Citat:
Ursprungligen postat av
Merapi
Vad är DITT problem? Är ditt kvinnohat så starkt så du klarar inte ens debattera sansat med en kvinna?
Män dominerar inom ex. hemlöshet
de dominerar även inom ex. politisk ledning.
BÅDA beror på könsnormer i patriarkala samhällen.
Antalet människor som är tillräckligt dugliga för ex att sitta i div parlament är alltid extremt många fler än de som sen faktiskt sitter där, av BÅDA könen! Samma sak för dess motsats. Jag diskuterar alltså inte mänsklig begåvning, utan VILKET kön som hamnar var.
Mitt problem är att du inte svarar på den fråga jag ställt till dig, denna är ställd i väldigt tålmodig och sansad ton, ungefär som när man frågar ett barn om något, så lägg ner offermentaliteten.
Du rabblar upp en massa negativa positioner mannen har i samhället men när du blir ombedd att nämna någon positiv position denne har, då blir det tyst?
Män har lättare att diskutera med män, kvinnor har lättare att diskutera med kvinnor, mycket mer komplicerat än så är det inte.
Män är mer för risk/rewarding medans kvinnor är mer för försiktigt/safe.
Detta ligger i våra respektive gener och är en olikhet mellan könen som för oändligt mycket mer gott med sig än dåligt.
Om en man upplever en situation som ett direkt hot så blir denne aggressiv, om en kvinna utsätts för det samma så blir denne paralyserad, detta är generellt sett, det finns naturligtvis massor med undantag.
Detta är inget som feminismen kan ändra på då detta är genetiskt betingat.
När det kommer till politik samt företagande så står det kvinnor fritt att starta upp dessa från grunden, och driva dessa till toppen, de har naturligtvis rätten att bara anställa kvinnor i sina företag eller politiska partier.
Kompetensen finns ju tydligen där så då är det ju endast det här med risk/rewarding kvar, safe är inget alternativ då det är all-in som gäller för att komma någonstans.
Är ni kvinnor villig att sätta hela er framtida ekonomi i fara?
Är ni villig att skjuta upp/avstå barnafödande för framgång?
Är ni kvinnor villig att riskera er hälsa för att lyckas?
Är ni villig att arbeta 60-75 timmar/vecka?
Är ni villig att ta svåra/obekväma beslut?
Möjligheterna finns, så frågan är bara hur många kvinnor som egentligen vill ha detta eftersom så få vågar!