Citat:
Ursprungligen postat av
Rotvagen
Har läst om detta fall och även i tråden och många intressanta och nyttiga inlägg , särskilt från er som bor där och känner till en del krumelurer . Jag tänker lite så här .. bara tänker nu ! Efter ha läst om vad han ” arbetar med på dagarna och under i princip hela sin livstid , hans umgänge , hans 21 profiler på FB , stavning … skulle han vara så smart så han skulle kunnat mörda Malin och komma undan med det ? I mina ögon är han en lort pundare med långa fingrar . Är han så smart att han skulle lyckats med detta och sedan hålla käft till sin fan club ? Detta klientel skulle lätt öppna käften och skvallra för ett par folköl . Ett mord som man lyckas komma undan med krävs kan jag tycka mer än två hjärnceller upp i skallen . Men vad vet jag TS handlings kraft och ” smarta hjärna kanske är bättre på insidan än hur han ser ut på utsidan ..
en korkad pundare
Utifrån sett så verkar det helt osannolikt att denna person skulle kunna bevara eller dölja en sådan hemlighet. Håller helt med dig om det. Med tanke på hur många som antagligen föraktar honom så tror jag också att det finns få som skulle hålla honom om ryggen av någon slags pundarheder.
Det där bältet som hittades nära mordplatsen borde väl kunna ge en fingervisning om midjemåttet på gärningsmannen i fråga. Det ger även en fingervisning om vad för typ av snubbe man letar efter. Det är ju uppenbart ingen kostymnisse på hemväg från lördagsgalej. Ett typiskt livsstilsbälte. En person som vill säga nånting med sin klädstil. Raggare, biker, zigenare. Har man ett sånt bälte på sig en lördagskväll så har man det nog alla dagar i veckan. Och tappar man det så letar man nog snabbt upp ett nytt, liknande :-).