här fallet var poliserna kompis med M.B. och tyckte sig kanske veta att miffot var skyldig.
Jag menar inte att det är på det viset men det är mycket som är konstigt i det här fallet. Kristoffer verkar ju och andra sidan vara en person man kan förvänta sig vad som helst ifrån, även mord.
Polisutredningen är ju mycket undermålig i alla fall, och "den tekniska bevisningen" likaså. Det minimala blodspåret som fanns i exempelsvis bilen KAN ju ha kommit dit pga att någon lånat hans bil, eller han har blivit ombedd att "ta hand om saker"......kört och hämtat saker. Jag får känslan av att både han och andra personer inte berättar allt....
Citat:
Ursprungligen postat av
L.D.
En teori jag har är att VB gått till MB där hon mötte frun som i ilskan dödar henne sedan hjälper MB henne att röja undan kroppen och placera ut bevis mot miffot.
Nja, min teori är att Karatenissen stämmer träff med V.B. senare på kvällen, en träff som är planerad. Han har tröttnat helt på hennes stalkning/förföljelse/besatthet av honom, frun har även fått reda på denna otrohetsaffär och är skitförbannad, hotar med separation och ta över företaget/restaurangen och kanske rapportera andra oegentligheter......
V.B. sms:ar väl karatenissen hela kvällen, tills hennes telefon blir helt tyst.......
Jag tror han gjorde det själv, frun har "bara" verifierat hans "alibi", att de var hemma hela den kvällen efter sitt restaurangbesök........möjligen att han fått hjälp efteråt av någon/några......
Citat:
Ursprungligen postat av
TorsteniSthlm76
Mycket möjligt, i köket på sushirestaurangen?
Det finns nog flera ställen där i Byhåla Norrland, ja, väldigt många ställen, exempelsvis massor av ödehus/lador i skogarna där. Det finns även en svärfar som jag kan tänka mig inte har så många skrupler egentligen när det gäller att behöva rädda lite illegala affärer.........
Dom här personerna hittar i dessa skogar som i sin egna ficka!