2019-03-06, 15:14
Medlem
Jag vet inte var du fått din info om Malin ifrån. Malin var klädd i jeans och jeansjacka. Det kan vara så,att du blandar ihop gm/kvinnan i tygaffären, som enligt vittnen skulle ha varit klädd i någon form av byxdress/myskläder/träningskläder i rosaaktig färg.
Citera
2019-03-07, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bloodnose
Jag vet inte var du fått din info om Malin ifrån. Malin var klädd i jeans och jeansjacka. Det kan vara så,att du blandar ihop gm/kvinnan i tygaffären, som enligt vittnen skulle ha varit klädd i någon form av byxdress/myskläder/träningskläder i rosaaktig färg.

Det där stämmer inte. Malin var faktiskt klädd i träningskläder men hade även fått låna en jeansjacka av en manlig bekant.

Polisen har för övrigt släppt en autentisk bild på Malins kläder.
http://coldcases.se/default/wp-content/uploads/2017/07/mal94_5.jpg
Senast redigerad av MysteryRunner 2019-03-07 kl. 00:27.
Citera
2019-03-07, 17:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Jag vill inte att nnå speciell ska ha gjort det, helst skulle ingen ha mördat henne. Nu var det en jävel som gjorde det och då vill jag att han ska åka fast.
Fråga till dig: varför har du så ont av att Tommy är så starkt misstänkt?
Starkt misstänkt av dig ja! Men du svamlar fortfarande, svara på det jag frågar dig i stället för att komma med såna sinnesslöa påstående som att jag skulle ha ont av att TJS är misstänkt???
Du kan ju inte sitta och hitta på saker och ting utan underlag förstår väl du? Inte undra på att man undrar om du har haft med TJS att göra. Kan du svara på hur du vet att han skulle ha erkänt för en kusin som du säger? Och svara du inte på det så ska du bara hålla igen brödintaget din mupp.
Sitter ju bara och önskar att det är TJS som skulle ha gjort detta. Känner inte TJS över huvud taget men du visar ju helt uppe att du gör det på nått vis.
Citera
2019-03-07, 20:43
Medlem
Har polisen sökt DNA i våra grannländer och baltikum?

Har polisen utbyte med Turkiets polisväsen då det gäller DNA?
Citera
2019-03-13, 06:42
Medlem
Det har flera gånger hävdats att den legendariske T*mmy S*lenkvis* skulle vara skyldig eller åtminstone misstänkt.
Vad är det egentligen som pekar mot hans håll förutom att han har bott i Lunden?
Citera
2019-03-13, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Papardelle
Det har flera gånger hävdats att den legendariske T*mmy S*lenkvis* skulle vara skyldig eller åtminstone misstänkt.
Vad är det egentligen som pekar mot hans håll förutom att han har bott i Lunden?

GW sa något om att han betedde sig misstänkt dagen efter mordet på kyrkogården. Tror han brukade hålla till där i krokarna.

Sen har jag läst någonstans att han kan kopplas till bältet som hittades. Men inte bortom rimligt tvivel...
Citera
2019-03-13, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeckansErbjudande
GW sa något om att han betedde sig misstänkt dagen efter mordet på kyrkogården. Tror han brukade hålla till där i krokarna.

Sen har jag läst någonstans att han kan kopplas till bältet som hittades. Men inte bortom rimligt tvivel...

GW sa att han stått bakom avspärrningarna då Malin hittades och verkat väldigt intresserad .
Billdalsmannen ” ska vara intressant i detta fall nu pga han bodde , var uppvuxen några hundra meter från kyrkogården och har släktingar kvar där än . Malins saker är väl hos Forenikerna för att se om de kan hitta något DNA .
GW är ju alltid snabb att säga om misstänkta brott och gärningsmän ..Krångla inte till det och hata slumpen .
Billdals mannen verkar ju vara riktigt sjuk i huvudet ? Misshandlat sin son genom att ” låtsas dränka honom i badkaret , sitta på hans huvud . Då är man kappabel till allt !
Ett jäkla humör m stort kontrollbehov ochså ett inte helt ovanligt beteende hos en person som begått flera grova våldsbrott .
Får de fram DNA från Malin så förvånar det inte mig och Billdals mannen är den rätta .
Han skulle väl varit i 25 års åldern då när Malin dödades.
Malin var väl naken på underkroppen bara ?
Den 8 åriga flickan ochså . Kan betyda inget visserligen .
Citera
2019-03-25, 13:03
Medlem
Våldtäktshäktad utreds även för mord 1994. Lägger upp länken igen. Mycket skumt när GW säger att han stått bakom avspärrningarna då Malin hittades ? För han menar väl Billdalsmannen ?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eo3wrA/valdtaktshaktad-utreds-aven-for-mord-1994
Senast redigerad av Pelepelle 2019-03-25 kl. 13:07.
Citera
2019-03-25, 17:56
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelepelle
Våldtäktshäktad utreds även för mord 1994. Lägger upp länken igen. Mycket skumt när GW säger att han stått bakom avspärrningarna då Malin hittades ? För han menar väl Billdalsmannen ?
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Eo3wrA/valdtaktshaktad-utreds-aven-for-mord-1994

Nej det är inte samma person som GW syftar på.
Jag har dessutom för mig att GW direkt avskrev Billdalsmannen som tänkbar GM i detta caset. Vad han baserar det på framkom dock inte!
Citera
2019-04-28, 10:43
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Papardelle
Det där hörde jag av en god vän senast för några dagar sedan. H*n menade att Tommy har erkänt för sin mamma, som verkar vara matriark i den stora familj som de lär ha. Så länge mamman lever går Tommy säker eftersom mamman tycks ha stor makt och inflytande. När mamman kolar kan folk börja prata. Ungefär så var budskapet enligt min gode vän. Ta det för vad det är, detta är något jag har hört.
Citera
2019-04-30, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Det där hörde jag av en god vän senast för några dagar sedan. H*n menade att Tommy har erkänt för sin mamma, som verkar vara matriark i den stora familj som de lär ha. Så länge mamman lever går Tommy säker eftersom mamman tycks ha stor makt och inflytande. När mamman kolar kan folk börja prata. Ungefär så var budskapet enligt min gode vän. Ta det för vad det är, detta är något jag har hört.

Detta hörde jag för många år sen.
Hur mkt sanning det ligger i det vet jag ej. Men han är en obehaglig JÄVEL.
Är han i min närhet går jag därifrån.
Citera
2019-05-13, 20:56
Medlem
Nu kanske Malin mordet kanske får ny dager i samband med att Billdals rättegången snart är över.

Är det någon av spanarna här som är duktiga på att söka på Googles som kan leta upp från vilken världsdel bältet med massa mässingsmärken som polisen visat kommer ifrån
Det kanske kan va till lite hjälp att på träff på om det är Turkiet Iran, Sydarmerika mm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in