Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,59%
827 röster
Nej
19,57%
281 röster
Är osäker
15,67%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-11, 18:18
Medlem
power.rangerss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Eminem är väldens mest hatade levande artist

När kommer dokumentär om pedofil anklagelserna mot han menar du ?

Det finns ju anledningar att anklaga MJ för pedofilism

Annars hade ju mer eller mindre alla stora artister blivit anklagade å suttit i domstol om detta

MJ redan 2 ggr å antagligen fler om han levt

Det om Elvis har visst tagits upp i olika program

Gemene man vet inte ett skit om det med Elvis, hur kan det komma sig? Jag fick själv reda på det av en slump för 1 år sedan.

MJ är den mest hatade artisten av (vissa) människor. Anledningarna till det är två:
1. Han var svart
2. Han blev större än The Beatles

Han har varit extremt hatad, många som gillar Beatles, Rolling Stones och sån där musik känner ett hat gentemot MJ. Ett genuint personligt hat. Det saknar motstycke. Detta hat finns inom vissa delar av den västerländska kultureliten, främst de idag är 55-75 års åldern, inte de yngre vänstermupparna.

MJ umgicks med barn eftersom han var ett barn i själen. Han ville umgås med barn för han hade ingen barndom och andra såg sin chans att utnyttja det.
Senast redigerad av power.rangers 2019-03-11 kl. 18:22.
Citera
2019-03-11, 18:21
Medlem
Tyvärr måste jag använda likhetsprincipen.

Som man resonerar jag så här; Man kan inte komma så här sent efter och vittna.Hade det varit en våldtäcktsanklagelse mot en kvinna hade de inte haft någon trovärdighet alls. Utsätts man för något så anmäler man direkt.

I detta fall är det djupt tragiskt och olyckligt att de i så fall varit barn. Då bevisningen faller så förutsätter jag att Jackson var oskyldig. I hans fall spelar det ingen roll. Karln är död och begraven sedan länge men det är viktigt att förstå att gamla vittnesmål inte alltid håller..Precis som Metoo.

Det har således inte hänt och faller på eget grepp, om så icke vore skulle mobmentalitet ta över. Typ;
"Hon anmälde så då gör jag det också- det förefaller vara populärt idag. Det var inte poppis att anmäla igår"
Senast redigerad av SherrodBrown 2019-03-11 kl. 18:23.
Citera
2019-03-11, 18:23
Medlem
Voodooprastens avatar
Polisen fann mängder av barnporr hemma hos MJ redan 2003 så hur kan folk fortfarande tala om "anklagelser"?

Negern var bevisligen en pedofil oavsett hur mycket ni gillar hans musik eller karisma.
Citera
2019-03-11, 18:24
Medlem
NisseNyfikens avatar
MJ pratar som flicka ser ut som en sönder opererad docka klart grabben har psykiska problem. Pengar superstar små pojkarnas föräldrar är dom skyldiga tror till 100% att MJ var en super pedofil.
Citera
2019-03-11, 18:25
Medlem
Ska bara säga att jag inte sätt dokumentären men detta är inget nyt ersättning och pengar kan spela in vet inte men man måste tänka på den stora bilden en kille blev betalad 15 mil i ersättning enligt dokumentären Man in the mirror kan tyvvär inte säkert säga
Citera
2019-03-11, 18:27
Medlem
outback4s avatar
[quote=sonofnature|66992336]• han lekte med barn
• hade massa leksaker överallt
• faxade å ringde pojkar
• hade ett eget nöjesfält
• pratade som en liten flicka
• hade smink
• tjej frisyr
• hemskt fula kläder
• juckade mycket i sin dans stil
• tog sej på könet under dansen
• bjöd barn på massa godis
• gjorde peace tecknet ofta
• såg ut att va undernärd

Nu får man dåliga vibbar av Michael Jacksons lisebergbesök 1988 med
Anton Glanzelius.
MJ hade spelat på Eriksberg och dagen efter stängdes Liseberg för allmänheten, MJ och AG tillbringade en dag på Liseberg i ensamhet.
MJ hade "förälskat sig" i filmen mitt liv som hund där AG har en huvudroll
AG var 14 år och MJ 30 år vid tillfället.
nöjesfält +barn +godis +leksaker ingick i den föreställningen.
Det luktar inte, det stinker. Vad säger Anton idag?
Citera
2019-03-11, 18:28
Medlem
power.rangerss avatar
[quote=outback4|66992865]
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
• han lekte med barn
• hade massa leksaker överallt
• faxade å ringde pojkar
• hade ett eget nöjesfält
• pratade som en liten flicka
• hade smink
• tjej frisyr
• hemskt fula kläder
• juckade mycket i sin dans stil
• tog sej på könet under dansen
• bjöd barn på massa godis
• gjorde peace tecknet ofta
• såg ut att va undernärd

Nu får man dåliga vibbar av Michael Jacksons lisebergbesök 1988 med
Anton Glanzelius.
MJ hade spelat på Eriksberg och dagen efter stängdes Liseberg för allmänheten, MJ och AG tillbringade en dag på Liseberg i ensamhet.
MJ hade "förälskat sig" i filmen mitt liv som hund där AG har en huvudroll
AG var 14 år och MJ 30 år vid tillfället.
nöjesfält +barn +godis +leksaker ingick i den föreställningen.
Det luktar inte, det stinker. Vad säger Anton idag?
Ingenting givetvis. Han har inte erbjudits några stålar än. Inget har skett enligt honom.
Citera
2019-03-11, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Polisen fann mängder av barnporr hemma hos MJ redan 2003 så hur kan folk fortfarande tala om "anklagelser"?

Negern var bevisligen en pedofil oavsett hur mycket ni gillar hans musik eller karisma.

Barnporr innehav är ju olagligt. Hade de hittat barnporr hos honom så hade han åtalats för det.
De har aldrig hittat barnporr hos honom, det är bara en stor lögn.
Citera
2019-03-11, 18:38
Medlem
Voodooprastens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Barnporr innehav är ju olagligt. Hade de hittat barnporr hos honom så hade han åtalats för det.
De har aldrig hittat barnporr hos honom, det är bara en stor lögn.

Jo, han var ju inte välbärgad nog att muta polis och rättsväsende till tystnad...
Citera
2019-03-11, 18:43
Medlem
JSelwyns avatar
Får nog säga att filmen har sin plats i media men och detta får inte tolkas som att jag försvarar MJ.

Men visst hade varit intressant om MJ hade fått chansen att besvara dessa anklagelser, för vi lever ju ändock i en rättsstat.

Sen till alla ni som försvarar MJ/inte tror på det som han anklagas för.

Tänk efter en gång till: hur normalt är det att en så vuxen man (35+?) ringer till ett barn, pratar i timtal och skickar faxmeddelanden*? Skulle inte detta väcka misstänksamhet om det vore ert egna barn? Tror inte ens att farföräldrar ens pratar så länge med sina barnbarn etc. Det är helt enkelt inte normalt. Om det kan vi väl vara överens om? I övrigt precis som jag skrev tidigare så hade MJ alla de egenskaper som en pedofil har: tar kontakt med barn, lämpar över skulden på barnet/n om de skulle bli påkomna, nästlar sig in i familjen osv. Sen när triggerfaktorn/spänningen lagt sig - ja då groomar han ett nytt barn.

Visserligen skall man inte rang ordna de barn som blev utsatta för hans övergrepp...men MJ duckade inte ens för att begå övergrepp på en pojke svårt sjuk i cancer. Kan ju ha missat det: men var övergreppen (om det nu skedde?) från MJ det sista pojken fick utstå här i livet? Bara det är ju en fasansfull tanke!! :-(

Som sagt, det går helt enkelt inte att bortse ifrån ovanstående. Det är fakta.
Citera
2019-03-11, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Voodooprasten
Jo, han var ju inte välbärgad nog att muta polis och rättsväsende till tystnad...

Såklart. Men ändå kom det ut, och du har säkerligen bevis på det. Vad bra att det finns människor som du för att få fram sanningen.
Citera
2019-03-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Nej. Det finns så många vittnen kring skolorna där Kelly raggade småbrudar. Jag vill inte döma honom. Men att han gillade småbrudar i nedre tonåren håller jag för troligt. Där blir det uppenbart att det kommer anklagelser.

När det gäller Jackson så har ju hans vurm för småkillar stötts och blötts till och med rättsligt. Han har aldrig dömts. Jag misstänker att Jackson aldrig fick bli vuxen. Han hölls medvetet kvar i barnstadiet av en familj som tjänade pengar på detta.

Ungefär som knarkare som börjar tidigt och håller på långt upp i åren. Plötsligt kan du sitta öga mot öga med en 40-årig tonåring. Jag funderar på om Jackson alls hade social förmåga att umgås med vuxna. Hade han några vänner i sin egen ålder? Kanske en.

En av mammorna i filmen som själv har träffat Jackson säger: "han var som en nioåring". En av få gånger jag tror att hon är i närheten av sanningen om Jackson. Jag har ingen speciell vurm för den här artisten. Försöker bara vara objektiv och rättvis.

I don't know man. MJ var helt klart en intelligent person och var kapabel till ganska djup reflektion. Hans konst är också väldigt gedigen och mogen. MJ omgav sig också med många andra vuxna. Inte minst i sitt arbete.

Känns lite som om att folk vill göra MJ mer korkad och naiv än vad han var. Nog var han en excentrisk person och nog tyckte han om saker som många andra nioåringar gör. Typ tivolin, godis och Disneyfilmer. Men det betyder inte att han var nio år rent mentalt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in