Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,59%
827 röster
Nej
19,57%
281 röster
Är osäker
15,67%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-11, 14:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Om du med MD menar Jackson så tror jag inte ens han fick upp den. Opiater lakar ur och försvagar. Vad är det heroinister alltid säger? Bättre än sex säger dom.
Ja MJ menade jag, jag stavade fel.
Men även om han inte fick upp den så borde han väl haft en smula sexlust?
Eller menar du att han saknade även det?
Citera
2019-03-11, 14:29
Medlem
Dollmens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kassmachin
Omöjligt att avgöra.

Men vad avser det här med att sova med barn så finns det nästan alltid något sexuellt med en fetisch av denna sort. Fascinerande att inte fler under åren ifrågasatt förklaringsmodellen i att MJ ville återskapa någon sorts barndom i vuxen ålder då han berövades denna i ung ålder. Det är inget förståeligt förhållningssätt. MJ är inte heller själv om att ha mist sin barndom. Faktum är att detta är ganska vanligt.

Att ha övernattningskalas med olika barn som vuxen man är ingen konstruktiv bearbetningsmodell. Mycket tyder på sexuella preferenser.
Visa mig en,1 person i vuxen ålder som har övernattningskalas för barn med sig själv i mitten . Såklart det va sexuellt. Vidrig person. Hans musik försvarar inget
Citera
2019-03-11, 14:34
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag vill bara belysa att det är mer komplext än vad båda (extrem)sidorna vill få det till.

Skulle jag tillhöra extremsida för att jag känner mig trygg i min slutsats att MJ var pedofil? Det skulle vara en extrem slutsats eftersom jag inte personligen såg dolmen slinka in med egna ögon under täcket?

Nej det är du som velar, det är bara kolla på hur MJ betett sig under hela sin tid. Alltid massa småpojkar runt honom. Det är ju så löjligt uppenbart. Köper inte det där med att han var ett vuxet barn för fem öre. Han var fullblods pojkälskare. Har du sett den förra dokumentären? När han sitter i en soffa brevid en pojke och blir intervjuad. Riktigt obehagligt. Pojken förklarar att MJ pressade honom med "-om du älskar mig så sover du i min säng".

Fattar inte hur en frisk individ kan svälja denna grej med att han var excentisk och rik, därav oskyldig. Många pedofiler är excentiska kolla på Jimmy Savile dokumentären av Louis Theroux. Tycker mig se ett visst nöje de får av att röra sig på gränsen, det är nästan så de vill visa att de är pedofiler. MJ i hans intervjuer, inte med orden utan hur de beter sig. MJ sitter ju för tusan med en pojke i knäet på någon gala/prisutdelning. Det är ju öppet mål, hur kan ni inte se det?
Citera
2019-03-11, 14:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Shalashaska
Det är verkligen hisnande att se hur många korkskallar det finns i tråden!

Ponera att Jackson inte gjorde något som i lagens mening konstituerar något brottsligt mot barnen. Tycker ni då på allvar att det ska vara ett acceptabelt beteende att en vuxen man sover ensam med dussintals främmande barn under decennier? Även om vi skulle anta att han inte våldtog barnen, borde detta ändå inte ses som ett patologiskt beteende som alla vettiga människor borde anse att man inte ska ägna sig åt?
Att det är onormalt betyder inte att det är pedofili. Det finns inga bevis för att han är pedofil och tror man det bara för att man sett en dokumentär med någon som påstår det utan bevis så är man efterbliven. Wade Robson har däremot bevisligen ljugit ett antal gånger.
Citera
2019-03-11, 14:47
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI

Det är inte helt ovanligt att folk ljuger för att få en vinning av något slag. Jag säger inte att de här männen ljuger men vi måste ha klart för oss att man inte blint kan lite till vittnesmål heller (oavsett vilken historia som är sann har de ju uppenbarligen ljugit förut eller så ljuger de nu). Speciellt inte om det, som här, finns extremt stor ekonomisk vinning på spel.

Det finns ingen ekonomisk vinning alls, även om MJ skulle vara bevisat skyldig till 100 %.

Anta att joseph goebbels avlider och efterlämnar ett hus. Hans son får ärva huset. Tio år senare kräver joseph goebbels offer skadestånd. Men det går inte att kräva skadestånd från goebbels arvingar. Huset tillhör inte längre joseph goebbels.

Det kan också hända att goebbels barn inte skiftar arvet utan driver huset som ett dödsbo. Men huset tillhör fortfarande inte joseph goebbels utan dödsboet. Några pengar finns inte att hämta.

Den ekonomiska vinningen kan bestå i kändisskap eller att försämra försäljningen för MJs dödsbo av hämndbegär. Eller att göra pengar på filmen.
Citera
2019-03-11, 14:49
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dosh777
Att det är onormalt betyder inte att det är pedofili. Det finns inga bevis för att han är pedofil och tror man det bara för att man sett en dokumentär med någon som påstår det utan bevis så är man efterbliven. Wade Robson har däremot bevisligen ljugit ett antal gånger.

Åt vilket håll tycker du det lutar när en vuxen karl älskar att sova med småpojkar. Att han är pedofil eller att han inte är pedofil?
Citera
2019-03-11, 14:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Åt vilket håll tycker du det lutar när en vuxen karl älskar att sova med småpojkar. Att han är pedofil eller att han inte är pedofil?
Problemet är att världen inte är svartvit. Han var hämmad i sin utveckling under barndomen och därför relaterade han bättre till barn. Han var störd på grund av sin extremt unika uppväxt och liv. Han sov inte i sängen med något barn, det är dock ett enkelt sätt att se om den man diskuterar med är en efterbliven idiot som inte kan något om ämnet.
Citera
2019-03-11, 14:59
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Problemet är att världen inte är svartvit. Han var hämmad i sin utveckling under barndomen och därför relaterade han bättre till barn. Han var störd på grund av sin extremt unika uppväxt och liv. Han sov inte i sängen med något barn, det är dock ett enkelt sätt att se om den man diskuterar med är en efterbliven idiot som inte kan något om ämnet.
Även om världen inte är svartvit så ger offren ett oerhört seriöst intryck. Tror inte att de sitter och blåljuger.
Citera
2019-03-11, 15:04
Medlem
derivats avatar
Citat:

Det stämmer det är lätt att se om den man diskuterar med är en efterbliven idiot. Eftersom MJ själv har sagt att han älskar att sova med småpojkar i sängen så vet vi vem idioten är i detta fallet.
Citera
2019-03-11, 15:11
Bannlyst
Citat:
Skulle jag tillhöra extremsida för att jag känner mig trygg i min slutsats att MJ var pedofil? Det skulle vara en extrem slutsats eftersom jag inte personligen såg dolmen slinka in med egna ögon under täcket?

Nej det är du som velar, det är bara kolla på hur MJ betett sig under hela sin tid. Alltid massa småpojkar runt honom. Det är ju så löjligt uppenbart. Köper inte det där med att han var ett vuxet barn för fem öre. Han var fullblods pojkälskare. Har du sett den förra dokumentären? När han sitter i en soffa brevid en pojke och blir intervjuad. Riktigt obehagligt. Pojken förklarar att MJ pressade honom med "-om du älskar mig så sover du i min säng".

Fattar inte hur en frisk individ kan svälja denna grej med att han var excentisk och rik, därav oskyldig. Många pedofiler är excentiska kolla på Jimmy Savile dokumentären av Louis Theroux. Tycker mig se ett visst nöje de får av att röra sig på gränsen, det är nästan så de vill visa att de är pedofiler. MJ i hans intervjuer, inte med orden utan hur de beter sig. MJ sitter ju för tusan med en pojke i knäet på någon gala/prisutdelning. Det är ju öppet mål, hur kan ni inte se det?
Folk tror det de vill tro.
Det är samma med 9/11, månlandningarna osv.
Det är ofta jag tänker: Är folk inte kloka? Hur kan de tro att skyskrapor kan smulas sönder på några sekunder när de blir träffade av flygplan?
Men jag har lärt mig att inga fakta biter, ingen logik går att använda.
Om folk vill tro på något så kommer de göra det, oavsett hur ologiskt det är (månlandningarna) 😊
Så MJ-fansen kommer fortsätta tro att MJ aldrig förgripit sig på minderåriga, även om det dyker upp en film som visar när han sätter på nån gosse i dajmkrysset.
Då kommer de säga att filmen är förfalskad av sura Beatles-fans.
Citera
2019-03-11, 15:18
Bannlyst
Citat:
Det stämmer det är lätt att se om den man diskuterar med är en efterbliven idiot. Eftersom MJ själv har sagt att han älskar att sova med småpojkar i sängen så vet vi vem idioten är i detta fallet.
Han har aldrig sagt det, ditt jävla pucko. Även de som var målsägande i fallet 2005 säger att han inte sov i sängen med dem, utan att han sov på golvet. Detta hade du vetat om du faktiskt researchade istället för att endast se på en ensidig dokumentär.

Citat:
Pojken förklarar att MJ pressade honom med "-om du älskar mig så sover du i min säng".
Återigen visar du din efterblivenhet och oförmåga att ens förstå dina egna källor. I videon så sa han att de grälade om vem som ska sova på golvet och vem som ska sova i sängen. Michael Jackson sov alltså på golvet eftersom han övertalade pojken att sova i sängen. Du hör detta om du faktiskt kollar på videon.
Senast redigerad av Dosh777 2019-03-11 kl. 15:20.
Citera
2019-03-11, 15:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Även om världen inte är svartvit så ger offren ett oerhört seriöst intryck. Tror inte att de sitter och blåljuger.
Det blir lite mindre seriöst när det framkommer att han ändrat text på sin webbsida på grund av motsägelser i dokumentären, att han blivit påkommen med att ljuga om att han måste lämna exempelvis en restaurang om han hör en MJ-låt då en video kom fram där han utförde en hel danskoreografi till Michael Jacksons musik, och att Michael Jackson försökte göra honom rädd för kvinnor. I själva verket introducerade Michael Wade till Brandi Jackson, som han dejtade och sen var otrogen mot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in