Resultat: Tror du MJ är skyldig?
Ja
57,59%
827 röster
Nej
19,57%
281 röster
Är osäker
15,67%
225 röster
Bryr mig inte
7,17%
103 röster
2019-03-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av power.rangers
Lite märkligt att denna dokumentär dyker upp precis 10 år efter hans död, när man istället skulle hylla hans artisteri. Avundsjuka Beatlesälskare med resurser som ligger bakom denna pissdokumentär?
Samma personer som kritiserat honom och hans artisteri genom hela hans karriär pga avundsjuka?

Man bör nog inte köpa allt som sägs rakt av i den där dokumentären. Jag säger inte att han är oskyldig, men man ska inte köpa saker rakt av!
Det är så otroligt mycket pengar på spel med skadestånd och advokatarvoden att det är svårt att bedöma vad som är sant. för mig var Michael Jackson var en grym och fantastisk artist, otroligt bar musik!!
Privatlivet är svårt att bedöma och inte så intressant.
Citera
2019-03-10, 15:47
Medlem
Hem_bränts avatar
Förstår inte varför folk vägrar att tro på det, bara för att han var en grym artist så innebär det inte att man var normal. MJ var uppenbarligen sjuk i huvudet, han förändrade hela sitt utseende. Sen hade han en jävligt tuff barndom. Han har också varit jävligt creepy i alla intervjuer jag sett med honom.

Att han gjorde upp utanför rätten och betalade 1993 är ju en annan sak som får en att börja undra. Jag hade inte blivit förvånad om han var pedofil.
Senast redigerad av Hem_bränt 2019-03-10 kl. 15:52.
Citera
2019-03-10, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av white.heavy.engine
https://www.thehollywoodgossip.com/gallery/michael-jackson-children/

Så helvete heller att de är. Tror du på fullaste allvar att de skulle vara det? Hur stor är chansen att en
svart man med superkrulligt hår får två sådana barn? Inte en chans att de är hans. Janets unge har ett helt annat utseende än de två ungarna, jag kollade upp ungen. Se själv:
https://justrichest.com/janet-jacksos-son-eissa-al-mana/

Jackson ljög alla er fans upp i ansiktet.

Jag ser inte det som omöjligt, nej, om han har vita gener i sin släkt. De svarta gener behöver inte alltid vara dominanta. Och vad tycker du om Blanket då, han ser ju mer ut som sin far. Oavsett så är det inte så relevant i det sammanhanget. Det är mest Wades och James trovärdighet som står på spel.
Citera
2019-03-10, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hem_bränt
Förstår inte varför folk vägrar att tro på det, bara för att han var en grym artist så innebär det inte att man var normal. MJ var uppenbarligen sjuk i huvudet, han förändrade hela sitt utseende. Sen hade han en jävligt tuff barndom. Han har också varit jävligt creepy i alla intervjuer jag sett med honom.

Att han gjorde upp utanför rätten och betalade 1993 är ju en annan sak som får en att börja undra. Jag hade inte blivit förvånad om han var pedofil.

För all fakta tyder på att han inte har gjort det. Att han gjorde upp det civila målet 1993 var för att undvika stora förluster som han skulle ha haft om han avbröt sin turné. Det kriminella målet fortsatte efter det och det är den som spelar ju mest roll.
Citera
2019-03-10, 17:08
Medlem
Det är så jäkla lågt att prata skit om en person som är död, oavsett om han är skyldig eller inte.
Citera
2019-03-10, 17:46
Medlem
Sesamdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okenratta
Jag gissar att du menar att det är omöjligt att bevisa att MJ var pedofil, och därför är det bara foliehattar som tror att han var peddo.
jag menar snarare att det mesta tyder på att han inte var pedofil och bara oinsatta lågintelligenta människor tror motsatsen.
Citera
2019-03-10, 18:13
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Nu har jag sett den där dokumentären, och hur man kan dra slutsatsen att allt bara skulle vara ljug och hittepå framstår ju som ett mysterium.
Jag tycker också om hans musik, men man får väl ändå lägga ihop vad man vet och därifrån dra en rimlig slutsats?
Vad vet man om pederaster och pedofiler?
Jo dom är väl lite feminina, och lockar gärna småpojkar med kul grejer såsom leksaker, och tv-spel. Låtsas vara deras kompis m.m.

Vad har vi här? Jo en medelålders man som oavbrutet sminkar sig, och försöker operera om sig till något. Egentligen oklart vad. Han lockar barn med ett helt jävla tivoli, och pratar med pipig röst. Redan här borde ju alla varningslampor blinka rött hej vilt, men icke! Han kan locka med leksaker, ett eget zoo, och en bio utan att han fans reagerar.

Inte ens när han tillbringar veckor i streck på hotellrum med 10-åriga pojkar så klarar man av att dra en logisk slutsats. Men Herre Jävlar! Vad kan en medelålders man ha för utbyte av tioåriga pojkar? Nä fortfarande ingen reaktion! "Han är säkert någon slags reinkarnation av sagofiguren Peter Pan", tycks hans godtrogna anhängare tro.

Men då borde väl ett åtal för övergrepp mot barn rätta till tänkande? Nä Tok Micke behöver bara slänga upp en rundlig summa pengar och betala sig fri med förklaringen att i stort sett bara ville ha saken ur världen så tror hans fans på det.

Nu har det kommit en trovärdig dokumentär, med mycket dokumentation. Alltså, ingen frisk medelålders
man beter sig på det där viset, men anhängarna kommer ändå att vägra fatta.

VAD ÄR DET FÖR FEL PÅ ER?
Citera
2019-03-10, 18:16
Medlem
Sesamdamans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Nu har jag sett den där dokumentären, och hur man kan dra slutsatsen att allt bara skulle vara ljug och hittepå framstår ju som ett mysterium.
Jag tycker också om hans musik, men man får väl ändå lägga ihop vad man vet och därifrån dra en rimlig slutsats?
Jo dom är väl lite feminina, och lockar gärna småpojkar med kul grejer såsom leksaker, och tv-spel. Låtsas vara deras kompis m.m.

Vad har vi här? Jo en medelålders man som oavbrutet sminkar sig, och försöker operera om sig till något. Egentligen oklart vad. Han lockar barn med ett helt jävla tivoli, och pratar med pipig röst. Redan här borde ju alla varningslampor blinka rött hej vilt, men icke! Han kan locka med leksaker, ett eget zoo, och en bio utan att han fans reagerar.

Inte ens när han tillbringar veckor i streck på hotellrum med 10-åriga pojkar så klarar man av att dra en logisk slutsats. Men Herre Jävlar! Vad kan en medelålders man ha för utbyte av tioåriga pojkar? Nä fortfarande ingen reaktion! "Han är säkert någon slags reinkarnation av sagofiguren Peter Pan", tycks hans godtrogna anhängare tro.

Men då borde väl ett åtal för övergrepp mot barn rätta till tänkande? Nä Tok Micke behöver bara slänga upp en rundlig summa pengar och betala sig fri med förklaringen att i stort sett bara ville ha saken ur världen så tror hans fans på det.

Nu har det kommit en trovärdig dokumentär, med mycket dokumentation. Alltså, ingen frisk medelålders

https://www.youtube.com/watch?v=wPSv_ejCraE&t=250s

Vad är din åsikt om detta klipp då? du som verkar så övertygad.
Citera
2019-03-10, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund

Hatar att upprepa mig, men om igen, MJ betalade för att avsluta det civila målet, där de som anklagar kan kräva ersättning. Det kriminella målet fortsatte efter det så han har inte betalat sig fri från något.
Okej att du tycker att dokumentären är trovärdig, men den innehåller egentligen ingen fakta, utan bara vittnesmål från två personer och deras omgivning.
Sen vet jag inte var din teori om att pederaster gillar att sminka sig kommer från.
Citera
2019-03-10, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Säger de i filmen att han är satanist?

Filmen har ju ett narrativ som består av lögner och indicier. Allt som pekar i nån annan riktning har ju sållats bort.

I övrigt var MJ djupt kristen han hänvisar ofta till bibeln.

Han konverterade till Islam din jävla pundare.
Citera
2019-03-10, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorneSchwedshe
Han konverterade till Islam din jävla pundare.
Inga bevis för att han gjorde det. Samma sk med pedofil anklagelserna.
Citera
2019-03-10, 18:49
Medlem
Det som gör mig så himla trött är ju att de som säger att människor som blir utsatta för pedofiler kan ha förträngt det i massa år och sedan så kan det komma upp när man blir äldre via terapi osv. När det gäller de här männen så har de ju vetat om anklagelserna sen slutet av 90-talet, tom försvarat honom i domstol, svurit ed osv. Alltså nästan i hela sitt vuxna liv vetat om anklagelserna emot MJ o sen helt plötsligt insett att man har blivit utsatta själva i 7 år som i Robsons fall. Det måste jag säga känns osannolikt. Sen att de ändrar storyn hela tiden och kräver över 700 miljoner i skadestånd gör det inte trovärdigt. Skulle förvåna mig mycket om det inte kommer en ny dokumentär som slår sönder ”bevisen” i Leaving Neverland.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in