Citat:
Det är det enda vi har att gå på, du är inte villig att döma trots att du tycker det är mycket troligt, jag är det. Sen lyssnar jag efter fanboysens rabiata bevis för att se ifall de kan övertyga mig om motsatsen. Vilket ännu inte hänt. . .
. . .Kanske, men jag liksom du tänker inte läsa noveller av material som fanboysen gapar om, som de inte kan ens kan visa utan länkar till massa andra sidor och dokument. Det är tom luft tills jag ser något mer konkret.
. . .Kanske, men jag liksom du tänker inte läsa noveller av material som fanboysen gapar om, som de inte kan ens kan visa utan länkar till massa andra sidor och dokument. Det är tom luft tills jag ser något mer konkret.
Problemet är, som här, att du avfärdar tidigare utredningar ("det är det enda vi har att gå på"). Hur ska man visa på andra källor förutom att länka till dem? Är inte det det absolut bästa sättet? Då är det inget som misstolkas i översättning - vi kan gå direkt till källan och läsa. Vi kan också gå in och läsa själva för att se vad som faktiskt står. Jag anser det vara bra mycket bättre än att någon person sitter på sitt sovrum och ska försöka koka ner och förklara FBI's dokument åt mig. De finns offentliggjorda och det är en massiv resurs givetvis. Där, antar jag, redogörs för flera sidor och antagligen visar det varför man inte kunde döma MJ.
Ett samhälle måste vara rättssäkert. Vi kan inte döma folk enbart för att deras motpart har en "trovärdig historia" som dessutom inte vägts och balanserats i den bevisform de förekommer i (i detta fall dokumentären). För att döma måste vi givetvis ha mer på fötterna än så. Sedan är det en annan sak att teoretisera och tro saker om fallet (det gör jag också) men så länge som det inte finns faktiska bevis för sexuellt utnyttjande tycker jag heller inte att man ska dömas för det (sedan är jag mycket medveten om att så inte alltid sker).