Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,65%
829 röster
Nej
19,54%
281 röster
Är osäker
15,65%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-16, 09:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej men vad jag kommer ihåg så var den tvngsta anklagelsen mot MJ från Chandler att MJ nuddat hans penis i duschen.. Det gav familjen Chandler över 20 miljoner dollar. Inte konstigt Robson och Safechuck kryddade till sina historier några varv till och stämde MJ estate för ännu mer pengar.

Ursäkta, det är tidigt för mig på dagen, men har det hörts tala om stämning från Wade's och Jimmy's sida? Det är löp är liksom kört. MJ's legacy är förstörd för alltid. Det får räcka.
Citera
2019-03-16, 09:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Passepartout
Hur förklarar du att även Jacksons syster (förutom många av barnen) indirekt bekräftar pedofili? https://m.youtube.com/watch?v=9_1tGqn4jXc

Läs tillbaka i tråden, uppdatera dig!!!!!

La Toya tog tillbaka sitt uttalande. Hon säger att hennes man tvingade henne och att de gjorde det för pengarna. Hennes make skyller på henne, men säger samma sak; att de gjorde det för pengarna.
La Toya ville sälja "bevis" för att MJ var pedofil för 5 miljoner. Tidningarna budade men drog sig ur när de såg att det inte fanns några bevis över huvud taget.

La Toya tog som sagt tillbaka sitt uttalande om att "MJ möjligtvis gillar småpojkar". Hon bad MJ om ursäkt och både hon och hennes make säger att de gjorde det för pengarnas skull.
Citera
2019-03-16, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ucallthisdeep
Dom ljuger självklart. Den här dokumentären är mycket bättre tycker jag.

https://www.youtube.com/watch?v=PW7sco5AnyA

Så är det.

Intressant att Robson redan 2013 satte upp en välgörenhetsorganisation, men att pengarna inte har gått till välgörenhet utan till hans personlig omkostnader och shopping.

Nu har han satt upp en ny Charity som ska gå till Hawaii Foundation, med klausul om att det är han som äger och förvaltar pengarna. Man spyr! Givetvis kommer inga barn få del av dessa pengar heller, precis som 2013 års stiftelse - som plundrades och är nedlagd.
Citera
2019-03-16, 09:22
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
fast nu försöker du vrida det igen. Och det är direkt ohederligt att diskutera på det sättet.
Det är du som tror. Jag tror INTE.
Du tror på dokumentären. Jag gör det inte.

Det finns dessutom flera vittnesmål som säger att Jackson inte förgrep sig på barn ; inte bara i diskuterad film utan i rättegångar.

Vittnesmål att han inte förgrep sig på barn? Kan du utveckla vad du menar med det?
Citera
2019-03-16, 09:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Vittnesmål att han inte förgrep sig på barn? Kan du utveckla vad du menar med det?

Läs court transcripts'en som finns. 15 000 sidor. Hundratals barn har vittnat till MJs fördel. Hundratals barn, syskon och deras familjemedlemmar har sovit i MJs sovrum - och vittnar om att inget sexuellt hände överhuvudtaget. Eller läs FBI:s rapport, efter deras 3 års långa telefonövervakning och fysiska bevakning, där det står att barn och vuxna är samstämiga - inget sexuellt har hänt.

Men du väljer att lyssna på två herrar, varav den ena (Robson) enligt rätten, domaren, juryer, bokförlag och vänner beskrivs som en patologisk lögnare - och den andra (Safechuck), en hårt skuldsatt man som månader tidigare har stämts på mångmiljonbelopp av privatpersoner för bedrägeri och riskerar personlig konkurs.
Citera
2019-03-16, 09:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Endryt
Som sagt; follow the money.

Här är den stora anledningen till varför Safechuck ljuger om övergreppen:

År 2013, från ingenstans, väljer Safechuck att stämma MJs estate. Varför? Vad hände 2013 som fick Safechuck att stämma MJ? Följ pengarna!

Familjen Safechuck har alltid varit i sophämtningsbranschen, även vid tidpunkten när de träffade MJ.
Sea/Sue INC hette deras lilla företag, som sysslade med sophämtning. Företaget styrdes av James föräldrar tillsammans med en man vid namn Andersson. Anderssons systrar Laura och Lauren övertygades om att investera i sophämtningsföretaget. Systrarna köpte aktier i företaget; och levde som pensionärer till stor del på avkastningen i många år. Men i maj 2010 hände något! Safechuck och Andersson vägrade betala ut vinst och utdelning till aktieägarna. Inga mer pengar till delägarna Laura och Lauren.

Systrarna blir tokiga; varpå Safechuck och Andersson säger sig vara villiga att köpa ut systrarna, men till ett pris av 18% av marknadsvärdet. Safechuck och Anderssons drag är att betrakta som bedrägeri redan nu. Men det fortsätter. Systrarna får stora skattetillägg, för all vinst företaget gör - trots att de inte får någon utdelning. 2013 får systrarna nog och stämmer sin bror och Safechuck (Ventura County: 56-2013-00435786-CU-MC).

Man stämmer Safechuck på 840 086 USD, nästan en miljon dollar! Rättegångspapper visar hur även James Safechuck mamma beskrivs som en av bedragarna.

Vad ska James och hans föräldrar nu göra? Går stämningen igenom blir det konkurs för företaget och för dem personligen. Vad ska familjen nu göra - familjen som inte har någon utbildning eller gjort något annat i sina liv än varit sophämtare?

Det är i denna veva Safechuck tar kontakt med Robson. Tillsammans utarbetar de med advokater en stämning på 1,7 billion dollar mot MJJ inc. Glöm lotto - går den stämningen igenom blir det Jackpot! Flera miljarder per skalle. aldrig mer behöva jobba, istället för att vara luspank och ha sina föräldrar boendes hos sig.

Sammanfattning - År 2013 - läget hur et ser ut strax innan stämningen mot MJ

Safechucks stäms på nästan 13 miljoner SEK i dagens pengavärde för bedrägeri.
Safechucks riskerar personlig konkurs liksom företagskonkurs
Safechucks föräldrar tvingas bort från huset och flyttar in till sin son
Safechucks är vid detta tillfälle redan luspanka; med stora låneskulder.
Safechucks har fått sparken från två regijobb och läser distanskurs i programmering

Ekonomiskt motiv? Underdrift deluxe!
Och det är i denna veva Safechuck tar kontakt med Robson och efter ett tag stämmer
MJJ inc på 1,6 miljarder DOLLAR.

Men sådan som du resonerar, då skulle ingen kunna stämma MJ, för att det alltid kommer vara vinst tänkande som tros styr. Följer vi din logik, skulle det vara en mera högt uppsatt person, en kunglig, som utsatts för övergrepp, för att vi kan ta denna på allvar. Alltså en prins William eller Harry. Då skulle folk tro på dem.
Citera
2019-03-16, 09:40
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Läs court transcripts'en som finns. 15 000 sidor. Hundratals barn har vittnat till MJs fördel. Hundratals barn, syskon och deras familjemedlemmar har sovit i MJs sovrum - och vittnar om att inget sexuellt hände överhuvudtaget. Eller läs FBI:s rapport, efter deras 3 års långa telefonövervakning och fysiska bevakning, där det står att barn och vuxna är samstämiga - inget sexuellt har hänt.

Men du väljer att lyssna på två herrar, varav den ena (Robson) enligt rätten, domaren, juryer, bokförlag och vänner beskrivs som en patologisk lögnare - och den andra (Safechuck), en hårt skuldsatt man som månader tidigare har stämts på mångmiljonbelopp av privatpersoner för bedrägeri och riskerar personlig konkurs.

Jag har inte sagt att jag valt att lyssna på någon? Varför anklagar du mig?
Citera
2019-03-16, 09:42
Medlem
FishDocs avatar
Citat:
Jag förstår att folk tror att han är skyldig; om de bara ser den 4 timmar långa filmen, som är allt annat än objetivt, och lägger ihop med sin egna personliga bild av "Wacko Jacko". Det gjorde jag också i början.

Men efter att ha läst på otroligt mycket, sett domstolshandlingarna, utredningarna, alla falska vittnesmål, Chandler-historien osv, så blir man bara mer och mer säker på att MJ är oskyldig.

Läser samma sak på Reddit, i Youtube-kanaler osv; folk som inledningsvis dömde folk efter att ha sett dokumentären; men som ju mer de har läst på vad som hänt de senaste 30 åren blir mer och mer övertygade om MJ:s oskuld. Och då snackar vi inte om fans eller liknande, utan folk som från början varit anti-MJ.

Men som sagt; folk som bara ser dokumentären och lever med medias nidbild av MJ; ja jag förstår att sådana personer köper dokumentärens innehåll.

Vill verkligen bli övertygad om motsatsen igen. En reddittråd och fanstyrda Youtube-kanaler kommer ej göra det. Har du länkar till allt du pratar om så posta gärna dem.
Senast redigerad av FishDoc 2019-03-16 kl. 09:45.
Citera
2019-03-16, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantRossin
Men sådan som du resonerar, då skulle ingen kunna stämma MJ, för att det alltid kommer vara vinst tänkande som tros styr. Följer vi din logik, skulle det vara en mera högt uppsatt person, en kunglig, som utsatts för övergrepp, för att vi kan ta denna på allvar. Alltså en prins William eller Harry. Då skulle folk tro på dem.

Jag menar att det inte är en slump att stämningen kommer just då.

Safechuck har haft nästan 35 år på sig att berätta. Men just DÅ, just 2013 kontaktar han Wade.
Just när han och hans familj blir stämda på nästan en miljon DOLLAR. Just när hans föräldrar tvingas flytta in hos honom. Just när han och hans familj riskerar förlora företaget. Just när han och hans familj riskerar personlig konkurs. JUST DÅ väljer han att kontakta Wade och påstå övergrepp.

Genomskinligt? Ja!
Är han trovärdig? Nej

Safechuck såg var det barkade; mamma och pappa flyttar hem till honom. De förlorar företaget, hamnar i personlig konkurs. Inga jobb, inga pengar.
Då är det lätt att välja att stämma någon på 1,6 miljarder dollar. Han har inget att förlora.
Citera
2019-03-16, 09:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Throwaway1912
fast nu försöker du vrida det igen. Och det är direkt ohederligt att diskutera på det sättet.
Det är du som tror. Jag tror INTE.
Du tror på dokumentären. Jag gör det inte.

Det finns dessutom flera vittnesmål som säger att Jackson inte förgrep sig på barn ; inte bara i diskuterad film utan i rättegångar.
Du är helt enkelt förvirrad och vill vara smart men är bara hal. Båda av er tror på olika förlopp och inget fel i det men det har absolut inget att göra med andra som MJ och vad vi tror att han gjorde eller tror att han inte gjorde.

MJ var en superhit på scen och annorlunda, manipulativ utanför för att kunna få sova med småbarn och göra vad jag tror han gjorde. Inget fel i det men att ljuga om deras relation och inte "göra slut" vänligt är lågt i min värld. Grabbarna med familjer fick vad de önskade av MJ samt annat sagotalk de inte kunde förstå i den åldern.

Föräldrarna tänkte mest på sig själva och det gick som det gick medan miljontals andra barn dog av krig och svält. Varför inte ge dom lite pengar då dom var viktiga för MJ.

Fuck "rätt och fel", filmen var enastående vacker och livet är inte perfekt för någon! Filmen kan väcka känslor och värme eller långa mentala, döda försvarstal att snärja in sig i där "jag har rätt och du har fel". Att se båda sidorna är skönt och tack MJ för all glädje och tack för de medverkande som växte upp under sin resa. Mycket sevärd film i min värld
Citera
2019-03-16, 10:06
Avslutad
Citat:
Jag menar att det inte är en slump att stämningen kommer just då.

Safechuck har haft nästan 35 år på sig att berätta. Men just DÅ, just 2013 kontaktar han Wade.
Just när han och hans familj blir stämda på nästan en miljon DOLLAR. Just när hans föräldrar tvingas flytta in hos honom. Just när han och hans familj riskerar förlora företaget. Just när han och hans familj riskerar personlig konkurs. JUST DÅ väljer han att kontakta Wade och påstå övergrepp.

Genomskinligt? Ja!
Är han trovärdig? Nej

Safechuck såg var det barkade; mamma och pappa flyttar hem till honom. De förlorar företaget, hamnar i personlig konkurs. Inga jobb, inga pengar.
Då är det lätt att välja att stämma någon på 1,6 miljarder dollar. Han har inget att förlora.

Men det frikänner inte MJ. Det är samma sak med våldtäkt där det 'ingen' bevis förekommer, märker och sår. Många kvinnor våldtas dagligen, men man går inte till polisen och anmäler, finns ingen bevis och det är pinsamt och skamfullt. 'Du får skylla dig själv'. Tror också detta gäller i denna sak om MJ, vad skulle man som målsökare få ut av en anmälan? Finns ingen märker på barnen, och vill man köra ett traumatiserad barn genom rättssystemet?
Citera
2019-03-16, 10:09
Medlem
Beatriceaurores avatar
Krönikören Mats Rehnberg ger i dagens SvD bra argument för att man ska fortsätta att lyssna på MJ:s musik: När artisten är död, kan man lyssna. Då göder man ingen brottsling, ger inte sina pengar som tillskott för artistens fortsatta kränkningar av barn - han är död.

Som exempel: Den fantastiska konstnären Caravaggio var mördare. Kompositören Wagner var grav antisemit. Filmaren Woody Allen pedofil. (Allen lever väl än, 83 år, men snart ...)
Man måste skilja på konstnärens person och hans konst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in