Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-25, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VivallaA
Roligt att läsa den här tråden och se hur vissa helt och fullt försvarar en pedofil. Hade ni varit lika ivriga att försvara honom om vi skalade bort ytan, artisten och stjärnstatusen? Tveksamt.
Man förstod ju redan på slutet av 80-talet att han var pedofil. Det kom ju inte som en chock när anklagelserna kom på 90-talet. Vem reagerade inte på när han satt i intervjuer och beskrev pyjamasparty med små barn, och sågs omringad av små pojkar. Aldrig flickor bara pojkar. Lägg till hans psykiska hälsa på det. Och allt annat sjukt kring honom.
Det krävs mod att gå upp mot en så stark motståndare som MJ, det kan inte ha varit lätt för dem.

Roligt att vissa är så trångsynta att dom inte kan inse att fakta inte ljuger.

Jag är inget MJ fan och jag har inte lyssnat på hans musik eller kommer att göra det jag har inte bidragit med enda cent till MJ eller hans Estate. Det första jag ser om MJ är LN och det fick upp mina ögon för att det är mycker bs runt MJ.

Jag försvarar inte MJ eller LN utan jag försvara endast riktig fakta och sanningen. Allt annat äör ointresant for mig.
Citera
2019-03-25, 17:06
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyondantares
Kroppskakoregott, såvitt jag förstår är det bara Wade som anklagar Michael för att ha försökt ha analsex med honom, och det ska ha hänt bara en gång. Så rövknullarsnacket kan du släppa. Han är anklagad för att ha haft sex med pojkarna på alla sätt utom det som eventuellt kan leda till fysiska komplikationer som kan leda till upptäckt.

Stämmer med vad jag kunnat hitta. Han gjorde allt utom analt. Han försökte med Wade men det gjorde för ont, så då slutade han.

Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Det blev lite knasigt i texten kanske inte framgick, men jag syftade på de okända som gått ut på sociala medier och försvarat honom. Den tyska familjen, Brett Barns, någon annan modellsnubbe på fejan vars namn jag förträngt, men du kan ju googla själv. Du misstänker alltså att dom som jag nyss rabblat upp fortfarande är ett förnekelse stadium efter Jacksons död och istället bara spelar med i spelet och säger "ja, min röv var han då inte in i alla fall!"?

Det kan vara förnekelsestadiet eller att de inte vill hänga ut sig själva. De som berättar får utstå dödhot och en massa hat, fans som nagelfar dem för att snoka rätt på alla detaljer som kan svärta ner dem. Plus att de åker på stämning av klanen Jackson.

Vad Wade och James har gemensamt, är de är bägge medelålders män med vettiga stöttande fruar, av dokumentären att döma.

Bägge har fått psykbryt med efterföljande terapi och därigenom mental styrka plus insikter.

De har själva blivit pappor och det har fått dem att förstå hur horribelt manipulerade de blev, till att tro sexet med MJ var kärlekshandlingar. När man får egna barn omprövar man sitt tidigare liv, det gör ju de flesta.

De vittnade bägge till MJs fördel så han fick gå fri och fortsätta med fler pojkar, vilket de har dåligt samvete för.

Dessutom har de varandra, James tog kontakt med Wade efter att han kommit ut.
Citera
2019-03-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Det här med fingeravtrycken har jag hittat en uppgift om här. Vi som tror MJ var skyldig har inga databaser med färdiga motargument till allt, så det kan mycket väl finnas mer än så:

http://news.bbc.co.uk/2/hi/entertainment/4371081.stm

Att han drällde runt porr lite överallt, bjöd barn på alkohol maskerad som läsk mm finns det många som vittnar om och det har inte heller kunnat ifrågasättas av fansen.

Vet inte om denna kommit upp tidigare? En övervakningskamera har fångat MJ när han är ute och shoppar leksaker och vigselringar. Inte fått bekräftat att det är James Safechuck som är den lilla pojken han har i sällskap. MJ hade förklätt sig med peruk, lösmustasch och faketänder. Man kan ju kolla på den för skojs skull, det känns inte bevisa nånting alls. Ryktet gick att han skulle fria till Sheryl Crowe men så var det inte.

https://www.mirror.co.uk/3am/celebrity-news/michael-jackson-caught-cctv-using-14124162

Hur såg ringen ut? Jag kunde inte riktigt se det..

Vill du ha en vigselring från en presetbutik?
Citera
2019-03-25, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Extremt långsökta? Hur är det "extremt långsökt" när man kan se i domstolsdokument att de har ändrat sina historier flera gånger? Hur vanligt tror du att det är att ens historier ändras drastiskt under bara några år? Safechuck och Wade beskrev två helt olika sorters pedofiler i sina förhör: I ena versionen så var Michael Jackson hänsynslös och ville börja med övergreppen direkt, och var extremt oförsiktig då han till och med våldtog barnet när hans mamma när som helst skulle kunna gå in i rummet. I den andra versionen var han istället extremt försiktig och väntade i över ett år med att våldta barnet, och var även extremt försiktig med att bli påkommen.

Safechuck påstår att han hade blivit våldtagen av Michael Jackson flera år innan ett specifikt framträdande på MTV Music Awards, vilket är omöjligt då han träffade Michael Jackson bara kort innan det framträdandet. Hur mycket hjärngymnastik behövs för att få ihop detta?

Det finns även bevis för att mycket av det de berättar kommer från en bok skriven av NAMBLA-förespråkaren Victor Gutierrez som handlar om hans fantasier om Michael Jackson och Jordan Chandler. Mycket av det de säger står ordagrant i den boken, och återfinns endast i den boken. Alltså inte i några andra anklagelser.

Vidare finns det bevis för att Wade Robson har ljugit i intervjeur om exemepelvis att han inte klarar av att höra Michael Jacksons musik om den spelas på t.ex en restaurang utan han måste gå ut isåfall. Det finns video på där han utför en hel danskoreografi till Michael Jacksons musik minst ett år efter han han uppgav att han "insåg" att han blivit våldtagen av Michael Jackson.

Wade Robson har försökt tjäna pengar på detta i flera års tid, bland annat genom stämningar och att försöka sälja sin story till olika bokförlag. Han påstår att han inte söker pengar, men ändå är han just nu i en överklagandeprocess mot domen som sa att han inte får några pengar av Michael Jacksons dödsbo. Han har dessutom kallat sig själv en "master of deception". Tror man på honom trots allt det här så är man nog rent av efterbliven.
Det här är bara ni som förvränger deras historia på olika sätt, och missförstår medvetet eller blandar ihop delar av deras berättelser och tidpunkter och händelser, för att stödja ert case.

Jag läste just en direkt jämförelse mellan NAMBLA-boken och Safechucks vittnesmål, av ett MJ fan. Vilket skämt. Jag skulle inte ens kalla det likheter, för det var banala förhållanden som skulle stämma på 99% av alla som blivit sexuellt utnyttjade. Typ att de fick serverat alkohol, och att de blev avundsjuka när de blev ”dumpade” för nästa pojke.

Klart han ska ha skadestånd. Han blev våldtagen som barn av en multimiljonär. Pengar är den enda betydande formen av kompensation som MJ och hans dödsbo kan erbjuda.
Citera
2019-03-25, 17:14
Medlem
Citat:
Stämmer med vad jag kunnat hitta. Han gjorde allt utom analt. Han försökte med Wade men det gjorde för ont, så då slutade han.

Det kan vara förnekelsestadiet eller att de inte vill hänga ut sig själva. De som berättar får utstå dödhot och en massa hat, fans som nagelfar dem för att snoka rätt på alla detaljer som kan svärta ner dem. Plus att de åker på stämning av klanen Jackson.

Vad Wade och James har gemensamt, är de är bägge medelålders män med vettiga stöttande fruar, av dokumentären att döma.

Bägge har fått psykbryt med efterföljande terapi och därigenom mental styrka plus insikter.

De har själva blivit pappor och det har fått dem att förstå hur horribelt manipulerade de blev, till att tro sexet med MJ var kärlekshandlingar. När man får egna barn omprövar man sitt tidigare liv, det gör ju de flesta.

De vittnade bägge till MJs fördel så han fick gå fri och fortsätta med fler pojkar, vilket de har dåligt samvete för.

Hur vet du att deras fruar är vettiga??
Robsons fru har inte rent mjöl i påsen och ligger säkert mycket bakom LN.
Citera
2019-03-25, 17:14
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
Hur såg ringen ut? Jag kunde inte riktigt se det..

Vill du ha en vigselring från en presetbutik?

Ringen får man se i dokumentären, du får leta rätt på var själv.

Om du läser i texten ser du att filmen inte är från juvelerarbutiken, de gick dit efteråt.

Som jag skrev känns inte den här filmen bevisa nånting, man kan kolla på den för det var lite roligt hur MJ klätt ut sig.

Edit:
Citat:
Hur vet du att deras fruar är vettiga??
Robsons fru har inte rent mjöl i påsen och ligger säkert mycket bakom LN.

Tror du har lite svårt med läsförståelsen. Jag skrev fruarna verkade vettiga och stöttande av dokumentären att döma. Med det menas att de gav det intrycket, håller du inte med om det?
Senast redigerad av SmurfSmurf 2019-03-25 kl. 17:17.
Citera
2019-03-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Det här är bara ni som förvränger deras historia på olika sätt, och missförstår medvetet eller blandar ihop delar av deras berättelser och tidpunkter och händelser, för att stödja ert case.

Jag läste just en direkt jämförelse mellan NAMBLA-boken och Safechucks vittnesmål, av ett MJ fan. Vilket skämt. Jag skulle inte ens kalla det likheter, för det var banala förhållanden som skulle stämma på 99% av alla som blivit sexuellt utnyttjade. Typ att de fick serverat alkohol, och att de blev avundsjuka när de blev ”dumpade” för nästa pojke.

Klart han ska ha skadestånd. Han blev våldtagen som barn av en multimiljonär. Pengar är den enda betydande formen av kompensation som MJ och hans dödsbo kan erbjuda.

Så pengar är viktigare än ett erkännande och sanningen då?
Citera
2019-03-25, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kroppskakoregott
Det låter roligare, får man inte ha humor på flashback nu heller? Kanske lika bra du trycker på anmäla inlägg knappen

Tyckte det blev otydligt vad han anklagas för.
Senast redigerad av beyondantares 2019-03-25 kl. 17:22.
Citera
2019-03-25, 17:18
Medlem
Citat:
Ringen får man se i dokumentären, du får leta rätt på var själv.

Om du läser i texten ser du att filmen inte är från juvelerarbutiken, de gick dit efteråt.

Som jag skrev känns inte den här filmen bevisa nånting, man kan kolla på den för det var lite roligt hur MJ klätt ut sig.

Okej. Då missförstod jag dig.

Ringarna i LN så finns det ingen garanti för att kommer från MJ och dom såg lite ynkliga ut för att vara från MJ.

Är det någon som kan bekräfta vem pojken i videon som finns i bättre kvalitet?
Citera
2019-03-25, 17:21
Medlem
Citat:
Så pengar är viktigare än ett erkännande och sanningen då?
Självklart. Ett erkännande är för sent, för han är död, och sanningen vet de redan.

Klart de vill att sanningen ska komma ut, och bästa sättet är en långdragen rättsprocess så att tidningarna fortsätter att bevaka ämnet när dokumentären blåser över.

Pengar kan du använda för att köpa den hjälp du behöver, eller för bra ändamål. T.ex. psykologisk hjälp till andra barn som utsatts för övergrepp.
Citera
2019-03-25, 17:22
Medlem
Citat:

Jo, absolut men borde man inte då bara hålla käft istället för att gå ut och försöka "kärleksförklara" Jacksons tidigare beteende vid deras möten för 20-30år sen? Vad vinner offren på det. "Åh, Michael ler nog i graven nu när jag försvarar honom, min älskling"? Om vi nu förutsätter att dom själva faktiskt är offer och fortfarande i Jacksons våld. Dvs att han har psykat dessa människor för livet. Alltså vissa grejor i dessa historier är så far stretched att det blir humoristiskt. Jag köper dock argumentet som anti MJ säger att det är mycket möjligt att Wade satt och ljög i rätten för att Jackson hade någon hålhake på honom. Tex arbete inom dansen. Att ahn fick jobb överallt pga sina kontakter med Jackson. När Jackson sen försvann och Wades karriär gick utför kände han inte längre för att hålla uppe sin fasad av lögner för att skydda MJ.
Citera
2019-03-25, 17:28
Medlem
Azzabrazzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Vad menar du? Att det skulle vara en dramafilm med manus?
Det är ingen större skillnad. Filmen är dramatiserad i syfte att framställa MJ som pedofil. Den undersöker däremot aldrig om så verkligen är fallet, vilket hade gjorts om det handlat om riktig journalistik. Gissar dock att du inte förstår skillnaden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in