Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,59%
827 röster
Nej
19,57%
281 röster
Är osäker
15,67%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-11, 15:40
Medlem
Michael Jackson fans är några av de mest fanatiska i världen. Vuxna människor som är totalt blinda. Klart man kan tycka att MJ är ett musikaliskt geni och hans plats i musikhistorien är självklar. Hans bisarra karaktär och hans fäbless för pojkar (ja även som "vänner") har gjort att jag aldrig kunnat uppskatta honom utanför det musikaliska. Minns att han gjorde en egen dokumentär om sig själv för att visa världen hur god och normal han var efter alla skandaler men jag uppfattade bara honom som ännu mer skum. Samtidigt verkar hela hans liv varit tragiskt och skulle inte förvåna mig om MJs pappa eller någon annan släkting förgrep sig på honom. Jag tycker inte barn ska bli kändisar. De flesta ballar ur.

Männen i dokumentären låter väldigt trovärdiga. Förstår inte varför man inte skulle tro på de. Hemskt att de blir attackerade av galna MJ fans nu.
Citera
2019-03-11, 15:44
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av derivat
Skulle jag tillhöra extremsida för att jag känner mig trygg i min slutsats att MJ var pedofil? Det skulle vara en extrem slutsats eftersom jag inte personligen såg dolmen slinka in med egna ögon under täcket?

Nej det är du som velar, det är bara kolla på hur MJ betett sig under hela sin tid. Alltid massa småpojkar runt honom. Det är ju så löjligt uppenbart. Köper inte det där med att han var ett vuxet barn för fem öre. Han var fullblods pojkälskare. Har du sett den förra dokumentären? När han sitter i en soffa brevid en pojke och blir intervjuad. Riktigt obehagligt. Pojken förklarar att MJ pressade honom med "-om du älskar mig så sover du i min säng".

Fattar inte hur en frisk individ kan svälja denna grej med att han var excentisk och rik, därav oskyldig. Många pedofiler är excentiska kolla på Jimmy Savile dokumentären av Louis Theroux. Tycker mig se ett visst nöje de får av att röra sig på gränsen, det är nästan så de vill visa att de är pedofiler. MJ i hans intervjuer, inte med orden utan hur de beter sig. MJ sitter ju för tusan med en pojke i knäet på någon gala/prisutdelning. Det är ju öppet mål, hur kan ni inte se det?

Har du läst vad jag har skrivit? Det verkar inte så eftersom du verkar tro att jag kommer till en annan slutsats än du i fråga om MJ var skyldig eller ej.

Jag ska vara övertydlig: jag håller det som mycket troligt att han var pedofil. Allt det du skriver i inlägget ovan är sådant jag själv skrivit att jag håller för högst troligt. Men det är ju inte det vi diskuterade utan snarare i vilken mån dokumentären belyste båda sidorna av historien. Vi båda anser att den inte gör det. Men skillnaden är att du inte ser något problem i det medan jag gör det. Det är dumt att döma efter att bara ha hört ena sidan för att "de låter trovärdiga" (parafraserat).

Angående att tillhöra en extrem eller en annan så handlar det inte om vilken slutsats man kommer till utan hur man kommer till den. (1) MJ fanboys som, utanför rättegången under 90-talet, som höll upp skyltar om att han var oskyldig trots att de inte hade någon rimlig aning om vad som hänt. Eller (2) att som du uttrycka att han måste vara skyldig eftersom vittnesmålen är så trovärdiga (baserat i att du sett en dokumentär som bara fokuserat på deras sida av historien).

Du och jag landar i samma slutsats men du argumenterar för att MJ's sida (advokater, familjemedlemmar etc) inte behöver komma till tals. Du efterfrågade t.o.m. länkar till var personen som gjorde inlägget jag länkade till fick sin info och han hade länkat det i sitt inlägg. Har det ingen betydelse alls? Inte ens när det handlar om dokument från FBI?

Citat:
Ursprungligen postat av antonerik
Det finns ingen ekonomisk vinning alls, även om MJ skulle vara bevisat skyldig till 100 %.

Den ekonomiska vinningen kan bestå i kändisskap eller att försämra försäljningen för MJs dödsbo av hämndbegär. Eller att göra pengar på filmen.

Precis!
Senast redigerad av InnesI 2019-03-11 kl. 15:46.
Citera
2019-03-11, 15:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LittleBabyNothing
Männen i dokumentären låter väldigt trovärdiga. Förstår inte varför man inte skulle tro på de. Hemskt att de blir attackerade av galna MJ fans nu.
Du kan inte förstå varför man inte skulle tro på någon som bevisligen ljugit?

Att avfärda kritik med "de är bara rabiata fans" är efterblivet. Kom med något bättre.
Citera
2019-03-11, 16:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Turnén tog slut i början av November 1993 och dom gjorde upp i slutet av januari 1994. MJ skyllde på dålig hälsa. Men varför betala om man är oskyldig, har man blivit anklagade för så grova brott så gör man väl allt för att bevisa sig oskyldig oavsett om det är ett kriminellt mål eller inte?

Sen är det bara att ta en titt på vad Sheriffen hittade på Neverland 2003, det säger väl allt.

Det var i alla fall hans advokater som rådde honom för att betala den summan. Han hade förlorat mycket mer pengar på att låta det civila målet hålla på. Han ångrade så klart efteråt då många såg det som ett erkände av skyldighet.

Vad är de hittade på Neverland som visar att MJ är skyldig?
Citera
2019-03-11, 16:31
Medlem
AlbusPercivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okenratta
Folk tror det de vill tro.
Det är samma med 9/11, månlandningarna osv.
Det är ofta jag tänker: Är folk inte kloka? Hur kan de tro att skyskrapor kan smulas sönder på några sekunder när de blir träffade av flygplan?
Men jag har lärt mig att inga fakta biter, ingen logik går att använda.
Om folk vill tro på något så kommer de göra det, oavsett hur ologiskt det är (månlandningarna) 😊
Så MJ-fansen kommer fortsätta tro att MJ aldrig förgripit sig på minderåriga, även om det dyker upp en film som visar när han sätter på nån gosse i dajmkrysset.
Då kommer de säga att filmen är förfalskad av sura Beatles-fans.

Vad hade MJ fans sagt om jag med min tidsmaskin kunde ordna så att de förs tillbaka på tiden och sen fick uppleva det barnen fick uppleva på plats I neverland?
Citera
2019-03-11, 16:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Okej kläm fram dina genomtänkta fakta som talar mot att han var pedofil då.

Att han blev friad varje gång, trots alla anklagelser, trots att de har i stort sett finkammat hela hans privata liv, t.o.m tagit naken bilder på honom. Det är klar fakta som tyder på att MJ aldrig har haft sex med pojkar. Sen finns det såklart alla de som försvarar honom. Macaulay Culkin och Brett Barnes har ju varit mycket närmare MJ än de där två i dokumentären.
Logisk sett så borde dokumentären göra att fler offer kliver fram, men så länge har det varit snarare tvärtom. Alla som har varit i kontakt med MJ som barn försvarar honom ännu mer idag efter dokumentären.
Citera
2019-03-11, 16:38
Medlem
Citat:
Folk tror det de vill tro.
Det är samma med 9/11, månlandningarna osv.
Det är ofta jag tänker: Är folk inte kloka? Hur kan de tro att skyskrapor kan smulas sönder på några sekunder när de blir träffade av flygplan?
Men jag har lärt mig att inga fakta biter, ingen logik går att använda.
Om folk vill tro på något så kommer de göra det, oavsett hur ologiskt det är (månlandningarna) 😊
Så MJ-fansen kommer fortsätta tro att MJ aldrig förgripit sig på minderåriga, även om det dyker upp en film som visar när han sätter på nån gosse i dajmkrysset.

Kanske du skulle kunna presentera lite fakta som visar att MJ var skyldig.
Snarare är det så att alla fakta tyder på att han är oskyldig.
Citera
2019-03-11, 16:42
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Turnén tog slut i början av November 1993 och dom gjorde upp i slutet av januari 1994. MJ skyllde på dålig hälsa.

Därför att MJ, som befann sig i rehab, fortfarande inte var i ett bra skick (som du själv skrev) att kunna ta svåra juridiska beslut själv, så hans folk gjorde det åt honom.

Citat:
Men varför betala om man är oskyldig, har man blivit anklagade för så grova brott så gör man väl allt för att bevisa sig oskyldig oavsett om det är ett kriminellt mål eller inte?

Det här är ju någonting som har ältats i nästan 30 år. MJ sa att han bara ville gå vidare med sitt liv och då var den summa som betalades ut ingenting för honom. Du och dina gelikar måste väl fatta nån gång att en sån som MJ får gå igenom den här typen av tvister konstant, varje dag, varje timme. Så MJ släppte en video där han svor att han var oskyldig, och så betalades pengarna ut, varpå han gick vidare med sitt liv.

Varför är det här så svårt att förstå? JAG VET: Ni har aldrig varit superstjärnor. Ni har aldrig haft massa "Ja"-sägare runt er. Ni har inte en aning. Inte en aning.
Citera
2019-03-11, 16:44
Medlem
derivats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Har du läst vad jag har skrivit? Det verkar inte så eftersom du verkar tro att jag kommer till en annan slutsats än du i fråga om MJ var skyldig eller ej.

Det var lite mer raka rör jag var ute efter.

Citat:
Jag ska vara övertydlig: jag håller det som mycket troligt att han var pedofil. Allt det du skriver i inlägget ovan är sådant jag själv skrivit att jag håller för högst troligt.

Som detta.

Citat:
Men det är ju inte det vi diskuterade utan snarare i vilken mån dokumentären belyste båda sidorna av historien. Vi båda anser att den inte gör det. Men skillnaden är att du inte ser något problem i det medan jag gör det. Det är dumt att döma efter att bara ha hört ena sidan för att "de låter trovärdiga" (parafraserat).

Det är det enda vi har att gå på, du är inte villig att döma trots att du tycker det är mycket troligt, jag är det. Sen lyssnar jag efter fanboysens rabiata bevis för att se ifall de kan övertyga mig om motsatsen. Vilket ännu inte hänt.

Citat:
Angående att tillhöra en extrem eller en annan så handlar det inte om vilken slutsats man kommer till utan hur man kommer till den. (1) MJ fanboys som, utanför rättegången under 90-talet, som höll upp skyltar om att han var oskyldig trots att de inte hade någon rimlig aning om vad som hänt. Eller (2) att som du uttrycka att han måste vara skyldig eftersom vittnesmålen är så trovärdiga (baserat i att du sett en dokumentär som bara fokuserat på deras sida av historien).

Det är de där fansen jag stör mig något enormt på. De är beredda att kasta småbarn i en köttkvarn för att försvara sin frälsare MJ, utan någon aning vad som skedde under täcket.
Jag baserar inte min slutsats enbart på denna dokumentär. Utan allt material jag sett om MJ och andra pedofiler. Men det är så tydligt allt jag hör och ser ifrån MJ själv, och hans försvarare får alla mina varningsklockor att ringa, medans denna dokumentär var tvärtom, allt klaffar.

Citat:
Du och jag landar i samma slutsats men du argumenterar för att MJ's sida (advokater, familjemedlemmar etc) inte behöver komma till tals. Du efterfrågade t.o.m. länkar till var personen som gjorde inlägget jag länkade till fick sin info och han hade länkat det i sitt inlägg. Har det ingen betydelse alls? Inte ens när det handlar om dokument från FBI?

Kanske, men jag liksom du tänker inte läsa noveller av material som fanboysen gapar om, som de inte kan ens kan visa utan länkar till massa andra sidor och dokument. Det är tom luft tills jag ser något mer konkret.
Citera
2019-03-11, 16:46
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kasla92
Vad är de hittade på Neverland som visar att MJ är skyldig?
Såvitt jag vet finns inget bevis för detta men enligt polisen hittades en porrgömma med bilder på nakna tonårspojkar, sadomachistisk porr, barntortyr osv. Delar av detta ska tydligen ha tagits del av i rättegången där han friades. Det finns inga bilder på de värsta delarna av det som påstås vilket gör mig misstänksam. Alla bilder visar bara en helt oskyldig samling.

https://www.google.se/amp/s/www.dailymail.co.uk/news/article-3653380/amp/Michael-Jackson-s-secret-underage-sex-closet-Inside-raid-uncovered-King-Pop-s-extensive-collection-p hotos-featuring-naked-teenage-boys.html
Citera
2019-03-11, 16:50
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:

Du är väldigt nedlåtande. Förstår det, du hatar ju, MJ, oavsett vad han har gjort.

Problemet med dig är att du saknar fakta om MJ, vilket fansen gör. Och du bemöter inga argument, vilket man borde göra på ett diskussionsforum.

Men bara på skoj kan vi ju vända på det: Även om MJ blir helt friad i en rättegång, kommer MJ-hatarna fortsätta tro att MJ är skyldig. Även om hela hans bibliotek består av magasin fulla med storbröstade nakna tjejer och våta fittor.
Citera
2019-03-11, 16:51
Medlem
johanjosefssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Såvitt jag vet finns inget bevis för detta

Oväntat....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto