Att de intervjuar random fans från gatan om vad de tror istället för att presentera bevis säger väl det mesta. Högst oklart varför uppföljaren gjordes.
Jag är osäker på om MJ faktiskt var pedofil. Kanske var han attraherad av barn, kanske tyckte han bara att det var roligt att uppleva en barndom genom barnen på det sätt han önskat att han haft det.
Jag tror att både Wade Robson och James Safechuck ljuger, särskilt Robson. Hans mamma har tidigare signerat en vittnesutsaga om att "hela familjen åkte till Grand Canyon" och jag reagerar på Wades uttalanden kring hur snabbt hela sexövergreppen utvecklades.
Safechuck pratar om en gradvis grooming medan Wade säger att han under den första dagen i princip utförde oralsex på Jackson. För en 7-åring skulle detta vara oerhört traumatiserande och leda till rädsla för sexförbrytaren - det spelar ingen hur roll förblindad Wade hade varit av idolkärlek, jag tror inte på att han skulle velat vara själv med Jackson efter en så snabb utveckling av sexuellt utnyttjande.
Det är som Palmemordet, ingen kan någonsin veta säkert förutom de direkt inblandade. Den dagen någon anklagar MJ och inte vill ha pengar så tror jag på den personen.