2019-01-30, 21:53
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Med den slutledningsförmågan tror jag inte du skulle komma långt som mordutredare.

Det finns en rad sexuella läggningar, varav både påklädda kroppar utstyrda som små blöjbarn eller vuxna i uniform med stövlar och piska, såväl som helt nakna kroppar i olika grader av medvetande, kan trigga den sexuella fantasin. T o m döda kroppar är tändande på somliga. Han kanske drog en talja.

Malin hittades helt naken med kläderna undanlagda och utan medvetande.

Min tolkning är annars den att mordet var en ingivelse i stundens ögonblick. Det var mord och inga visor som gällde. Sedan när det var klart klädde han av henne för att få det avslutat. Det var färdigt som han burit inom sig och han kunde gå vidare i livet. Det finns personer som bär på fantasier inom sig att mörda någon, den s k Mantorps-mördaren är ett exempel.

Jag tror nog att min slutledningsförmåga delas av väldigt många så även utredarna i det aktuella fallet. Naturligtvis kan motivet eller handlingen grundas på hur många orsaker som helst då det finns många knäppgökar ute i samhället.
Den absoluta sanningen vet ju troligen bara GM själv så din version har ju inte större bärighet än någon annan.
Sannolikheten att det var en intention i att begå en våldtäkt tror jag dock ligger nära till hands.
Citera
2019-01-30, 22:08
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Jag tror nog att min slutledningsförmåga delas av väldigt många så även utredarna i det aktuella fallet. Naturligtvis kan motivet eller handlingen grundas på hur många orsaker som helst då det finns många knäppgökar ute i samhället.
Den absoluta sanningen vet ju troligen bara GM själv så din version har ju inte större bärighet än någon annan.
Sannolikheten att det var en intention i att begå en våldtäkt tror jag dock ligger nära till hands.
Det låter mycket bättre ordmässigt, än att att påstå att det var så "med all säkerhet".

Vad som förbryllar är att gm tar så god tid på sig efteråt. Han avlägsnar sig inte ens från kvarteret - om man ser saken så - utan återvänder i den berömda cirkel-rörelsen bort från brottsplatsen och tillbaka. LGW har sagt att gm ska hem och att det ligger nära Östra kyrkogården, men vi som kan Göteborg vet han precis lika gärna kan ha bott i Gamlestaden, Kortedala eller Bergsjön med den cirkelrörelsen.

Som sagt: han hade inte bråttom och det leder mig till tanken att han fortsätter njuta mer av mordet än ev sexuell upphetsning.
Citera
2019-01-30, 22:37
Medlem
MossTrumss avatar
Den stora gåtan är hur Malin kom in på kyrkogården?

Där har LGW tidigare lanserat teorin att gm skulle visa henne till en hållplats och sa sig veta att man kan gena över Östra kyrkogården. Så långt allt väl om bara ledsagaren ingett Malin stort förtroende.

Nu i senaste programmet står LGW och fipplar med ett gäng fimpar som ska ha återfunnits vid brottsplatsen. Ledsagaren har alltså satt sig ned att för att röka och prata med Malin. De har inte bråttom till hållplatsen utan tid över för en rökpaus. Ledsagaren till hållplatsen måste ha gett ett synnerligen trevligt intryck på den unga Malin. Hon rökte också och rekonstruktionen med fimparna ger sken av att det röktes ett par cigg. Hon var pur ung och vacker men vem var han som fick henne att sitta ned på en grav för en rökpaus? Det får jag inte ihop såvida inte hon sett en själsfrände i honom.
Citera
2019-01-30, 22:49
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:

Där har LGW tidigare lanserat teorin att gm skulle visa henne till en hållplats och sa sig veta att man kan gena över Östra kyrkogården. Så långt allt väl om bara ledsagaren ingett Malin stort förtroende.

Nu i senaste programmet står LGW och fipplar med ett gäng fimpar som ska ha återfunnits vid brottsplatsen. Ledsagaren har alltså satt sig ned att för att röka och prata med Malin. De har inte bråttom till hållplatsen utan tid över för en rökpaus. Ledsagaren till hållplatsen måste ha gett ett synnerligen trevligt intryck på den unga Malin. Hon rökte också och rekonstruktionen med fimparna ger sken av att det röktes ett par cigg. Hon var pur ung och vacker men vem var han som fick henne att sitta ned på en grav för en rökpaus? Det får jag inte ihop såvida inte hon sett en själsfrände i honom.
Min fetning. Det är ingen gåta alls. Hon kom gående tillsammans med GM helt frivilligt, sen kan familj, vänner , media osv påstå vad de vill, faktum kvarstår.
Citera
2019-01-30, 23:17
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Min fetning. Det är ingen gåta alls. Hon kom gående tillsammans med GM helt frivilligt, sen kan familj, vänner , media osv påstå vad de vill, faktum kvarstår.
Så gick det nog till. Men gick hon urskillningslöst in med vem som helst? Vad sa magkänslan om inte "närstridsträningen" - som många småpojkar har med sig - satt i ryggmärgen?
Senast redigerad av MossTrums 2019-01-30 kl. 23:19.
Citera
2019-01-30, 23:19
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:

Behöver ju inte vara svårare än att M har frågat efter vägen till hållplatsen och GM i det sammanhanget har förklarat att han skall till samma hållplats och kan visa vägen.
En troligen lite blåögd 16 åring från vischan som tappat orienteringen mitt i natten kanske inte ser någon annorlunda lösning.Med lite bjudcigaretter så köper han sig snart ett förtroende....
Citera
2019-01-30, 23:23
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Behöver ju inte vara svårare än att M har frågat efter vägen till hållplatsen och GM i det sammanhanget har förklarat att han skall till samma hållplats och kan visa vägen.
En troligen lite blåögd 16 åring från vischan som tappat orienteringen mitt i natten kanske inte ser någon annorlunda lösning.Med lite bjudcigaretter så köper han sig snart ett förtroende....
Hmm! Oavsett hur f-n såg ut?
Citera
2019-01-31, 12:05
Medlem
Megaforces avatar
Citat:

Den delen av kyrkogården som hon hittades på går man inte till såvida man inte vistas vid någon av bostadshusen direkt intill fyndplatsen. Kommer man nerifrån stan så är det ganska mycket uppförsbacke om man går och man hade nog stannat till närmare Redbergsplatsen.

Om jag förstår utredningen rätt så har man hittat ett antal fimpar vid fyndplatsen vilket man tolkar att hon suttit och rökt med någon annan där. Bor man längs Nobelgatan så är det ganska naturligt att gå ut och röka vid kyrkogården för att få lite enskildhet och kunna prata mm. Eftersom det skedde mitt i sommaren så var det rätt ljust ute även sent på kvällen och en begravningsplats är inte så hemsk i dagsljus. Jag brukar köra igenom den nån gång i veckan eller så då det är en genväg när man cyklar.

I varje fall bör man söka gärningsmannen bland de som vid tillfället vistades/bodde vid Nobelgatan.
Citera
2019-01-31, 12:09
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Den delen av kyrkogården som hon hittades på går man inte till såvida man inte vistas vid någon av bostadshusen direkt intill fyndplatsen. Kommer man nerifrån stan så är det ganska mycket uppförsbacke om man går och man hade nog stannat till närmare Redbergsplatsen.

Om jag förstår utredningen rätt så har man hittat ett antal fimpar vid fyndplatsen vilket man tolkar att hon suttit och rökt med någon annan där. Bor man längs Nobelgatan så är det ganska naturligt att gå ut och röka vid kyrkogården för att få lite enskildhet och kunna prata mm. Eftersom det skedde mitt i sommaren så var det rätt ljust ute även sent på kvällen och en begravningsplats är inte så hemsk i dagsljus. Jag brukar köra igenom den nån gång i veckan eller så då det är en genväg när man cyklar.

I varje fall bör man söka gärningsmannen bland de som vid tillfället vistades/bodde vid Nobelgatan.
Jag hoppas det går att få ut DNA ur fimparna.
Citera
2019-01-31, 12:41
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quarrel
Jag hoppas det går att få ut DNA ur fimparna.

Jag har inte sett någon uppgift om det, och det kan ju vara en del andra som fimpat där också.
Citera
2019-01-31, 15:37
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Jag kan bekräfta att tommy S blev dömd för våldtäkt på en handikappad tjej för länge sen.
Ok tack då är det samma dåre som jag träffade på gräskärrs ungdomsvårdsskola 1977 och redan då fanns det bokstavskombinationer som låg lösa och skramlade i hans huvud.

Detta är ju ett år tidigare än när UF - ungdoms fängelserna avskaffades 1978 då det fanns möjlighet att ta ungdomar på gatan vid 13 års ålder och låsa in dom och här förvarade dom de värsta i en sidopaviljong under isolering det fanns flera mindre stugor på området vilket var bra för oss andra då idioterna störde våran undervisning ute i verkstäderna.

Vilket fall som helst så är han född 1962 och bör ha varit 14-15 år gammal när han då begick den våldtäkten på kärringen.
Citera
2019-01-31, 15:49
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Jag har inte sett någon uppgift om det, och det kan ju vara en del andra som fimpat där också.
Fimparna var en nyhet i TV-programmet Brottsjournalen och som det inte talats om tidigare.

Frågan blir då om Malin satt sig ner på gravkanten och rökt ett par cigg ihop med "Rickard Lejonhjärta", som räddat henne och skulle föra henne till en hållplats, eller om ngn annan varit där tidigare och rökt? Därom kan de lärda tvista, LGW som annars brukar vara skarp i sina analyser sa inget.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in