Flashback bygger pepparkakshus!
2019-03-18, 07:04
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Som referens i sammanhanget så tog det cirka 25 år innan polisen i USA ryckte upp sig på allvar och började göra något åt brottsligheten där. Detta gjordes i början/mitten på 90-talet efter att situationen varit helt ohållbar sedan slutet av 1960-talet. Och naturligtvis: det är oftast inte poliserna själva som är problemet, det är deras politiska styrning och det var domarna som av ren princip (värdegrund) ville släppa brottslingar lösa.

Ett perspektiv på detta vad gäller nuvarande systems försvarsbrigad, varav en betydelsefull del skriver i media, är faktumet att dessa personer har ett ansvar för hur situationen ser ut. När de uttalar sig har de ingen objektivitet utan vad de i praktiken gör är att skydda sig själva. Detta är något som behöver påpekas om och om igen. Även om de själva inte känner att är ansvariga eller om de skjuter det i från sig så finns anklagelsen där och kanske viktigare: det underminerar deras trovärdighet från start.

Apropå de 25 år det tog innan polisen tilläts räta upp situationen i USA så tuggades det vilda teorier och gnölades om judar under alla dessa år. Detta hade ingen som helst effekt.

Polisen i USA är delstatligt organiserad.
Citera
2019-03-18, 09:00
Medlem
longbow4ys avatar
En ledarkrönika i SVD av en kulturman. Intressant att läsa hur en sådan formulerar "utmaningarna".
Faktiskt blir det ännu ett bräckjärn i debatten för att bryta den totala politiska låsningen.
https://www.svd.se/man-ska-inte-dra-alla-over-en-kam
Med mina fetmarkeringar:
I Sverige har det i gott och väl ett halvsekel funnits en upplevelse av exceptionalism, som varit besläktad med den amerikanska i det att den ansett sig stå för goda värden som borde spridas över världen. FN fick i Sverige en tillitsfull medlem som snabbt byggde ut både bistånd och export. När asylinvandringen så småningom blev större än arbetskraftsinvandringen påverkades självbilden. Trots att majoritetssamhället fortfarande ansåg sig ha åstadkommit ett hyfsat demokratiskt och jämställt system var det som om det inte längre förmådde argumentera för sådana värderingar när det ställdes inför helt andra uppfattningar.
50 års stadigt förfall beskrivet i ett par rader.
Det välplanerade började ersättas av det förvirrade: invandrare förväntades bli svenskar samtidigt som de inte alls behövde bli det. Biståndspolitiken flyttade hem och blev till ett omfattande omhändertagande. Förväntningarna på de nyinflyttade sänktes.
Den politiska förvirringen är total.
Genom att betrakta invandraren som annorlunda har vi med tegel och murbruk bidragit till de parallellsamhällen som vi numera inte vet vad vi ska ta oss till med.
Inte bara annorlunda utan också krävande Gökungar.
1975 slog en enig riksdag fast att de som invandrat inte heller måste anamma svensk kultur om de inte ville: de skulle få aktivt stöd för att behålla sin annorlundahet. Så skapades föreställningen om den evige invandraren som en person skild från samhällets gemensamma aspirationer. Hederskultur blev en livsstil som man inte ostraffat kunde ha kritiska synpunkter på. Människor långt bortifrån försågs med fasta identiteter som behöver försvaras medan våra egna blev flytande, på samma gång moderna och knutna till en kolonial historia.
Med detta förhållningssätt sattes invandraren före svensken.
Varför?
En sentimental migrationspolitik utan konsekvensanalyser har så försatt oss alla i en belägenhet som få velat ha. I botten på allt detta kan man skymta en majoritetens nedlåtande och med tiden mindre entusiastiska tolerans.
Sentimental? Majoriteten? Där tror jag krönikören Lars Åberg gör ett kardinalfel. Medvetet eller omedvetet.

Kanske riksdagsledamöterna saknade konsekvenstänk men jag tror inte för ett ögonblick på att detta är en slump. Det vi ser är ett förväntat resultat av förd politik. Ingen slump.

Att våra riksdagsledamöter beslutade detta är heller ingen slump. Slumpen kan inte driva en sådan viktig fråga så långt så länge.

Och det är ingen majoritet som stött detta utan detta har drivits igenom mot folkviljan.
Det är absolut ingen slump.
Citera
2019-03-18, 09:31
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det vi ser är ett förväntat resultat av förd politik. Ingen slump.

Att våra riksdagsledamöter beslutade detta är heller ingen slump. Slumpen kan inte driva en sådan viktig fråga så långt så länge.

Och det är ingen majoritet som stött detta utan detta har drivits igenom mot folkviljan.
Det är absolut ingen slump.
Jag instämmer, bortsett då ifrån påståendet att det hela skulle drivits igenom mot folkviljan. Folket har de facto röstat igenom politiken. Men någon slump är det givetvis inte.
Citera
2019-03-18, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang

Nja, mer lokalt än så. Det är ner på kommunnivå. Relevans?
Citera
2019-03-18, 10:46
Medlem
Citat:
Jag måste fråga vad det är du faktiskt menar här.

Jag får för mig, och jag så klart kan ha fel, att du fortfarande är besatt av den här Cjewman och nu också av Naomi Abramowicz och det jag undrar är om du på allvar tror att något hat växer mot dem? Det kan jag garantera att det absolut inte gör. För det första för att det är mycket få personer som ens känner till vilka detta är, för det andra: om de gjorde det skulle de inte bry sig. Jag tycker det är mycket underligt hur du verkar kräva av dem att de borde skriva om "svennehoran" samtidigt som ingen helsvensk (icke-judisk) skribent gör detta.

Judisk kollektivism är en ickefråga och för mig är det fullkomligt befängt hur du håller på. Här har vi ett ämne som är en extremt svag punkt för etablissemanget. Och du håller på och pratar om... judar? Jag kan inte fatta det. Jag såg för övrigt en annan liten story, utlagd på Twitter, som handlade högstadietjejer som inte kan gå på toaletten i skolan eftersom invandrarna bryter sig in(!) och trackasserar. Ingen uppgift om huruvida ordet "svennehora" uttalats men det är mycket möjligt att det gjort det.

https://twitter.com/Annemonrose/status/1106689877733707781

Som etablissemangsperson -- hur försvarar man allt detta? Om den som ifrågasätter det börjar svamla om Adam Cjewman så har etablissemanget vunnit omedelbart på knockout.

Din utläggning om Mattias Karlsson ser för mig ut att vara helt fantasibaserad. Det kanske kan vara värt att nämna att han nu fått för sig att köra igång någon sorts tankesmedja. Kanske är han öppen för att ta upp saker som faktiskt skulle kunna fungera och vara effektiva.

Jag uttrycker mig med precision och avsikt. Du verkar så disträ och reflexmässig att du inte ens identifierat vilken rasistisk Mattias Karlsson som avses i den senaste diskussionen.

Sedan är det förstås lika märkligt som talande att det bara är judisk tribalisms påtalande som triggar denna spasm hos dig. Turkiska, kurdiska eller finlandssvenska exempel har inte gjort det. Du sprätte inte till vid tangentbordet när det diskuterades kring den italienska maffians karaktär och konkurrensfördel som etnisk ingrupp. Att "judisk kollektivism" är en icke-fråga för dig är helt uppenbart inte sant. Att vidmakthålla tankeförbud kring detta engagerar dig mycket. Även om du ständigt skapar samma Streisand-effekt, t ex när du återkommande sätter sökarljuset på Adam Cwejman:

Eftersom du vill prata om honom är det ju läge att påminna om varför jag använt honom som mall i diskussionen om "svennehorans" utsatthet. Han påstod alltså på ledarplats i G-P att det honom veterligen bara var en folkgrupp som flydde undan rasism i Sverige och använde exemplet med en som fått glåpordet "judehora" kastat efter sig i skolkorridorerna.

Att han inte påstår att etniska svenskar inte finns, vet vi från diskussioner här på Flashback. Återstår alltså att han låtsas inte känna till att "svennehora" är ett kränkande, förekommande tillmäle och att även etniska svenska har känslor och även svenska flyttlass undan etniskt hat går i Sverige.

Det är att hatiskt osynliggöra. Osynliggöra, eftersom det inte går att komma tillrätta med problem som inte ens beskrivs. Hatiskt, eftersom följden är offer av kött och blod i verkligheten. "Svennehoran" är ingalunda tankspritt glömd av den som likt Adam spyr sin galla över svensk identitetspolitik som något illegitimt. Hon är uppsåtligt undangömd och övergiven.
Citera
2019-03-18, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Jag uttrycker mig med precision och avsikt. Du verkar så disträ och reflexmässig att du inte ens identifierat vilken rasistisk Mattias Karlsson som avses i den senaste diskussionen.

Sedan är det förstås lika märkligt som talande att det bara är judisk tribalisms påtalande som triggar denna spasm hos dig. Turkiska, kurdiska eller finlandssvenska exempel har inte gjort det. Du sprätte inte till vid tangentbordet när det diskuterades kring den italienska maffians karaktär och konkurrensfördel som etnisk ingrupp. Att "judisk kollektivism" är en icke-fråga för dig är helt uppenbart inte sant. Att vidmakthålla tankeförbud kring detta engagerar dig mycket. Även om du ständigt skapar samma Streisand-effekt, t ex när du återkommande sätter sökarljuset på Adam Cwejman:

Ah, ok. SD-Mattias eller ledarskribent Mattias. I vilket fall så skriver du fortfarande "rasistisk" vilket absolut aldrig någonsin kommer att fungera. Inte för någon av dem. Jag kan inte förstå hur du hänger kvar vid det detta. Det finns naturligtvis gott om folk som håller med om att SD-Karlsson är "rasist", men när du sen säger att du SD-Karlsson är "rasist" mot svenskar kommer ingen fatta vad du pratar om. Alternativt kommer de tro att du är galen.

Ledarskribent-Karlsson skrev om "ren och skär rasism" -- som han fördömde. Han är "rasist" säger du. Det här blir vansinne. Det blir absurt... det han uttrycker öppnar upp för många attackpunkter. Ditt förslag: att kalla honom "rasist". Att på allvar förespråka att SD-Karlsson ska kallas "rasist" är illa nog, att på allvar skriva "rasist" om ledarskribent-Karlsson är katastrof. Du uttrycker dig med precision och avsikt? Skämtar du?

Vad gäller denna "tribalism" så är det ingen som påstår att finlandssvensk "tribalism" skulle vara relevant på minsta vis, alltså tar ingen någonsin upp det i tråden. Den som gör det skulle skämma ut sig totalt. Du å andra sidan insisterar mot bättre vetande och all bevisning på att judisk "tribalism" är relevant i Sverige vilket inlägget jag besvarade är att av hundratals exempel på.

Citat:
Eftersom du vill prata om honom är det ju läge att påminna om varför jag använt honom som mall i diskussionen om "svennehorans" utsatthet. Han påstod alltså på ledarplats i G-P att det honom veterligen bara var en folkgrupp som flydde undan rasism i Sverige och använde exemplet med en som fått glåpordet "judehora" kastat efter sig i skolkorridorerna.

Att han inte påstår att etniska svenskar inte finns, vet vi från diskussioner här på Flashback. Återstår alltså att han låtsas inte känna till att "svennehora" är ett kränkande, förekommande tillmäle och att även etniska svenska har känslor och även svenska flyttlass undan etniskt hat går i Sverige.

Redan här har du kört långt ner i diket. Här har vi alltså en fråga med sprängkraft, en fråga där etablissemanget är oerhört svagt. Då kommer du som deras räddare i nöden och vill prata något annat: om judisk "tribalism".

Citat:
Det är att hatiskt osynliggöra. Osynliggöra, eftersom det inte går att komma tillrätta med problem som inte ens beskrivs. Hatiskt, eftersom följden är offer av kött och blod i verkligheten. "Svennehoran" är ingalunda tankspritt glömd av den som likt Adam spyr sin galla över svensk identitetspolitik som något illegitimt. Hon är uppsåtligt undangömd och övergiven.

Du påstår att Cwejman hatar svenskar, ett skrattretande påstående. Fortfarande så kräver du saker av Cwejman som du inte kräver av svenskar. "Adam spyr sin galla över svensk identitetspolitik" -- det låter som om du fantiserat ihop detta eftersom ingen sådan politik riktigt finns.

Vi har följande situation: etablissemanget har många rejäla svagheter. Du och andra, t.ex. i den här tråden, försöker ett närmast desperat vis få all diskussion att handla om något helt annat. Må det vara ruttna teoribyggen eller en viss irrelevant figur vid namn Adam. Nostradumbass frågade sig tidigare hur den absurda situationen i Sverige kan få fortgå, han frågade vem som tillåter att den fortgår. Svaret är att den inte kan fortgå utan aktiv hjälp från sådana som gör sitt bästa för att prata om annat, må det vara "klimatet" eller diverse teoribyggen eller besatthet vid enskilda skribenter. Vem tillåter att det fortgår? Titta dig i spegeln, oyto. Du kommer att se svaret där.
Citera
2019-03-18, 11:53
Medlem
Citat:
För det första kan jag inte kan ta seriöst vad någon gammal gaggig tant säger. Detta trots att hon är judisk. Gaggig tant som gaggig tant. Vad hon säger anser jag inte tillhöra diskussionen om någonting alls. Profetisk? Hon har sagt något som ska vara upprörande, jag minns inte vad i detalj men kom här ihåg att hon själv gillar idén om att judarna ska vara något sorts styrande skikt i ett mångkulturellt samhälle. Hennes åsikt är inte objektiv utan färgad av <valfri term från oyto>. Premissen i det hon säger är absurd med tanke på muslimsk invandring. Rakt ner i papperskorgen.

Det är möjligt att du har rätt här, att de hoppas på att räddas av... de 0.1% av Sverigs befolkning som är judar. För mig är det perspektivet helt uppåt väggarna.

Vad gäller ansvar så håller jag inte alls med. Expempelvis detta som varit på tapeten i tråden. Rektorer är ansvariga. Skolverket är ansvarigt. Till att börja med. Det går liksom inte att urskulda alla dessa personer genom att hänvisa till en gravsten tillhörande någon som förment påtvingade Sverige mångkultur för ett halvt sekel sedan eller någon gravsten tillhörande en sedan 25 år tillbaka död moderat.

Vad gäller fru Spectre så måste hon ha haft ganska spänstiga diskussioner vid middagsbordet hemma eftersom hon väl var/är gift med överrabbin i Stockholm om jag inte missminner mig. Men jag känner inte till hennes "ideologiproduktion" och bryr mig inte om att läsa in mig på den heller. Hon är väl som du är inne på inte innehavare av någon hjärna av Nobelpristagarklass. Hon kanske hade snöat in på tron om det Andalusiska mångkulturella paradiset där judar och muslimer levde i harmoni med de kristna som dhimmes. Det går inte att läsa tankar utan bara höra vad människor säger så vad vet jag?

Som jag ser det så är frågan om ansvar svår om man tolkar den som ett juridiskt problem. Men i trängda lägen när det är de "otvättade massorna" som börjar leta syndabockar så finns ju en klar risk för att de otvättade massorna börjar fundera över frågor om förgiftade brunnar. Jag som har judiska vänner och bekanta oroar mig för det scenariet och jag tror att den rädslan delas av många även här i tråden. Kanske vore det bättre även för de 0,1 procenten om de började ta den diskussionen internt. Som en jude uttryckte det. De där globalistjudarna är inte riktigt kloka.

Men jag ger dig helt rätt i att det är svenskarna som måste ta tag i situationen själva.
Citera
2019-03-18, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang

Det var sannolikt inte bättre polisinsatser som löste problemet. I vart fall inte mer än marginellt. Det var domen i målet Roe mot Wade som medförde att aborträtten blev fri som ledde till att antalet oönskade barn från främst minoriteter minskade kraftigt. De aborterade bort stora delar av antalet fattiga tonårsmödrars oönskade barn med början på 1970 talet och sedan gjorde demografin resten.
Senast redigerad av Ottokar 2019-03-18 kl. 12:23.
Citera
2019-03-18, 13:56
Medlem
Citat:
Ah, ok. SD-Mattias eller ledarskribent Mattias. I vilket fall så skriver du fortfarande "rasistisk" vilket absolut aldrig någonsin kommer att fungera. Inte för någon av dem. Jag kan inte förstå hur du hänger kvar vid det detta. Det finns naturligtvis gott om folk som håller med om att SD-Karlsson är "rasist", men när du sen säger att du SD-Karlsson är "rasist" mot svenskar kommer ingen fatta vad du pratar om. Alternativt kommer de tro att du är galen.

Ledarskribent-Karlsson skrev om "ren och skär rasism" -- som han fördömde. Han är "rasist" säger du. Det här blir vansinne. Det blir absurt... det han uttrycker öppnar upp för många attackpunkter. Ditt förslag: att kalla honom "rasist". Att på allvar förespråka att SD-Karlsson ska kallas "rasist" är illa nog, att på allvar skriva "rasist" om ledarskribent-Karlsson är katastrof. Du uttrycker dig med precision och avsikt? Skämtar du?

Vad gäller denna "tribalism" så är det ingen som påstår att finlandssvensk "tribalism" skulle vara relevant på minsta vis, alltså tar ingen någonsin upp det i tråden. Den som gör det skulle skämma ut sig totalt. Du å andra sidan insisterar mot bättre vetande och all bevisning på att judisk "tribalism" är relevant i Sverige vilket inlägget jag besvarade är att av hundratals exempel på.

Redan här har du kört långt ner i diket. Här har vi alltså en fråga med sprängkraft, en fråga där etablissemanget är oerhört svagt. Då kommer du som deras räddare i nöden och vill prata något annat: om judisk "tribalism".

Du påstår att Cwejman hatar svenskar, ett skrattretande påstående. Fortfarande så kräver du saker av Cwejman som du inte kräver av svenskar. "Adam spyr sin galla över svensk identitetspolitik" -- det låter som om du fantiserat ihop detta eftersom ingen sådan politik riktigt finns.

Vi har följande situation: etablissemanget har många rejäla svagheter. Du och andra, t.ex. i den här tråden, försöker ett närmast desperat vis få all diskussion att handla om något helt annat. Må det vara ruttna teoribyggen eller en viss irrelevant figur vid namn Adam. Nostradumbass frågade sig tidigare hur den absurda situationen i Sverige kan få fortgå, han frågade vem som tillåter att den fortgår. Svaret är att den inte kan fortgå utan aktiv hjälp från sådana som gör sitt bästa för att prata om annat, må det vara "klimatet" eller diverse teoribyggen eller besatthet vid enskilda skribenter. Vem tillåter att det fortgår? Titta dig i spegeln, oyto. Du kommer att se svaret där.

Cwejman bedriver explicit judisk identitetspolitik - från samma ledarsida han fördömer svensk och rasifierad identitetspolitik. SD utesluter "etnonationalister" ur partiet - beroende på vilken sorts etnisk nationalism som förespråkas.

Objektivt sett är det förstås rasistiska premisser, etnohierarkier som underordnar svenskar. Den som bryr sig om svensk folkrätt och "svennehoran" måste sakligt påpeka detta. Den som motsätter sig denna legitima diskussion är hatiskt inställd till svenskars mänskliga rättigheter och mänsklighet.

Förändring kommer bara till stånd om den kvävande förljugenheten i svensk offentlighet undermineras varhelst det går. Om självklara sanningar uttalas och delas. Tills de inte längre kan förtigas eller förnekas och blir gemensamma överenskommelser.

Dina hjälplösa invändningar om vad som "inte fungerar" rådde förut kring sådant som G-P-liberalerna numera gnäller om på sina plattformar. Det "fungerade inte" att i de fina salongerna tala om invandringens ekonomiska kalkyl eller könssammansättnings samhälleffekter. Förrän det gjorde det.

Det fungerar förstås inte att förankra "svennehorans" situation i normativa rasistanklagelser mot dem som förnekar svensk etnicitet och folkrätt - förrän det gör det. Vägen framåt är att ta fasta på samma styrmedel som medvetet använts för att göra "svennehoran" fredlös och osynlig: Rädslan att fördömas.

Det ska vara obekvämt för SD-politikern att svika "svennehoran" och vara hanrejsnationalist. Det ska kosta på att kalla föräldrar rasister bara för att barnen de bryr sig om angrips för svenskt utseende. Det ska bli intellektuellt pinsamt att torgföra en sorts utopisk tro på den Nya Människan, samtidigt som man förlöjligar andra ideologier. Att bedriva illa dold identitetspolitik genom att kritisera andras identitetspolitik.

Vill du ha ytterligare svar, får du skriva något intressant.
Citera
2019-03-18, 14:19
Medlem
Adam genomskådar det mångfaldsindustriella komplexet!

I en ledare i dagens version av Göteborgsposten så publicerar den gode Adam faktiskt en angelägen ledare. Han synar försöken att bygga upp den kommersiella basen till ett mångfaldsindustriellt komplex.

Bakgrunden är att den rasifierade klanrepresentanten Leila Ali Elmi, riksdagsledamot för Miljöpartiet i Göteborg, i en intervju med Expressen (15/3) föreslog att om staten inhämtar statistik kring kön så kan väl staten föra statistik kring ras och etnicitet. Adam synar dock den spelade handen.

Citat:
Elmi är "mycket positiv" till att man för så kallad "jämlikhetsdata" på alla diskrimineringsgrunder. Ordet jämlikhetsdata är en stilig omskrivning av att staten ska föra statistik på ras, etnicitet, religion, sexuell läggning och funktionsnedsättning. Det är inte tillåtet enligt lagen idag. Det är något Elmi gärna vill förändra.

Adam fortsätter.

Citat:
Elmi är inte först med att förespråka dylik datainhämtning. Andra som gör det framhåller ofta att det är fullständigt okontroversiellt och redan görs i många länder, däribland USA.
Vad som inte nämns är att systemet är kraftigt ifrågasatt. I USA är inhämtningen av dylik data direkt förknippad med vad som görs med den. Däribland kvotering baserat på rasbakgrund. Ett system som syftar till att ge så kallade "underpriviliegierade" grupper inträde i exempelvis universitetsvärlden men som har utmynnat i att individer från andra grupper diskrimineras.

Därutöver används insamlingen av rasstatistik som ett sätt för identitetspolitiska organisationer i USA att framhäva sin rätt att representera delar av befolkningen. Det saknar betydelse då ingen roll att de inte valts på demokratisk väg. Den statliga statistiken ger dem legitimitet att företräda kollektiven inför statsmakten.

https://www.gp.se/ledare/släpp-raspolitiken-miljöpartiet-1.14060096

Han går inte in på de enorma belopp som årligen överförs till det mångfaldsindustriella komplexet i USA som bl.a. gjorde att Barrak Hussein Obama kunde bo i ett flott överklasshus som aktivist. Komplexet angriper även privat företagsamhet genom krav på särbehandling och sätter sig bl.a. i utpressningsläge genom att komma med ogrundade stämningar vi företagsaffärer när företag ska fusionera. Då kan de pressa fram miljardbelopp i kronor.

Men den analys som Adam presenterar i GP är helt rätt i sak och han skär rakt in i problemet. Frågan behandlades och beskrevs här i tråden för ganska länge sedan.

Men hatten av för Adam. Inte illa för en liberal!
Citera
2019-03-18, 14:29
För den som snarare vill ha lite vetenskaplig expertis kring judisk evolutionär gruppstrategi så kommer här två kapitel ur boken Kulturkritiken: En evolutionär analys av judiskt engagemang i 1900-talets intellektuella och politiska rörelser av professor i evolutionspsykologi Kevin MacDonald.

Den judiska kritiken av den icke-judiska kulturen
Citat:
Flera inslag i dessa intellektuella rörelser kan ses såsom tjänande judiska inntressen. Den största faran för en minoritetsgruppsstrategi är att det växer fram en starkt sammanhållen, sekterisk majoritetsgrupp, som värderar minoritetsgruppen negativt. I kampen mot detta potentiella hot har ett slags strategi varit att inom det större samhället aktivt främja universalistiska ideologier, enligt vilka kategoriseringen i judar och icke-judar har en minimal betydelse. Judendomen såsom en sammanhållande, etniskt grundad gruppstrategi fortlever då, men dold eller delvis dold. Typexemplet på denna strategi är den politiska vänsterideologin, men psykoanalysen och även former av judendom, som minimerar fenotypisk differentiering mellan judar och icke-judar, såsom reformjudendomen (se SAID, kap. 6), har antagit en dylik strategi.

Man tjänar judiska intressen också genom att underlätta radikal individualism (social atomisering) hos icke-judar, alltmedan man bibehåller en stark känsla av gruppsammanhållning hos judar – Frankfurtskolans handlingsprogram. Icke- judiska gruppidentifieringar betraktas som indikationer på psykisk sjukdom. Ett viktigt inslag i denna strategi är att dekonstruera sådana intellektuella rörelser hos majoritetsbefolkningen som är oförenliga med judendomens fortlevnad. Dylika intellektuella rörelser hos majoritetsbefolkningen kan spänna från radikal assimilationism (exempelvis tvångsomvändelser till kristendomen) till exklusivistiska majoritetsgruppsstrategier, som bygger på etnocentrism hos majoritetsgruppen (exempelvis nationalsocialism).

Judiska intressen betjänades också av Frankfurtskolans ideologi om att icke- judars bekymmer över att förlora sin sociala status och undanträngas ekonomiskt, socialt och demografiskt av andra grupper är indikationer på psykisk sjukdom. Såsom uttryck för en grupp, som visat en utomordentlig förmåga till social rörlighet uppåt, tjänar denna ideologi judiska intressen genom att taga udden av icke-judars oro över att halka nedför den sociala skalan, och i kapitel 7 skall vi se att judiska organisationer och judiska intellektuella gått i spetsen för den rörelse som strävar att omintetgöra de från Europa stammande folkens demografiska och kulturella dominans i västerländska samhällen.
http://livskunskap.dyndns.org/veidos/kritikkulturen/Kritikkulturen_Kap.%206.pdf

Judisk inblandning i formandet av Förenta staternas invandringspolitik
Citat:
Den judiska inblandningen i påverkan på Förenta staternas invandringspolitik är särskilt värd att uppmärksamma som en aspekt av etnisk konflikt. Den judiska inblandningen i på- verkan på invandringspolitiken har vissa unika egenskaper, som har skilt judiska intressen från andra gruppers, vilka förordat liberal invandringspolitik. Under en stor del av tiden från 1881 till 1965 berodde det judiska intresset av liberal invandringspolitik på en önskan att kunna erbjuda en fristad för judar på flykt undan antisemitiska förföljelser i Europa och annorstädes. Antisemitiska förföljelser har varit en återkommande företeelse i den moderna världen alltsedan pogromerna i Ryssland år 1881 och har i tiden efter andra världskriget fortsatt i Sovjetunionen och Östeuropa. Till följd härav har liberal invandringspolitik varit ett judiskt intresse, då ”överlevnaden ofta förutsatte att judar sökte sin tillflykt i andra länder” (Cohen 1972, 341). Av ett liknande skäl har judar konsekvent förespråkat att Förenta staterna driver en internationalistisk utrikespolitik, ty ”ett internationellt sinnat Amerika skulle sanno- likt vara känsligare för utländska judenheters problem” (s. 342).

Det finns också bevis för att judar mycket mer än någon annan från Europa stammande etnisk grupp i Förenta staterna har sett liberal invandringspolitik såsom en mekanism för att göra Förenta staterna till ett pluralistiskt i stället för ett enhetligt, homogent samhälle (exempelvis Cohen 1972). Pluralismen gynnar både inre (inomgruppsliga) och yttre (mellan- gruppsliga) judiska intressen. Pluralismen gynnar judiska intressen, eftersom den legitimerar det inre judiska intresset av att rationalisera och öppet förfäkta ett intresse av offentligt visad i stället för delvis dold judisk grupptillhörighet och icke-assimilation, det som Howard Sachar (1992, 427) benämner dess funktion i att ”legitimera bevarandet av en minoritetskultur mitt i majoritetens värdkultur”. Både Neusner (1993) och Ellman (1987) framkastar att den starkare etniska medvetenhet, som nyligen märkts i judiska kretsar, påverkats av denna allmänna strömning i det amerikanska samhället mot legitimering av kulturpluralism och minoritetsgruppers etnocentrism. Denna trend mot offentligt visade i stället för de delvis dolda former, som kännetecknat judendomen i västerländska samhällen på 1900-talet, betraktas av många såsom avgörande för judendomens fortlevnad (exempelvis Abrams 1997; Dershowitz 1997; se SAID, kap. 8).
http://livskunskap.dyndns.org/veidos/kritikkulturen/Kap.%207_Kritikkulturen.pdf
Senast redigerad av frasselito 2019-03-18 kl. 14:31.
Citera
2019-03-18, 14:38
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Adam genomskådar det mångfaldsindustriella komplexet!

I en ledare i dagens version av Göteborgsposten så publicerar den gode Adam faktiskt en angelägen ledare. Han synar försöken att bygga upp den kommersiella basen till ett mångfaldsindustriellt komplex.

Bakgrunden är att den rasifierade klanrepresentanten Leila Ali Elmi, riksdagsledamot för Miljöpartiet i Göteborg, i en intervju med Expressen (15/3) föreslog att om staten inhämtar statistik kring kön så kan väl staten föra statistik kring ras och etnicitet. Adam synar dock den spelade handen.

Adam fortsätter.

https://www.gp.se/ledare/släpp-raspolitiken-miljöpartiet-1.14060096

Han går inte in på de enorma belopp som årligen överförs till det mångfaldsindustriella komplexet i USA som bl.a. gjorde att Barrak Hussein Obama kunde bo i ett flott överklasshus som aktivist. Komplexet angriper även privat företagsamhet genom krav på särbehandling och sätter sig bl.a. i utpressningsläge genom att komma med ogrundade stämningar vi företagsaffärer när företag ska fusionera. Då kan de pressa fram miljardbelopp i kronor.

Men den analys som Adam presenterar i GP är helt rätt i sak och han skär rakt in i problemet. Frågan behandlades och beskrevs här i tråden för ganska länge sedan.

Men hatten av för Adam. Inte illa för en liberal!

Nu är du en nyttig idiot.

Här en text i varför statistik utifrån etnicitet är bra:
(FB) Början på ett mediakrig om mångkulturen?

Cwejman skriver:
Ett system som syftar till att ge så kallade "underpriviliegierade" grupper inträde i exempelvis universitetsvärlden men som har utmynnat i att individer från andra grupper diskrimineras.

Därutöver används insamlingen av rasstatistik som ett sätt för identitetspolitiska organisationer i USA att framhäva sin rätt att representera delar av befolkningen.

Anledningen till att Cwejman vill fördunkla verkligheten är för att detta skulle påvisa den enormt judiska överrepresentationen inom akademin vilket därmed skulle hota den judiska akademiska homogeniteten. Läs det första kapitlet i mitt inlägg här ovan.

Cwejman cherry-pickar vad som är fördelaktigt respektive inte fördelaktigt. Ingensomhelst vetenskaplig strävan i vad som är sanning, utan enbart maktambitioner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in