Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,65%
829 röster
Nej
19,54%
281 röster
Är osäker
15,65%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-18, 00:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Men läs vad jag skriver mongo!
Du undrar varför man inte ska vilja betala. Svaret är uppenbart. För att det kommer att tolkas av många som att man är skyldig. Där har du en jävligt bra anledning ur en pr-synpunkt.
Ja, och jag ger dig motargument. Är du så jävla trög i huvudet att du inte ens förstår att vi sitter på ett diskussionsforum? Det är så en diskussion fungerar.
Citera
2019-03-18, 00:55
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardtokill
Dom är enbart ute efter pengar.kan bara inte förstå hur skall pengar kunna hjälpa dom om dom blivit utsatta .menar dom är väl lika utsatta om dom får en jävla massa pengar.
Dom säger gång på gång dom älska han å inte ville han skulle bli dömd å sitta i fängelse.att ge sig på en död med en massa historier som han inte kan motbevisa ell erkänna.nej only for money and Fame typiskt usa

Männen har inga ekonomiska intressen i filmen, de riskerar däremot en hel del med att komma ut och berätta; bl.a dödshot från galna Jackson-fans.
Senast redigerad av Passepartout 2019-03-18 kl. 00:58.
Citera
2019-03-18, 00:56
Medlem
Citat:
Men läs vad jag skriver mongo!
Du undrar varför man inte ska vilja betala. Svaret är uppenbart. För att det kommer att tolkas av många som att man är skyldig. Där har du en jävligt bra anledning ur en pr-synpunkt.

Ja, men som han säger, 2005 så betalade han inte ut några pengar, och han blev friad på alla punkter.
Det spelade ingen roll för media och människor, han var lika skyldig ändå.
Men ja, det kan ha varit en av hans största misstag. Men vem vet, i ett civil mål så är bevisbördan inte så stort, så han kunde ha förlorat den trots att han var oskyldig.
Citera
2019-03-18, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Männen har inga ekonomiska intressen i filmen, de riskerar däremot en hel del med att komma ut och berätta; bl.a dödshot från galna Jackson-fans.

Vi vet inte om de får pengar eller inte för själva dokumentären, det kan de ljuga om.
Vi vet i alla fall att de har stämt MJs dödsbo på miljoner och att Wade har försökt sälja en bok för stora summor innan. Vi vet att de får säkert pengar när de ställer upp för intervju och liknande.
Vi vet att båda har haft ekonomiska problem på senare tid och har haft svårt att få bra jobbtillfällen.
Citera
2019-03-18, 01:03
Medlem
Passepartouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Läs tillbaka i tråden, uppdatera dig!!!!!

La Toya tog tillbaka sitt uttalande. Hon säger att hennes man tvingade henne och att de gjorde det för pengarna. Hennes make skyller på henne, men säger samma sak; att de gjorde det för pengarna.
La Toya ville sälja "bevis" för att MJ var pedofil för 5 miljoner. Tidningarna budade men drog sig ur när de såg att det inte fanns några bevis över huvud taget.

La Toya tog som sagt tillbaka sitt uttalande om att "MJ möjligtvis gillar småpojkar". Hon bad MJ om ursäkt och både hon och hennes make säger att de gjorde det för pengarnas skull.

Det kan likaväl vara så att systern tvingades att ta tillbaka vad hon sagt p.g.a press från familjen.
Citera
2019-03-18, 01:14
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Ja, och jag ger dig motargument. Är du så jävla trög i huvudet att du inte ens förstår att vi sitter på ett diskussionsforum? Det är så en diskussion fungerar.

Men du ger mig inte motargument.
Du påstår i din post att det inte finns några negativa sidor till att "göra upp i godo".
Jag påpekar den helt jävla uppenbara negativa sidan.
"Varför inte göra upp i godo?"
"För att">pr-backlash

Där har du ett fulgott skäl till varför någon som inte har begått övergrepp mot barn inte skulle vilja betala skadestånd.
Frågor på det?
Citera
2019-03-18, 01:19
Bannlyst
Citat:
Men du ger mig inte motargument.
Du påstår i din post att det inte finns några negativa sidor till att "göra upp i godo".
Jag påpekar den helt jävla uppenbara negativa sidan.
"Varför inte göra upp i godo?"
"För att">pr-backlash

Där har du ett fulgott skäl till varför någon som inte har begått övergrepp mot barn inte skulle vilja betala skadestånd.
Frågor på det?
Ja, det är ditt argument för varför man rent generellt inte skulle vilja göra upp på det sättet. I just det här fallet så finns det inte några negativa sidor, eftersom reaktionen hade varit densamma om han blivit friad. Det blev ingen PR-backlash förutom det som själva anklagelserna i sig medförde.
Citera
2019-03-18, 01:28
Bannlyst
Citat:
Vidare hävdas att Jackson ska ha utsatt barn för övergrepp i mer än 30 år, även sjuka och handikappade barn.
Låter som att han var i samma klubb som Jimmy Savile.
Citera
2019-03-18, 05:57
Medlem
[quote=outback4|66992865]
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
• han lekte med barn
• hade massa leksaker överallt
• faxade å ringde pojkar
• hade ett eget nöjesfält
• pratade som en liten flicka
• hade smink
• tjej frisyr
• hemskt fula kläder
• juckade mycket i sin dans stil
• tog sej på könet under dansen
• bjöd barn på massa godis
• gjorde peace tecknet ofta
• såg ut att va undernärd

Nu får man dåliga vibbar av Michael Jacksons lisebergbesök 1988 med
Anton Glanzelius.
MJ hade spelat på Eriksberg och dagen efter stängdes Liseberg för allmänheten, MJ och AG tillbringade en dag på Liseberg i ensamhet.
MJ hade "förälskat sig" i filmen mitt liv som hund där AG har en huvudroll
AG var 14 år och MJ 30 år vid tillfället.
nöjesfält +barn +godis +leksaker ingick i den föreställningen.
Det luktar inte, det stinker. Vad säger Anton idag?

Jag var en utav de få som jobbade den dagen på Liseberg.

Vi var många som redan då fick vidriga vibbar utav relationen mellan Michael Jackson och Anton Glanzelius som helt klart var ett litet barn som umgicks väl nära med en vuxen.

https://www.gp.se/kultur/minns-honom-som-%C3%B6dmjuk-och-blyg-1.1110972

http://www.lisepedia.se/images/e/ed/Jackson-1988-3.jpg/120px-Jackson-1988-3.jpg
Citera
2019-03-18, 07:02
Medlem
MorT2s avatar
[quote=Nyus|67061445]
Citat:
Ursprungligen postat av outback4

Jag var en utav de få som jobbade den dagen på Liseberg.

Vi var många som redan då fick vidriga vibbar utav relationen mellan Michael Jackson och Anton Glanzelius som helt klart var ett litet barn som umgicks väl nära med en vuxen.

https://www.gp.se/kultur/minns-honom-som-%C3%B6dmjuk-och-blyg-1.1110972

http://www.lisepedia.se/images/e/ed/Jackson-1988-3.jpg/120px-Jackson-1988-3.jpg

Berätta mer. Vad, förutom att en vuxen umgicks med ett barn-gav dig dåliga vibbar?
Citera
2019-03-18, 07:50
Medlem
shitinmyasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Android2000
Jag håller med om det där med "som ett vuxet barn". Men du anser alltså att anklagelserna mot honom stärks iom att det inte finns pengar att tjäna - är det inte motsägelsefullt? Eller missförstår jag dig?
Du motsäger dig själv med ditt argument, du tänker säkert rätt ibland, men nu blev det bakvänt, om det inte finns pengar att hämta finns det ingen anledning att berätta, ursäkta, hitta på något så allvarligt, vad skulle vara poängen om inte upprättelse?
Citera
2019-03-18, 08:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maniacman
Men om tex friidrottsläraren börjar ringa varje dg till din son och sedan bjuder över honom hem flera gånger i veckan och sedan vill sova ihop med honom bakom låsta dörrar (bara för att de är så bra kompisar). Skulle du vara ok med det?
Behöver du ens ställa frågan? Var jag inte tydlig med vad jag tyckte var okej? Men, jag tror jag förstår vad du vill beröra med din fråga men kan du utveckla din tankegång och applicera den på MJ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in