Citat:
Ursprungligen postat av
Throwaway1912
fast nu försöker du vrida det igen. Och det är direkt ohederligt att diskutera på det sättet.
Det är du som tror. Jag tror INTE.
Du tror på dokumentären. Jag gör det inte.
Det finns dessutom flera vittnesmål som säger att Jackson inte förgrep sig på barn ; inte bara i diskuterad film utan i rättegångar.
Du är helt enkelt förvirrad och vill vara smart men är bara hal. Båda av er tror på olika förlopp och inget fel i det men det har absolut inget att göra med andra som MJ och vad vi tror att han gjorde eller tror att han inte gjorde.
MJ var en superhit på scen och annorlunda, manipulativ utanför för att kunna få sova med småbarn och göra vad jag tror han gjorde. Inget fel i det men att ljuga om deras relation och inte "göra slut" vänligt är lågt i min värld. Grabbarna med familjer fick vad de önskade av MJ samt annat sagotalk de inte kunde förstå i den åldern.
Föräldrarna tänkte mest på sig själva och det gick som det gick medan miljontals andra barn dog av krig och svält. Varför inte ge dom lite pengar då dom var viktiga för MJ.
Fuck "rätt och fel", filmen var enastående vacker och livet är inte perfekt för någon! Filmen kan väcka känslor och värme eller långa mentala, döda försvarstal att snärja in sig i där "jag har rätt och du har fel". Att se båda sidorna är skönt och tack MJ för all glädje och tack för de medverkande som växte upp under sin resa. Mycket sevärd film i min värld