2019-03-18, 14:41
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Jag instämmer, bortsett då ifrån påståendet att det hela skulle drivits igenom mot folkviljan. Folket har de facto röstat igenom politiken. Men någon slump är det givetvis inte.

Vilka som ska hållas ansvariga för den demografiska transformationen av Sverige - svenska politiker? svenska folket? olika pådrivande särintressen? - är en del av den förundran som återfinns som en botten i denna tråd: Varför är det som det är? Och hur blev det egentligen som det blev??

----

Den enda gång, som folket har fått ta ställning till invandringspolitiken var vid folkomröstningen i Sjöbo 1988.

Enl. wikipedia så hölls omröstningen i samband med riksdagsvalet i Sverige den 18 september 1988. 64,5 % röstade nej och 31 % röstade ja. (Varför det inte sammantaget blir 100% förtäljer inte wikipedia).

I övrigt så är man hänvisad till den s.k. SOM-undersökningen, där frågan (alt. redovisningen) är medvetet märkligt formulerad: "Är det ett dåligt förslag eller ett bra förslag att ta emot färre flyktingar"? (fotnot)

1991 - 2017 har det varit 20 - 30% som ansett, att det varit ett dåligt förslag att minska det s.k. flyktingmottagandet.

Svenska politikers unika migrationspolitik har entydigt förts mot folkviljan.

I den åtta år gamla trådstarten jan 2011, så skriver TS om ett "öppet media-bråk bland journalisterna", och förutspår, att "kampen kommer först stå mellan liberalismen och multikulturalismen innan den står mellan liberalismen och nationalismen". När Breiviks terrordåd inträffade i juli 2011, så slöt svenska s.k. journalister dock leden.

Mediakriget om mångkulturen blev i stället ett mediakrig mot väljarna i allmänhet och mot dissidenterna i synnerhet.

Ty det är och har vidare hela tiden varit TABU bland svenska s.k. journalister, att svenska politikers unika migrationspolitik jämte demografiska och multikulturella transformation av landet aldrig har haft något stöd av en folkmajoritet.

----------------------------

Fotnot. Med märkligt ställd avses, att dels används ett emotionellt laddat begrepp: "Flyktingar" och inte ett mer neutralt begrepp: Invandrare/migranter, dels blir det dubbla negationer i "dåligt förslag att ta emot färre".
Senast redigerad av Meiji 2019-03-18 kl. 14:44.
Citera
2019-03-18, 14:44
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Adam genomskådar det mångfaldsindustriella komplexet!

I en ledare i dagens version av Göteborgsposten så publicerar den gode Adam faktiskt en angelägen ledare. Han synar försöken att bygga upp den kommersiella basen till ett mångfaldsindustriellt komplex.

Vem är det han är rädd skall förlora på detta? Från artikeln:
Ett system som syftar till att ge så kallade "underpriviliegierade" grupper inträde i exempelvis universitetsvärlden men som har utmynnat i att individer från andra grupper diskrimineras.
Vilka andra grupper skulle bli mest "diskriminerade" mot dagens utfall.
Vem är det Cwejman försvarar? Är allt perfekt idag?

Kan det vara att han förvarar en idag väldigt överrepresenterad grupp som med ett nytt system skulle få ställa sig i kön som alla andra? Är det möjligt? Ja vi har olika utfall.

De facto har vi alltså redan ett informellt kvotsystem som missgynnar majoriteten för en etnisk/kulturell minoritet. Trots att vi inte har en etnisk/kulturell registrering.
Är det helt perfekt eller kan det behöva ses över?

Bästa sättet att undersöka om nuvarande system diskriminerar grupper om det så är majoritetsgrupper är att undersöka utfallet med dagens system.

Eller är fakta något farligt?
Citera
2019-03-18, 15:08
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Adam genomskådar det mångfaldsindustriella komplexet!

Citat:
Elmi är inte först med att förespråka dylik datainhämtning. Andra som gör det framhåller ofta att det är fullständigt okontroversiellt och redan görs i många länder, däribland USA.

Men hatten av för Adam. Inte illa för en liberal!

App, app, app, app!

Det Adam gör här är att han förfärar sig över att kanske förlora den sköna offerkoftan. Nu har någon random MP-politiker från Göteborg sagt att hon vill samla statistik på ras. Det går ju för att hon själv har ett alibi. I USA har man den vägen vandrat med resultatet att någon svart amerikansk politiker nu sagt att judar är vita.

https://www.tabletmag.com/jewish-new...s-is-expensive

Political Powerlessness Is Expensive
American Jews have only begun to pay the price demanded by the Democratic Party’s new math

Ilhan Omar is both a canny political operator and a con artist who specializes in gutter smears. And thus there is no question about who won the fight she picked with Nancy Pelosi and Democratic congressional leadership, desperate to sweep the party’s anti-Semitism problem under the rug.

//..//

A new Gallup poll released last week shows that while most Americans favor Israel in the Israeli-Palestinian conflict (59 percent to 21 percent), net sympathy for Israel is declining dramatically among liberal Democrats. Since 2013-2016, “the percentage who sympathize more with Israel minus those sympathizing more with the Palestinians” has gone from +17 to +3. In other words, Palestinians are replacing Israelis in the hearts of the party’s base.

The inability of senior U.S. Democrats, including senior Jewish members of Congress, to muster a counteroffensive, or even much of a defense, shows that a pillar of the increasingly disoriented liberal political establishment is being pulled down by institutionalized identity politics.

Liberal Jews are being replaced—but by whom or what, exactly? It’s hard to put a name on it. Let’s call it progressivism, or the American version of the U.K. Labour Party’s Corbynism. It’s intersectional, sectarian, nominally collectivist in its economics, and boldly Third Worldist in its political convictions. It is also, therefore, fundamentally anti-Israel.

Tänk om svenskarna vandrar samma väg, tänker Adam. Ajja bajja. Tänk om politiska krafter som vill avskaffa HMF-lagen vinner gehör? Tänk om svenska judars trumfkort och offerkofta tas ifrån dem.
Tänk om antisemitismen sprider sig. "Level-playingfield-atisemitismen".

Det är det som Adam oroar sig för. Ingenting annat.

Själv noterar jag att både Ilhan Omar och Leila Ali Elmi är av somalisk börd.
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-03-18 kl. 15:23.
Citera
2019-03-18, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Ett system som syftar till att ge så kallade "underpriviliegierade" grupper inträde i exempelvis universitetsvärlden men som har utmynnat i att individer från andra grupper diskrimineras.

Kan det vara att han förvarar en idag väldigt överrepresenterad grupp som med ett nytt system skulle få ställa sig i kön som alla andra? Är det möjligt? Ja vi har olika utfall.

De facto har vi alltså redan ett informellt kvotsystem som missgynnar majoriteten för en etnisk/kulturell minoritet. Trots att vi inte har en etnisk/kulturell registrering.

Bästa sättet att undersöka om nuvarande system diskriminerar grupper om det så är majoritetsgrupper är att undersöka utfallet med dagens system.

Tack för synpunkter från både dig och Frasselito. Jo jag har sett statistiken om överrepresentation vid antagningsenheterna hos de finaste universiteten i USA och den förkrossande överrepresentationen vid vissa utbildningar som ger gräddfil in till statsförvaltningen mm.

Men av olika anledningar så har jag ägnat en del tid åt att studera den cancer som det mångfaldsindustriella komplexet utgör för USAs privata näringsliv och offentliga organ. Hos varje storföretag så finns det numera avdelningar som ägnar hela dagarna åt att räkna rasifierade medarbetare och som handlar upp dyra konsultinsatser från det mångfaldsindustriella komplexet. Jag har tyvärr inte tid att närmare beskriva alla de sofistikerade sätt som de sticker in sugsnabeln hos både privata och offentliga organisationer. Alla de sätt som de utnyttjar varje typ av möjlighet att skapa fördelar för minoriteter på majoritetens bekostnad och skapa intäkter för att försörja den ständigt växande klassen av rasagitatorer. Och jag ljuger inte när jag säger att det är frågan om en mångmiljardindustri. Tänk er en genus- och HBTQ(P) industri på steroider. Deras aktivism beträffande lån till minoriteter var den kanske enskilt största orsaken till fastighets/finanskrisen 2007/08.

Så jag vidhåller att det var en bra sak att Adam, som så vitt jag förstår det enda ledarskribenten i Sverige, kastade ett ljus över försöken att skapa förutsättningar för motsvarande cancer i Sverige.
Citera
2019-03-18, 15:28
Citat:
Tack för synpunkter från både dig och Frasselito. Jo jag har sett statistiken om överrepresentation vid antagningsenheterna hos de finaste universiteten i USA och den förkrossande överrepresentationen vid vissa utbildningar som ger gräddfil in till statsförvaltningen mm.

Men av olika anledningar så har jag ägnat en del tid åt att studera den cancer som det mångfaldsindustriella komplexet utgör för USAs privata näringsliv och offentliga organ. Hos varje storföretag så finns det numera avdelningar som ägnar hela dagarna åt att räkna rasifierade medarbetare och som handlar upp dyra konsultinsatser från det mångfaldsindustriella komplexet. Jag har tyvärr inte tid att närmare beskriva alla de sofistikerade sätt som de sticker in sugsnabeln hos både privata och offentliga organisationer. Alla de sätt som de utnyttjar varje typ av möjlighet att skapa fördelar för minoriteter på majoritetens bekostnad och skapa intäkter för att försörja den ständigt växande klassen av rasagitatorer. Och jag ljuger inte när jag säger att det är frågan om en mångmiljardindustri. Tänk er en genus- och HBTQ(P) industri på steroider. Deras aktivism beträffande lån till minoriteter var den kanske enskilt största orsaken till fastighets/finanskrisen 2007/08.

Så jag vidhåller att det var en bra sak att Adam, som så vitt jag förstår det enda ledarskribenten i Sverige, kastade ett ljus över försöken att skapa förutsättningar för motsvarande cancer i Sverige.

Cancern är en logisk konsekvens och följd av det teknologiska avancemanget som marginaliserar nyttan och produktiviteten hos gemene man. Det finns inget bättre att göra för människor med låg kognitiv förmåga än att skapa absolut inget.

Trump är en reaktion på den här processen. Den marginellt produktiva arbetaren ska fanimej prioriteras framför producenterna av nihilism, det har den amerikanska tech-sektorn och militärindustriella komplexet beslutat sig för därför att alternativet betyder en avvecklad (petro)dollar-hegemoni.

MAGA/MSGA

Citera
2019-03-18, 15:31
Citat:

Varför tror du företagen implementerar dessa slags åtgärder?

Filosofin och akademin är uppströms från politiken och de praktiska implementeringarna.

Akademin har med sina judiska tänkare fullkomligt tagit över sanningsprivilegiumet med sina teorier som internaliseras av studenterna och således reproduceras i samhälls- och näringsliv.

Det är detta privilegium som Cwejman och hans gelikar vill försvara.
Citera
2019-03-18, 15:35
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito

Filosofin och akademin är uppströms från politiken och de praktiska implementeringarna.

Akademin har med sina judiska tänkare fullkomligt tagit över sanningsprivilegiumet med sina teorier som internaliseras av studenterna och således reproduceras i samhälls- och näringsliv.

Judarna skiftar naturligtvis sin verksamhet till där var pengarna och makten existerar. Kvar lämnar dom en marginaliserad nomenklatur utan någon stöttepelare i form av inflytande och resurser.

Naturligtvis kommer botten ramla ur även i det svenska etablissemanget. Visst kan man tvångsbeskatta människor och försöka med olika påverkansoperationer, fast utan stödet från sina amerikanska "vänner" kommer det hela falla samman som den innehållslösa luftpannkaka som den är.
Citera
2019-03-18, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
App, app, app, app!

Det Adam gör här är att han förfärar sig över att kanske förlora den sköna offerkoftan. Nu har någon random MP-politiker från Göteborg sagt att hon vill samla statistik på ras. Det går ju för att hon själv har ett alibi. I USA har man den vägen vandrat med resultatet att någon svart amerikansk politiker nu sagt att judar är vita.

American Jews have only begun to pay the price demanded by the Democratic Party’s new math

Ilhan Omar is both a canny political operator and a con artist who specializes in gutter smears. And thus there is no question about who won the fight she picked with Nancy Pelosi and Democratic congressional leadership, desperate to sweep the party’s anti-Semitism problem under the rug.

//..//

A new Gallup poll released last week shows that while most Americans favor Israel in the Israeli-Palestinian conflict (59 percent to 21 percent), net sympathy for Israel is declining dramatically among liberal Democrats. Since 2013-2016, “the percentage who sympathize more with Israel minus those sympathizing more with the Palestinians” has gone from +17 to +3. In other words, Palestinians are replacing Israelis in the hearts of the party’s base.

The inability of senior U.S. Democrats, including senior Jewish members of Congress, to muster a counteroffensive, or even much of a defense, shows that a pillar of the increasingly disoriented liberal political establishment is being pulled down by institutionalized identity politics.

Liberal Jews are being replaced—but by whom or what, exactly? It’s hard to put a name on it. Let’s call it progressivism, or the American version of the U.K. Labour Party’s Corbynism. It’s intersectional, sectarian, nominally collectivist in its economics, and boldly Third Worldist in its political convictions. It is also, therefore, fundamentally anti-Israel.

Tänk om svenskarna vandrar samma väg, tänker Adam. Ajja bajja. Tänk om politiska krafter som vill avskaffa HMF-lagen vinner gehör? Tänk om svenska judars trumfkort och offerkofta tas ifrån dem.

Jag tror att det är svårt att kunna följa alla nyanserna i Amerikansk politik om man sitter på den här sidan av Atlanten. Mycket pga. att systemet är instutionellt korrupt på ett sätt som är svårt att förstå för en svensk. Redan Mark Twain konstaterade ju att Amerika hade de bästa politiker som kunde köpas för pengar. Själv ser jag med förskräckelse på den svenska utvecklingen med motsvarande korruption sedan vi tvingades in i det Amerikanska imperiet under 1990 talet. "Reinfeldt cash" är bara ett exempel.

Själv säger jag att om de några år gamla siffrorna fortfarande stämmer att Demokraterna får ca 70 % av sina pengar från judiska intressen så behöver enskilda ledamöter i Kongressen inte betyda så mycket. Business as usual. Den unga somaliska kvinnan lär nog malas ned av maskinen. Det har gjorts förr.

Men om t.ex. Moderater, KD och SD är så korkade att de inte kan reagera på en signal från en rasifierad kropp att hon vill införa ett Amerikanskt system i Sverige så är det bra att Adam i vart fall tar upp frågan. Har ni ens funderat över varför Sverige införde grupptalan i svensk lag för inte så många år sedan?

Facit: Det är det mest potenta legala vapnet som minoriterna har i USA för att stoppa in sugsnabeln i de vita kropparna.
Senast redigerad av Ottokar 2019-03-18 kl. 15:42.
Citera
2019-03-18, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Vilka som ska hållas ansvariga för den demografiska transformationen av Sverige - svenska politiker? svenska folket? olika pådrivande särintressen? - är en del av den förundran som återfinns som en botten i denna tråd: Varför är det som det är? Och hur blev det egentligen som det blev??

----

Den enda gång, som folket har fått ta ställning till invandringspolitiken var vid folkomröstningen i Sjöbo 1988.

Enl. wikipedia så hölls omröstningen i samband med riksdagsvalet i Sverige den 18 september 1988. 64,5 % röstade nej och 31 % röstade ja. (Varför det inte sammantaget blir 100% förtäljer inte wikipedia).

I övrigt så är man hänvisad till den s.k. SOM-undersökningen, där frågan (alt. redovisningen) är medvetet märkligt formulerad: "Är det ett dåligt förslag eller ett bra förslag att ta emot färre flyktingar"? (fotnot)

1991 - 2017 har det varit 20 - 30% som ansett, att det varit ett dåligt förslag att minska det s.k. flyktingmottagandet.

Svenska politikers unika migrationspolitik har entydigt förts mot folkviljan.

I den åtta år gamla trådstarten jan 2011, så skriver TS om ett "öppet media-bråk bland journalisterna", och förutspår, att "kampen kommer först stå mellan liberalismen och multikulturalismen innan den står mellan liberalismen och nationalismen". När Breiviks terrordåd inträffade i juli 2011, så slöt svenska s.k. journalister dock leden.

Mediakriget om mångkulturen blev i stället ett mediakrig mot väljarna i allmänhet och mot dissidenterna i synnerhet.

Ty det är och har vidare hela tiden varit TABU bland svenska s.k. journalister, att svenska politikers unika migrationspolitik jämte demografiska och multikulturella transformation av landet aldrig har haft något stöd av en folkmajoritet.

----------------------------

Fotnot. Med märkligt ställd avses, att dels används ett emotionellt laddat begrepp: "Flyktingar" och inte ett mer neutralt begrepp: Invandrare/migranter, dels blir det dubbla negationer i "dåligt förslag att ta emot färre".

Viktigt konstaterande. Svenska folket tillfrågades aldrig. Ingen europeisk majoritetsbefolkning tillfrågades.

Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y

Adam gick ju tidigt ut med att han var bekväm med att svenskar får det sämre till följd av migrationen - bara fördelarna för andra överväger. Vi talar då med nödvändighet om en offentligt styrd omfördelningspolitik från infödda svenskar till migranter, ingen organisk eller objektivt sett fri, utilitaristisk marknad.

Att på samma politiska sätt och med samma syfte omfördela platser och resurser i akademin, politiken och näringslivet för att maximera den mänskliga nyttan, är av någon anledning inte lika välkommet eller "liberalt".

Som sagt: Identitet trumfar ideologi. Det är Adam verkligen inte enda exemplet på, men maken till pedagogiskt exempel är svårt att hitta. Jag menar ju att den sorts kritiskt tänkande och jakt på tendens vi applicerar på honom, snart kommer ses som lika självklart som att inte gå på Nigeria-brev eller klicka på suspekta länkar i mejl.

Vem vill vara en etnoilliterat majoritetsvit sucker i en mångkulturell värld, som lär sig att misstänka Tariq Nasheeds och Ilhan Omars avsikter - men låter sig ledas i näsring av Ben Shapiro?

Hemligheten är den uppfostrande hackordningen INOM respektive identitet. Den som betraktas neutral eller korkad, får en stämpel med prefixet "hus-" - och världsbilden är konspiratorisk och partisk. Varje händelse ses genom den egna identitära linsen och analyserna är lika reverse engineered för alla ingrupper.

And that's a good thing. Den partiska framtiden är något att bejaka och delta i, inte något ljuga om eller slösa energi på att beklaga.
Citera
2019-03-18, 15:46
Medlem
Vryzass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
App, app, app, app!

//..//

Jo, man har ju sett detta dyka upp i amerikat på sistone. Historiskt sett så har den judiska gruppen tagit på sig att representera alla "förtryckta minoriteter".

Nu har dock främst svarta upptäckt att för bövelen, den judiska gruppen står högst upp på priviligetspyramiden, tom ovanför de vita jävlarna.

Vilket har skapat problem för den judiska gruppens offerkofta. Enligt deras egna teorier är ju nu judarna de största förtryckarna.

Hela grejen kring den här kvinnomarshen eller vad det nu var är ju förmodligen bara början. Den judiska gruppen får nu inte längre vara med i de förtrycktas förening. Tvärtom.

Oy vey...
Citera
2019-03-18, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito

Vi talar om ett helt samhällssystem som har påverkats och korrumperats. Från skolan till Holywood och producenterna av datorspel och allt däremellan.

Det jag försöker förmedla kunskap om är en del av ett system som började byggas redan på 1960 talet eller tidigare. Skulle behöva skiva en lång uppsats för att ta med ens det mest väsentliga.
Citera
2019-03-18, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
Jo, man har ju sett detta dyka upp i amerikat på sistone. Historiskt sett så har den judiska gruppen tagit på sig att representera alla "förtryckta minoriteter".

Nu har dock främst svarta upptäckt att för bövelen, den judiska gruppen står högst upp på priviligetspyramiden, tom ovanför de vita jävlarna.

Vilket har skapat problem för den judiska gruppens offerkofta. Enligt deras egna teorier är ju nu judarna de största förtryckarna.

Hela grejen kring den här kvinnomarshen eller vad det nu var är ju förmodligen bara början. Den judiska gruppen får nu inte längre vara med i de förtrycktas förening. Tvärtom.

Oy vey...

De svarta Pantrarna krossades redan på 1970 talet när de började bli för självständiga. Det vi ser har redan gjorts tidigare och kommer sannolikt att göra igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in