Citat:
Av vem? Transferiatet som inte lyssnar på svenskarna, eller deras maktbas som skiter i det?
Min uppfattning är att svenskarna har lessnat och att alla nu självsegregerar efter bästa förmåga. Man umgås med andra svenskar och gör svenska grejer där anständighet och rättvisa fortfarande finns som självklara delar i umgänget. Svenskarna skiter i att integrera sig. "Svenskarna vill inte integrera sig!" hette det för någon dag sedan senast i någon arg text av någon medlem i transferiatet, publicerad i judeägd media.
Jaha, och?
Min uppfattning är att svenskarna har lessnat och att alla nu självsegregerar efter bästa förmåga. Man umgås med andra svenskar och gör svenska grejer där anständighet och rättvisa fortfarande finns som självklara delar i umgänget. Svenskarna skiter i att integrera sig. "Svenskarna vill inte integrera sig!" hette det för någon dag sedan senast i någon arg text av någon medlem i transferiatet, publicerad i judeägd media.
Jaha, och?
Det finns ju en samhällsdebattör som tidigare sökt tillämpa en moderniserad variant av marxistisk klassanalys för att ta tempen på den "svenska sjukan" och det är Patrik Engellau på Det Goda Samhället. Han har i många krönikor skrivit om det han kallar det välfärdsindustriella komplexet skolad som är han både i klassisk marxism och väl bekant med svenskt näringsliv.
Själv anser jag att Malcom Ks analys och försök att definiera Transferiatet är mer precist och fruktbart. Malcom ser Transferiatet som den del av medelklassen som lever på och av ideologiproduktion i vid mening. Akademiker som journalister, informatörer, genusvetare, politiska tjänstemän, yrkesfeminister m.fl. som nu lever som en parasitär klass vars enda upgift är att upprätthålla den rådande ordningen genom ideologiproduktion och att transferera medel till sina allierade inom genus och mångkultur mm samtidigt som de stuckit in sin sugsnabel i samhällskroppen. De känner nu att hela deras tillvaro är hotad och de lever i någon typ av permanent dödsångest eftersom de förstår att hela deras existens är hotad. De är i princip globalister per definition och ser därför även ett milt nationalistiskt parti som Sverigedemokraterna som ondskan själv.
Malkom Ks analys (som jag förstått den) är att mediakriget mot svenskarna är en del av Transferatets klasskamp eftersom de instinktivt inser att svenskarna måste hållas nedtryckta genom en rabiat ideologiproduktion som kontinuerligt behöver pumpas ut. Vaknar svenskarna ur sin koma är det en dödsstöt för Transferiatet som klass.
Vore onekligen intressant att höra en diskussion mellan Malkom K och Engellau om den sådan någonsin kunde komma tillstånd.