Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-04, 01:53
  #1
Medlem
Via skatter och transfereringar så får en genomsnittlig kvinna ungefär 4 MKR från en genomsnittlig man under sin livstid. Kvinnor betalar in mycket mindre i skatt till välfärdssystemet, och tar samtidigt ut mycket mer än män.

Ni tror mig inte? Här kommer väldigt tunga källor. Regeringen exempelvis. Jag har nämnt detta i en annan tråd, så för att inte bryta mot regeln om korspostning så ger jag en länk dit:

(FB) Killar här med "konservativ" syn på förhållanden - vad är målet? (/mod)

Topic:

Feminismens utgångspunkt är att kvinnor diskrimineras av män. Hur kommer det sig då att kvinnor via skattesystemet är nettobidragsmottagare, och tar emot i genomsnitt 4 MKR från män under sin livstid? Hur stämmer det med den höga svansföringen om att kvinnor är lika produktiva och kompetenta som män? Åsikter om detta?

PS. Lönegapet mellan kvinnor och män är AVFÄRDAT av internationella forskare i västvärlden. Det finns ingen signifikant skillnad och män och kvinnor har lika lön för lika arbete.
Citera
2018-08-04, 02:07
  #2
Medlem
Pallestroms avatar
Om en man och en kvinna bor i samma kommun, har lika lön så har de väl samma procentskatt?
Tex 30%.
Citera
2018-08-04, 02:11
  #3
Avstängd
Milfotronics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Om en man och en kvinna bor i samma kommun, har lika lön så har de väl samma procentskatt?
Tex 30%.

Kvinnor drar ofta mer nytta av den generella välfärden än män, vilket betyder att män inte får lika mycket för den skatt han betalat in.
Citera
2018-08-04, 02:11
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Om en man och en kvinna bor i samma kommun, har lika lön så har de väl samma procentskatt?
Tex 30%.

Båda betalar in i samma pott. Kvinnan betalar in mindre, men tar ut mer. Konsekvensen blir som topic. Sedan finns det fler män än kvinnor som betalar statlig skatt. Undertecknad bland annat...
__________________
Senast redigerad av WordWarrior 2018-08-04 kl. 02:13.
Citera
2018-08-04, 02:13
  #5
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Båda betalar in i samma pott. Kvinnan betalar in mindre, men tar ut mer. Konsekvensen blir som topic. Sedan finns det fler män än kvinnor som betalar statlig skatt. Undertecknad bland annat...

Hur kan hon betala in mindre menar du?
Om de har lika lön, adress och skatt?
Citera
2018-08-04, 02:17
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Hur kan hon betala in mindre menar du?
Om de har lika lön, adress och skatt?

Kvinnor har i genomsnitt lägre lön än män, på grund av yrkesval i första hand. Därför betalar de in mindre i skatt. Samtidigt tar de ut mer än vad män gör av gemensamma välfärdsresurser. Nettot blir att varje man i Sverige ger varje kvinna 4 MKR under sin livstid via skatter och transfereringar.
Citera
2018-08-04, 02:20
  #7
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Kvinnor har i genomsnitt lägre lön än män, på grund av yrkesval i första hand. Därför betalar de in mindre i skatt. Samtidigt tar de ut mer än vad män gör av gemensamma välfärdsresurser. Nettot blir att varje man i Sverige ger varje kvinna 4 MKR under sin livstid via skatter och transfereringar.


Diskuterar inte emot dig, vill bara förstå vad du menar.
Skrev du inte från början att lönegapet är avfärdat?

Och min förra fråga misstänker jag besvaras med ett ja, de betalar lika mkt i skatt under det beskrivna förhållandet
Citera
2018-08-04, 02:21
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Milfotronic
Kvinnor drar ofta mer nytta av den generella välfärden än män, vilket betyder att män inte får lika mycket för den skatt han betalat in.

Korrekt!

Vad beror det på? Ska män vara ridderliga för att kvinnor är det svagare könet, eller kan kvinnor som feminister säger, stå på egna ben?

Nej, kvinnor står bevisligen inte på egna ben. Så varför den kaxiga attityden mot den hand som föder dem? Det vill säga vi män.
Citera
2018-08-04, 02:25
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Diskuterar inte emot dig, vill bara förstå vad du menar.
Skrev du inte från början att lönegapet är avfärdat?

Och min förra fråga misstänker jag besvaras med ett ja, de betalar lika mkt i skatt under det beskrivna förhållandet

Lyssna nu:

Om du tjänar 200 000 per år och betalar 30 % skatt...

Om du tjänar 400 000 per år och betalar 30 % skatt..

Vem betalar flest kronor i skatt?

Sedan tar kvinnor ut mycket fler kronor än vad män gör ur den gemensamt inbetalda potten.

Vet inte om jag kan förklara det enklare än så...

PS. Lönegapet gäller för lika lön för lika arbete. Män och kvinnor har inte och väljer inte lika lön och lika arbete.
Citera
2018-08-04, 02:27
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pallestrom
Diskuterar inte emot dig, vill bara förstå vad du menar.
Skrev du inte från början att lönegapet är avfärdat?

Och min förra fråga misstänker jag besvaras med ett ja, de betalar lika mkt i skatt under det beskrivna förhållandet

Vad är det egentligen du inte förstår?
  • Kvinnor tjänar mindre än män pga att de arbetar mindre, inte förhandlar om sin lön bra nog eller väljer jobb som generellt har lägre lön.
  • Kvinnor använder skattemedel till större del än män. VAB, Sjukdom, Bidrag...

Detta är såklart otroligt generaliserat och enkelt skrivet. Du kan läsa de långa rapporterna om det som förklarar sambandet i mer detalj. Men någonting säger mig att du inte kommer göra det. Däremot kommer du ta upp något specifikt scenario och applicera det på hela populationen.

Sen att dessa kostnadsanalyser inte använder hela verkligheten är en annan femma. Män är tex överrepresenterade i våldsbrott. Har samtliga sjukhusvistelser från de som slogs kategoriserats och lagts till på männens sida av kostnads-vågen? Skulle inte tro det.

Så jag skulle vara jävligt osäker på att spotta ut en siffra som 4 miljoner och sedan säga att det är verkligheten. För det är det säkerligen inte.
__________________
Senast redigerad av Macatho 2018-08-04 kl. 02:30.
Citera
2018-08-04, 02:31
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yyuutt
Men gud så hemskt!

Vi ska genast sluta föda barn eftersom det kostar samhället massa pengar varje gång, eftervården kan vi ju lägga ned också, makarna får helt enkelt leva i celibat om vi läker ihop fel och inte kan ha sex. Sedan så kostar vi kvinnor massor med pengar när vi står i vägen för mäns aggressioner, lite ska man ju tåla kan man ju tycka.
Utöver det ska vi genast börja avliva äldre kvinnor, eftersom de lever längre än män och gamlingar ligger mycket mer på sjukhus än unga, så en helt onödig kostnad....

Är det att du inte vet ett skvatt om kvinnor eller är det bara att du inte har en droppe logisk förmåga i din hjärna?

Eller så är det du som är indoktrinerad och dum i huvudet?

Vad du säger är att kvinnor är mer tärande på den gemensamma välfärden än vad män är, och att vi män ska acceptera detta.

Hur kan då feministerna påstå att kvinnor är diskriminerade, om män betalar 4 MKR till varje kvinna i genomsnitt? Svara på det du...

Pffft. Du värnar ju bara reflexmässigt dina egna privilegier så klart. Jobba för din lön istället vet jag...
Citera
2018-08-04, 02:32
  #12
Avstängd
Milfotronics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Korrekt!

Vad beror det på? Ska män vara ridderliga för att kvinnor är det svagare könet, eller kan kvinnor som feminister säger, stå på egna ben?

Nej, kvinnor står bevisligen inte på egna ben. Så varför den kaxiga attityden mot den hand som föder dem? Det vill säga vi män.

Att kvinnor är starka och självständiga är en feministisk myt. Kvinnor är helt beorende av den välfärd och infrastruktur som konstruerats av män. Tyvärr är män alltför blinda för att inse deras egen makt, utan förhåller sig passiva i hopp om att få smaka på lite fitta.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback