2019-01-30, 20:22
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
https://sv-se.facebook.com/tommy.salenkvist.77

Är inte detta samma personer? Eller finns det 2 i GBG?
Det där är samma, han har minst 2 fb-konton. Det finns alltså bara en Jeff Tommy Salenkvist i Sverige, den Jeff som dog hette ju Magnusson.

https://www.facebook.com/tommy.salenkvist
https://sv-se.facebook.com/tommy.salenkvist.77

Hittade ett tredje konto på samma idiot.
https://www.facebook.com/profile.php?id=100011309056369
Senast redigerad av PolisBatikhexan 2019-01-30 kl. 21:22.
Citera
2019-01-30, 20:26
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Det är min bestämda uppfattning. Klanen Ma*gnusson uppehöll sig på dessutom i Bergsjön på den tiden. Jag tänker närmast på att BO:s ID-kort hittades i Kortedala vid spårvagnshållplatsen dvs i riktning Bergsjön. Nu behöver det ju i sig inte vara av avgörande betydelse då de mesta buset i Göteborg höll till i den riktningen.... som sagt Mag*nusson klanen var ökända.
Systembolaget fanns i Kortedala, så visst reste Bersjön-borna flitigt till Kortedala torg.
Citera
2019-01-30, 20:26
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dack
Om det var han som GW menade vet ju inte jag. Däremot var någon av dessa brödrar på ungdomsanstallt på mitten av 70 för våldtäkt.
Jag kan bekräfta att tommy S blev dömd för våldtäkt på en handikappad tjej för länge sen.
Citera
2019-01-30, 20:29
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PolisBatikhexan
Jag kan bekräfta att tommy S blev dömd för våldtäkt på en handikappad tjej för länge sen.
Det är inte fastslagit att Malin blev våldtagen.
Citera
2019-01-30, 20:32
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MossTrums
Har jag påstått att Malin blev våldtagen?
Citera
2019-01-30, 20:40
Medlem
Citat:
Det är min bestämda uppfattning. Klanen Ma*gnusson uppehöll sig på dessutom i Bergsjön på den tiden. Jag tänker närmast på att BO:s ID-kort hittades i Kortedala vid spårvagnshållplatsen dvs i riktning Bergsjön. Nu behöver det ju i sig inte vara av avgörande betydelse då de mesta buset i Göteborg höll till i den riktningen.... som sagt Mag*nusson klanen var ökända.

Jag tror också han syftar på honom..
Många ur den släkten har förstört livet för vääldigt många personer. Vill inte veta den exakta siffran men jag som inte ens är ifrån deras trakter vet om minst 8 personer som fått smaka på tjuringen. Bakifrån och i grupp är väl deras signum lite...
Citera
2019-01-30, 20:40
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:

Som sagt det är ingen som har påstått att så skulle vara fallet.
Det bör dock nämnas att det med all säkerhet var GM:s intention i alla fall eftersom M var avklädd på underkroppen.
Citera
2019-01-30, 20:57
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Har jag påstått att Malin blev våldtagen?
Nej det har du inte sagt. Men förklara för mig vad hans våldtäktsdom har med mordet på Malin att göra!
Citera
2019-01-30, 21:07
Medlem
PolisBatikhexans avatar
Citat:
Nej det har du inte sagt. Men förklara för mig vad hans våldtäktsdom har med mordet på Malin att göra!
Antagligen väldigt lite. Jag svarade på en undran om vilken av de tre magnusson som suttit för våldtäkt. MEN, som Kommissarie Beck är inne på så finns det tydliga sexuella indikationer i mordet, GM har antagligen en sexuell motivation när han inleder brottet och på det sättet är det intressant att TS är en konstaterad sexualförbrytare. Kika in på hans FB så ser man också att han fortfarande är väldigt intresserad av unga damer.
Det är ganska tydligt att han också är GW´s favorit, han avslöjar det när han pratar om skärpet och att den som man då låste sig på i början stod och kikade när polis jobbade dagen efter, det gjorde inte TS!
Citera
2019-01-30, 21:08
Medlem
Citat:
Därför att du i inlägg #899 skriver följande: Han är förvisso dömd för många brott men sällan mot kvinnor, kanske till och med aldrig. Han brukar inte begå våldsbrott vad jag vet. Han åker mest fast för stölder och olovliga körningar verkar det som.
Citera
2019-01-30, 21:12
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Som sagt det är ingen som har påstått att så skulle vara fallet.
Det bör dock nämnas att det med all säkerhet var GM:s intention i alla fall eftersom M var avklädd på underkroppen.
Med den slutledningsförmågan tror jag inte du skulle komma långt som mordutredare.

Det finns en rad sexuella läggningar, varav både påklädda kroppar utstyrda som små blöjbarn eller vuxna i uniform med stövlar och piska, såväl som helt nakna kroppar i olika grader av medvetande, kan trigga den sexuella fantasin. T o m döda kroppar är tändande på somliga. Han kanske drog en talja.

Malin hittades helt naken med kläderna undanlagda och utan medvetande.

Min tolkning är annars den att mordet var en ingivelse i stundens ögonblick. Det var mord och inga visor som gällde. Sedan när det var klart klädde han av henne för att få det avslutat. Det var färdigt som han burit inom sig och han kunde gå vidare i livet. Det finns personer som bär på fantasier inom sig att mörda någon, den s k Mantorps-mördaren är ett exempel.
Senast redigerad av MossTrums 2019-01-30 kl. 21:21.
Citera
2019-01-30, 21:34
Medlem
MossTrumss avatar
Citat:
Antagligen väldigt lite. Jag svarade på en undran om vilken av de tre magnusson som suttit för våldtäkt. MEN, som Kommissarie Beck är inne på så finns det tydliga sexuella indikationer i mordet, GM har antagligen en sexuell motivation när han inleder brottet och på det sättet är det intressant att TS är en konstaterad sexualförbrytare. Kika in på hans "FB så ser man också att han fortfarande är väldigt intresserad av unga damer.
Det är ganska tydligt att han också är GW´s favorit, han avslöjar det när han pratar om skärpet och att den som man då låste sig på i början stod och kikade när polis jobbade dagen efter, det gjorde inte TS!
De damerna är sådana som hans FB-konto översköljs med av som vän-förslag och han tackat "ja" till. Men det säger mig att han har porrsurfat och då får man alla dessa thaidamer som vän-förslag, sen ser det ut som att du har damsällskap så att det räcker och blir över. Ett klick på tangentbordet och du har en ny lättklädd väninna att skryta med på FB. Har han pengar kommer han att få betala dyrt om han vill träffa ngn av dem in real life och det blir garanterat inte den han ser på bild för den är fejkad i photoshop Det är en industri.
Senast redigerad av MossTrums 2019-01-30 kl. 21:38.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in