Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,68%
830 röster
Nej
19,53%
281 röster
Är osäker
15,64%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2025-03-29, 21:24
Medlem
TheGretaResets avatar
Om fansen blev osäkra när det hände må väl vara ok.

Men varför försvara peddot på flashback 2025. Är man själv peddo?

Tom hans syster sa att han var pedo och att det faktiskt inte är normalt att sova med småpojkar.

Men du vet väl bättre än hans familj som bor i sverige och har två skivor med honom.
Citera
2025-03-31, 09:14
Medlem
Att de intervjuar random fans från gatan om vad de tror istället för att presentera bevis säger väl det mesta. Högst oklart varför uppföljaren gjordes.
Citera
2026-04-30, 22:27
Medlem
Ograsts avatar
Dokumentären finns återigen tillgänglig på SVT-play.

https://www.svtplay.se/video/jXYbM4Y/leaving-neverland/avsnitt-1?video=visa
Citera
2026-05-01, 15:15
Medlem
XtraXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
Dokumentären finns återigen tillgänglig på SVT-play.

https://www.svtplay.se/video/jXYbM4Y/leaving-neverland/avsnitt-1?video=visa

Finns även en serie på tre delar, The Michael Jackson story Leaving neverland tar väl i stort sett enbart upp hans pedofili.
Citera
2026-05-06, 10:56
Medlem
Jag är osäker på om MJ faktiskt var pedofil. Kanske var han attraherad av barn, kanske tyckte han bara att det var roligt att uppleva en barndom genom barnen på det sätt han önskat att han haft det.
Jag tror att både Wade Robson och James Safechuck ljuger, särskilt Robson. Hans mamma har tidigare signerat en vittnesutsaga om att "hela familjen åkte till Grand Canyon" och jag reagerar på Wades uttalanden kring hur snabbt hela sexövergreppen utvecklades.
Safechuck pratar om en gradvis grooming medan Wade säger att han under den första dagen i princip utförde oralsex på Jackson. För en 7-åring skulle detta vara oerhört traumatiserande och leda till rädsla för sexförbrytaren - det spelar ingen hur roll förblindad Wade hade varit av idolkärlek, jag tror inte på att han skulle velat vara själv med Jackson efter en så snabb utveckling av sexuellt utnyttjande.
Citera
2026-05-07, 09:37
Medlem
Pinkuss avatar
Det är som Palmemordet, ingen kan någonsin veta säkert förutom de direkt inblandade. Den dagen någon anklagar MJ och inte vill ha pengar så tror jag på den personen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in