Citat:
Ursprungligen postat av
KomissarieBeck
Jag tror nog att min slutledningsförmåga delas av väldigt många så även utredarna i det aktuella fallet. Naturligtvis kan motivet eller handlingen grundas på hur många orsaker som helst då det finns många knäppgökar ute i samhället.
Den absoluta sanningen vet ju troligen bara GM själv så din version har ju inte större bärighet än någon annan.
Sannolikheten att det var en intention i att begå en våldtäkt tror jag dock ligger nära till hands.
Det låter mycket bättre ordmässigt, än att att påstå att det var så "med all säkerhet".
Vad som förbryllar är att gm tar så god tid på sig efteråt. Han avlägsnar sig inte ens från kvarteret - om man ser saken så - utan återvänder i den berömda cirkel-rörelsen bort från brottsplatsen och tillbaka. LGW har sagt att gm ska hem och att det ligger nära Östra kyrkogården, men vi som kan Göteborg vet han precis lika gärna kan ha bott i Gamlestaden, Kortedala eller Bergsjön med den cirkelrörelsen.
Som sagt: han hade inte bråttom och det leder mig till tanken att han fortsätter njuta mer av mordet än ev sexuell upphetsning.