Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,62%
828 röster
Nej
19,55%
281 röster
Är osäker
15,66%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-18, 23:24
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enough-is-enough
Det var du som hävdade att de inte pratar om eget ansvar i dokumentären.

Att de var lite missnöjda med bostaden försökte ju visa vilka romantiska känslor MJ hade för pojkarna. Wade var allt, tills MJ fick känslor för en ny, då hölls Wade på is.

Wades mamma hade en skruv lös, men MJ hade fan alla skruvar lösa.
Jaha, nej det är felsyftning/tolkning från din sida, jag menade att folk i tråden inte ifrågasätter familjerna.

Som sagt man dra sin egen slutsats, din är helt galen tror jag.
Att Jackson skulle hålla med ett stall, nej det är för mycket bara, även om han skulle vara skyldig (vilket inte jag tror).
Citera
2019-03-18, 23:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av loislois
Kanske. Enligt Elijah Wood finns det 100 aktiva pedofiler i Hollywood. Och säkert många fler i modellbranschen 😟 men media gräver upp MJ. Varför? 😎

För att han är så uppenbar kanske? Skulle den eventuella sanningen (jag säger varken bu eller bä) om typ Steven Spielberg komma fram så skulle Hollywood implodera totalt. Weinstein var en fis i rymden i jämförelse med allt skumt skit som omgärdar Spielberg.

https://www.youtube.com/watch?v=7C7mL6oOZFo

Spielberg och Jackson var väl dessutom väldigt tighta med varandra på 80-talet innan det skar sig kring 1991 eller så?
Citera
2019-03-18, 23:29
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Jag skulle ju tro att de flesta som utsattes av MJ försöker släppa och gå vidare. Att bli världskänd som ett offer för en pedofil är inget som någon vill.

Det här är två modiga män som kommit så långt att de inser MJ förstörde liv. Det ger de tysta offren hopp.

Fansen i den här tråden är det sorgligaste jag sett på flashback. Sitta och försvara MJ med hittepå-psykologi om att han var kvar i barndom för att han inte hade någon barndom. Blir jobbigt för er snart, om ni visste vad som är på gång.

Verkligheten säger att pedofiler ofta själv varit utsatta. Att pappa Joe misshandlade Michael med ord och våld, det vet vi. Och i nöjesbranschen fanns det många pedofiler.

Ingen sover i samma säng med andras barn, det är ju sjukt. Om inte det säger allt så vet jag inte hur man är funtad.
Tack!

Varken tidigare erfarenhet eller annat snusk ursäktar MJ det minsta, tvärtom.

En annan sak man måste förstå, är att MJ kunde utsätta många småbarn för detta, på grund av hans gudastatus.
Citera
2019-03-18, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Å herregud läskigt
Så det va flera 100-tals barn som sov över hos MJ ?
Låter mycket läskigt
Han nämnde han sov på golvet i en intervju . Måste vart trött efter alla övernattningar med barnen då. Ont i ryggen sin..

Hehe. Michael Jacobshagen som i januari gått ut med egna uppgifter om vad som hänt mellan MJ och honom säger att Michael Jackson ville att Jacobshagen skulle sova tillsammans med honom och jag finner hans berättelse väldigt trovärdig.
Mer att läsa här. https://www.news.com.au/entertainment/celebrity-life/celebrities-gone-bad/michael-jackson-called-me-his-rubba-rubba-boy-and-abused-me-when-i-was-just-14/news-story/c28595aff4cc45e6666520fabd167864
Citera
2019-03-18, 23:39
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Många här säger att Michael umgicks med barn, som kompisar. För att han aldrig hade en barndom.

I den teorin ser jag en brist. Eller många så klart. Det verkar ju mest ha varit pojkar som MJ var kompis med (spenderade jättemycket tid med). Varför inte flickor? Varför liknar många av de pojkarna varandra?

Känns mer som en sexuell preferens än som ett kompisurval.
Citera
2019-03-18, 23:41
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Hehe. Michael Jacobshagen som i januari gått ut med egna uppgifter om vad som hänt mellan MJ och honom säger att Michael Jackson ville att Jacobshagen skulle sova tillsammans med honom och jag finner hans berättelse väldigt trovärdig.
Mer att läsa här. https://www.news.com.au/entertainment/celebrity-life/celebrities-gone-bad/michael-jackson-called-me-his-rubba-rubba-boy-and-abused-me-when-i-was-just-14/news-story/c28595aff4cc45e6666520fabd167864

Jahaaa... detta återigen troväridga vittne som har:

- Försvarat MJ i över 20 år men nu vill ha 15 min i rampljuset
- Han som skrev en överpositiv bok om MJ år 2013
- Han som åkt dit för att ha sålt FALSK MJ merchandise på nätet och nu blivit åtalad för det
- Han som skrev brev till MJs mamma att MJ blev mördad och har bevis för det
- Han som hade tillträde till MJs begravningplats (man måste stå på lista) och till MJs mammas hus och som sedan sålde bilderna till media

Jag bara älskar alla dessa trovärdiga vittnen som anklagar MJ...
Citera
2019-03-18, 23:46
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xfiles

- Han som åkt dit för att ha sålt FALSK MJ merchandise på nätet och nu blivit åtalad för det
- Han som hade tillträde till MJs begravningplats (man måste stå på lista) och till MJs mammas hus och som sedan sålde bilderna till media

Jag har en fråga, svara gärna på den. Jag är nyfiken. Varför är det viktigt för dig att försvara Michael Jackson? De flesta skulle inte försvara någon så hårt när det är ord mot ord.
Citera
2019-03-18, 23:46
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Många här säger att Michael umgicks med barn, som kompisar. För att han aldrig hade en barndom.

I den teorin ser jag en brist. Eller många så klart. Det verkar ju mest ha varit pojkar som MJ var kompis med (spenderade jättemycket tid med). Varför inte flickor? Varför liknar många av de pojkarna varandra?

Känns mer som en sexuell preferens än som ett kompisurval.

Media vill få dig att tro det! Hittar inte länken nu utan hamnar på ett forum som har kopierat texten/bilder. Kom ut en artikel om MJs female friends som media medvetet inte skriver om.

https://www.lipstickalley.com/threads/the-invisible-children-michael-jackson%C2%92s-female-kid-friends.284727/
Citera
2019-03-18, 23:47
Medlem
Jonas Gardells tankar om Leaving Neverland: https://www.expressen.se/kultur/qs/i-det-ogonblicket-blir-offren-trovardiga/?referrer=rotator-item-2
Citera
2019-03-18, 23:52
Medlem
enough-is-enoughs avatar
Citat:
Media vill få dig att tro det! Hittar inte länken nu utan hamnar på ett forum som har kopierat texten/bilder. Kom ut en artikel om MJs female friends som media medvetet inte skriver om.

https://www.lipstickalley.com/threads/the-invisible-children-michael-jackson%C2%92s-female-kid-friends.284727/

Merparten av dessa flickor han var kompis med är barn till hans arbetskamrater och vänner... Inte samma grej
Citera
2019-03-18, 23:54
Medlem
Xfiless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmurfSmurf

James hade ju kvar alla de dyra smyckena han fått, den där vigselringen med en massa diamanter t ex. Så han kan ju inte vara pank.

Du är väl medveten om hoppas jag att James aldrig ens nämnde om en förlovning eller bröllop i hans första stämningsansökan? Han påstod då att han hade fått ett halsband (som flera andra också som besökt Neverland fått.. det är dock en annan diskussion). James första historia med Dan Reed februari 2017 inkluderade inte någon ring. När de sedan filmade ihop juli 2017 så nämnde han om en ring. Viktigt att nämna är att det är högts sannolikt att även James blivit "inspirerad" av Victor Gutierrez som skrev en fiktionsbok om MJ och nämnde en ring mellan honom och en pojke. Guiterrez som sedan fick böta 2,7 miljoner till MJ för förtal. Mycket i Guiterrez fiktionsbok känner man igen i James och Wades stämningsansökan.

Värt att nämna är att James efter påtryckningar av MJs dödsbo ännu INTE har lyckats få fram "bröllopsdokumentet" och Neverland sökte polisen/FBI igenom två gånger utan att hitta något av värde för utredningen, ex något dokument som skulle styrka en såkallad förlovning/bröllop mellan en vuxen och ett barn.
Senast redigerad av Xfiles 2019-03-18 kl. 23:57.
Citera
2019-03-18, 23:56
Medlem
Citat:

Du får älska vad du vill.
1. Jacobshagen är noga med att säga att det hände inga sexuella akter utan närmanden som han skriver om och att MJ behandlade honom som en flickvän, samt klädde av sig naken. Om han nu ljuger, varför inte slå på stort och hävda som de andra, att det förekom oralsex och grejer?
2. Han har inget att tjäna på att gå ut och ljuga nu. Ingen stämning på miljoner.
3. I någon annan artikel jag läste häromdagen står det uppgifter som stödjer en sak som han säger. Att han fick en bok med nakna pojkar, att MJ skrivit en personlig hälsning i den och man har tydligen bevisat att det var MJs handstil i boken. Vilken normal vuxen man skulle ge en pojke en bok med andra halvnakna pojkar?

Allt det här väger tungt i min bok. Jag tror stenhårt på att MJ var störd på många vis och hade en störning mot unga pojkar. Dock är jag tveksam till om anklagelserna om oralsex. JAG tror att Wade och Safechuck blev utsatta men inte så grovt som de påstår.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-03-18 kl. 23:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in