Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-25, 09:36
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingedRyze
Någon som vet när part 3 kommer ut på SVT play?
Det finns bara två delar.

(Jag hoppas jag har fel)
Citera
2019-03-25, 09:58
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl7
Varför svarade inte Robson och Safechuck när Oprah frågade om dom skulle ha gjord LN 4h lidande för hela världen om MJ hade levt ännu?

Safechuck såg ut som han ville sjunka genom stolen.

Och hon fick fråga frågan på nytt och då svarade deras gromare JA och så gick hon fort vidare.
Har du en länk? Detta vill jag se.
Citera
2019-03-25, 10:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liljor
Bra skrivet.

What rocked me in the documentary was the archive footage. MJ was basically flaunting his "conquests", I guess, at all these red carpet events, tours, holidays, appearances, etc. Him and a pre-teen white boy, going everywhere together. Literally, hiding in plain sight. If you compare it to his peers, they were attending such things with husbands, wives and boy/girlfriends. I suddenly realised he must've been getting a warped sense of satisfaction being able to do all this in front of the cameras, knowing he was molesting them behind closed doors, and knowing he was getting away with it.
På t ex Grammy galan hade han de flesta gångerna damsällskap. T ex Brooke Shields, Diana Ross, Madonna...
Citera
2019-03-25, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
På t ex Grammy galan hade han de flesta gångerna damsällskap. T ex Brooke Shields, Diana Ross, Madonna...

Läs om Michaels relationer här:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Personal_relationships_of_Michael_Jackson

Tycker hans relation med Brooke Shields är talande. Typ hur han säger att hon försökte ”bli intim” med honom en gång men han ”chickened out”. Och i takt med att hans utseende förändrades blev han bara alltmer ”asexual” för henne har hon sagt, så jag kan tänka mig att hon slutade försöka. Detta är alltså universums vackraste kvinna vid den här tiden, det tror jag vi alla kan vara överens om.

För mig var hans värsta ”hiding in plain sight” när han hade Jordy Chandler, 13 år gammal, i knät på World Music Awards 1993. De som sitter bredvid ser inte direkt bekväma ut: https://m.youtube.com/watch?v=GYRlxIItwG8

(Jag vet att han dök upp med hela Chandlerfamiljen och klämde in dem på första raden oannonserat så det inte fanns nog med stolar, men då tycker jag han kunde hållit sig till att ha minsta ungen i knät.)
Citera
2019-03-25, 11:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Har du en länk? Detta vill jag se.

Börja titta 47:00

https://youtu.be/JIiq4Jnmam8
Citera
2019-03-25, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Det spelar ingen roll hur mycket man spekulerar, det är fortfarande rent av korkat att ignorera bevisen som pekar mot att Wade och Safechuck ljuger.

Det kanske inte fanns några bättre att kalla som vittne? Det finns väldigt många som än idag hävdar att inget har hänt, mycket fler än de som påstår att de blivit antastade. Han behövde inte kalla honom som vittne.
De här så kallade ”bevisen” du pratar om är extremt långsökta. Tror de flesta tar dem seriöst tills de inser att det är rena smutskastningsförsök, och inte ett försök att komma fram till en i objektiv sanning. De överskuggas totalt av allt som talar för att övergreppen faktiskt skett.

Andra som uttalar sig befann sig inte där under täcket med Wade och MJ. Sen, återigen, att lägga locket på är normalt vad män gör när de utsatts för sexuella övergrepp. Det är enormt stigmatiserande, inte minst den homosexuella vinkeln för de som är straight rent känslomässigt, men som ändå fysiskt njöt av det i stunden och inte förstod att de manipulerades in i det av en pedofil. Och det är ännu mer stigmatiserande i andra länder t.ex. USA, som inte är lika liberala som Sverige i frågor som rör sexualitet.
Citera
2019-03-25, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azzabrazza
Har du föresten förstått att Leaving Neverland är en film och inte ett journalistiskt arbete?
Vad menar du? Att det skulle vara en dramafilm med manus?
Citera
2019-03-25, 11:52
Medlem
LuluBrooksies avatar
Alla som läser denna tråd. Kom ihåg att Leaving Neverland är ett ensidigt inlägg i debatten. Filmen är just en film. Filmen försöker med alla knep få oss tittare att vara jury i ett icke existerande rättsfall.

Var lite vaksam med sånt här. Oavsett hållning i frågan.
Citera
2019-03-25, 12:01
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingedRyze
Någon som vet när part 3 kommer ut på SVT play?

Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Det finns bara två delar.

(Jag hoppas jag har fel)

Nån part 3 av Leaving Neverland finns inte. Däremot kan man kolla på Oprahs intervju.
https://www.youtube.com/watch?v=JIiq4Jnmam8

Dan Reed vill göra en uppföljare om rättegången med Gavin Arvizo. Det berättar han om bl a i en lång intressant intervju i The Filmstage:

"The film I would really like to make following this one is the trial of Michael Jackson. I could only do that if the victim and his family participate. It would be a much weaker film [if they didn’t.] I don’t want to follow Leaving Neverland with a weaker film. If Gavin Arvizo and his family would agree to participate, I would very much like to tell the story of that trial. I think it’s fascinating and astonishing that Michael was acquitted. The way that happened is an amazing story and one that should be told. But no, I’m not going to just carry on making Michael Jackson films, that’s not my thing. Like I said, this wasn’t a film about Michael Jackson."

https://thefilmstage.com/features/leaving-neverland-director-dan-reed-on-refuting-michael-jackson-defenders-the-psychology-of-child-se xual-abuse-and-a-potential-sequel/

Vore verkligt intressant att se.
Citera
2019-03-25, 12:39
Medlem
Man-At-Armss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Nån part 3 av Leaving Neverland finns inte. Däremot kan man kolla på Oprahs intervju.
https://www.youtube.com/watch?v=JIiq4Jnmam8

Dan Reed vill göra en uppföljare om rättegången med Gavin Arvizo. Det berättar han om bl a i en lång intressant intervju i The Filmstage:

"The film I would really like to make following this one is the trial of Michael Jackson. I could only do that if the victim and his family participate. It would be a much weaker film [if they didn’t.] I don’t want to follow Leaving Neverland with a weaker film. If Gavin Arvizo and his family would agree to participate, I would very much like to tell the story of that trial. I think it’s fascinating and astonishing that Michael was acquitted. The way that happened is an amazing story and one that should be told. But no, I’m not going to just carry on making Michael Jackson films, that’s not my thing. Like I said, this wasn’t a film about Michael Jackson."

https://thefilmstage.com/features/leaving-neverland-director-dan-reed-on-refuting-michael-jackson-defenders-the-psychology-of-child-se xual-abuse-and-a-potential-sequel/

Vore verkligt intressant att se.

Det hade onekligen varit intressant. Fast med tanke på den enorma publicitet de fick utstå sist och de diskussioner som de lär se förs efter folk sett "Leaving Neverland", tror jag inte att de kommer vilja ställa upp.
(Plus att media säkert jagar familjen nu för att få snaskiga kommentarer om vad de anser om dokumentären.)

Ska se Oprahs intervju senare i kväll.
Citera
2019-03-25, 13:11
Medlem
loisloiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Vad menar du? Att det skulle vara en dramafilm med manus?
Det är kanske fanns en manus, om man läser Dan Reeds intervju:

Jag sa till dem att vi måste granska övergreppen i detalj. Publiken får inte tvivla på vad som hände. Vi måste klargöra att det inte handlade om vänskapliga kramar eller beröringar. Jag ville inte heller att de skulle försöka tolka saker, bara berätta vad som hände, berättar regissören i en ny intervju i Entertainment Weekly.
Citera
2019-03-25, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles
Wade Robsons mamma erkände att under de 14 år de kände MJ så var de på Neverland endast fyra gånger.

"Joy Robson: My memory is in the entire time we’ve lived here since 1991, we’ve only been at the ranch with Michael on four occasions in 14 years.
Thomas Sneddon: Four occasions?
Joy Robson: Every other time we’ve been here without him.
Thomas Sneddon: Would that be the same for your son?
Joy Robson: Yes"

Ska MJ ha visat Wade porr dessa fyra ggr på Neverland när familjen var med? TROLIGT!

Jag tror inte att Michael behövde vara just på Neverland för att kunna visa porrtidningar eller DVD:er för en pojke han delade hotellrum med av och till i flera år. Det är inte ett bevis för att Michael inte visade Wade porr. Men att porr fanns tillgängligt på Neverland i alla Michaels rum, dit han bjöd in barn, det vet vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in