Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,65%
829 röster
Nej
19,54%
281 röster
Är osäker
15,65%
225 röster
Bryr mig inte
7,16%
103 röster
2019-03-17, 22:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Problem är att hur sätter du MJ i fängelse utan fysiska bevis? Det blir ord mot ord. Familjen riskerar också tiotals miljoner i skulder vid en förlust (american justice). Det är fullt förståeligt om man resonerar "han går med på förlikning, folk kommer förstå att han är pedofil när det gått så långt" . Risken om man fortsätter mot en fängelsedom är att familjen istället är skyldiga advokater 100 mille
Ja, finns det inga bevis så finns det heller ingen anledning att utgå ifrån att det är sant, eller hur?

Pappans syfte från början var att få pengar. Detta framkommer i de inspelade telefonsamtalen.
Citera
2019-03-17, 22:59
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Ja, finns det inga bevis så finns det heller ingen anledning att utgå ifrån att det är sant, eller hur?

Pappans syfte från början var att få pengar. Detta framkommer i de inspelade telefonsamtalen.

Behöver jag bevis för att tro han är skyldig? Folk här har inga bevis för att Wade och Safechuck ljuger, men de tror det benhårt ändå. Jag trodde han var oskyldig förr, nu har de anklagande blivit så många att man inser att Michael Jackson var pedofil.
Citera
2019-03-17, 23:20
Medlem
Efter att ha sett filmen råder ingen tvekan för min del..MJ var pedofil!!!
Citera
2019-03-17, 23:42
Bannlyst
Citat:
Behöver jag bevis för att tro han är skyldig? Folk här har inga bevis för att Wade och Safechuck ljuger, men de tror det benhårt ändå. Jag trodde han var oskyldig förr, nu har de anklagande blivit så många att man inser att Michael Jackson var pedofil.
Inga bevis för att Wade och Safechuck ljuger? Har du inte ens läst tråden? Det finns massor av bevis som visar att de ljugit i rätten om hur övergreppen gick till när de försökte stämma Michael Jacksons dödsbo på pengar, och hur de tagit flera delar av sin berättelse direkt ur en fiktionell bok om Michael Jackson och Jordan Chandler som är skriven av en pedofili-förespråkare. Jag har till och med visat en video som bevisar Wades lögn i en intervju där han påstod att han inte ens kan höra Michael Jacksons musik utan måste gå ut ur byggnaden om hans musik spelas. Videon visar Wade när han dansar till Michael Jacksons musik, i ett projekt som HAN tog initiativ till, minst ett år efter att han påstod att han berättat för sin familj att han blev våldtagen av Michael Jackson. Att du blundar för sånt som motbevisar din övertygelse betyder inte att bevisen inte existerar.

Du måste inte ha bevis för att tro nåt, men att avfärda alla bevis för motsatsen för att du vill tro på något utan bevis är bara efterblivet.
Senast redigerad av Dosh777 2019-03-17 kl. 23:45.
Citera
2019-03-17, 23:56
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Här är en länk till Oprahs program om Leaving Neverland, som efterfrågats i tråden.

"After Neverland is the Oprah interview with James Safechuck, Wade Robson and other child sexual abuse survivors and experts."

https://www.youtube.com/watch?v=JIiq4Jnmam8

Har inte sett den själv.
Citera
2019-03-18, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf
Här är en länk till Oprahs program om Leaving Neverland, som efterfrågats i tråden.

"After Neverland is the Oprah interview with James Safechuck, Wade Robson and other child sexual abuse survivors and experts."

https://www.youtube.com/watch?v=JIiq4Jnmam8

Har inte sett den själv.

Jag hatar Oprah men ska försöka se en bit. Jag tror också att de här herrarna överdriver sina historier och vill eg inte ens se dem ljuga mer.
Citera
2019-03-18, 00:11
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Nej, det är inte att erkänna brott. Det är förståeligt att man kan tänka sig att betala för att slippa en lång rättsprocess där man är oskyldigt anklagad för pedofili, vilket är extremt psykiskt påfrestande.

Återigen , det kommer att tolkas som ett erkännande att betala ut pengar. Jag svarade på ett inlägg om varför man inte skulle gå med på att betala.
Det är fortfarande ett fullgott skäl.
Citera
2019-03-18, 00:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Man-At-Arms
Nu dokumentär om Jackson påstådda pedofilrelationer:

Tankar om filmen?
https://www.expressen.se/noje/michael-jackson-hade-latsasbrollop-med-wade-7/
Dom är enbart ute efter pengar.kan bara inte förstå hur skall pengar kunna hjälpa dom om dom blivit utsatta .menar dom är väl lika utsatta om dom får en jävla massa pengar.
Dom säger gång på gång dom älska han å inte ville han skulle bli dömd å sitta i fängelse.att ge sig på en död med en massa historier som han inte kan motbevisa ell erkänna.nej only for money and Fame typiskt usa
Citera
2019-03-18, 00:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Återigen , det kommer att tolkas som ett erkännande att betala ut pengar. Jag svarade på ett inlägg om varför man inte skulle gå med på att betala.
Det är fortfarande ett fullgott skäl.
Det spelar ingen roll hur det tolkas. Rättsfallet 2005 bevisar att det inte spelar någon roll om han blir friad.
Citera
2019-03-18, 00:20
Medlem
SmurfSmurfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Jag hatar Oprah men ska försöka se en bit. Jag tror också att de här herrarna överdriver sina historier och vill eg inte ens se dem ljuga mer.

Har hunnit fram till 2.50, vet inte hur långt jag orkar grotta ner mig heller. Jobbigt....

Men det Oprah säger där precis i början är vettigt. Oavsett om de ljuger sig blå hade det sannolikt kunnat gå till så här Bra om teoretiska kunskaper pedofili sprids så andra drabbade inte blir avfärdade.
Citera
2019-03-18, 00:48
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Det spelar ingen roll hur det tolkas. Rättsfallet 2005 bevisar att det inte spelar någon roll om han blir friad.

Men läs vad jag skriver mongo!
Du undrar varför man inte ska vilja betala. Svaret är uppenbart. För att det kommer att tolkas av många som att man är skyldig. Där har du en jävligt bra anledning ur en pr-synpunkt.
Citera
2019-03-18, 00:52
Medlem
Citat:
Hur många pojkar/män ska behöva träda fram innan alla förstår? 1 - nej, 2 - nej, 3 - nej, 4 - nej.

Vad är den troligaste lösningen, MJ var en pedofil eller MJ försökte återskapa en barndom han aldrig fick? Pedofiler finns det mängder av, Peter pan-figurer vete fan.

Det räcker med en trovärdig person så kommer de flesta tror på det.
T.ex om Macaulay Culkin skulle nu komma med sånna anklagelser så skulle jag bli helt övertygad om att MJ är skyldig.
Nu är det så att det kommer bara fram människor som är inte trovärdiga så därför tror många inte på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in