2022-04-13, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Har läst om detta fall och även i tråden och många intressanta och nyttiga inlägg , särskilt från er som bor där och känner till en del krumelurer . Jag tänker lite så här .. bara tänker nu ! Efter ha läst om vad han ” arbetar med på dagarna och under i princip hela sin livstid , hans umgänge , hans 21 profiler på FB , stavning … skulle han vara så smart så han skulle kunnat mörda Malin och komma undan med det ? I mina ögon är han en lort pundare med långa fingrar . Är han så smart att han skulle lyckats med detta och sedan hålla käft till sin fan club ? Detta klientel skulle lätt öppna käften och skvallra för ett par folköl . Ett mord som man lyckas komma undan med krävs kan jag tycka mer än två hjärnceller upp i skallen . Men vad vet jag TS handlings kraft och ” smarta hjärna kanske är bättre på insidan än hur han ser ut på utsidan ..
en korkad pundare

Det är bara nedärvda instinkter
Citera
2022-07-05, 10:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Har läst om detta fall och även i tråden och många intressanta och nyttiga inlägg , särskilt från er som bor där och känner till en del krumelurer . Jag tänker lite så här .. bara tänker nu ! Efter ha läst om vad han ” arbetar med på dagarna och under i princip hela sin livstid , hans umgänge , hans 21 profiler på FB , stavning … skulle han vara så smart så han skulle kunnat mörda Malin och komma undan med det ? I mina ögon är han en lort pundare med långa fingrar . Är han så smart att han skulle lyckats med detta och sedan hålla käft till sin fan club ? Detta klientel skulle lätt öppna käften och skvallra för ett par folköl . Ett mord som man lyckas komma undan med krävs kan jag tycka mer än två hjärnceller upp i skallen . Men vad vet jag TS handlings kraft och ” smarta hjärna kanske är bättre på insidan än hur han ser ut på utsidan ..
en korkad pundare

Utifrån sett så verkar det helt osannolikt att denna person skulle kunna bevara eller dölja en sådan hemlighet. Håller helt med dig om det. Med tanke på hur många som antagligen föraktar honom så tror jag också att det finns få som skulle hålla honom om ryggen av någon slags pundarheder.

Det där bältet som hittades nära mordplatsen borde väl kunna ge en fingervisning om midjemåttet på gärningsmannen i fråga. Det ger även en fingervisning om vad för typ av snubbe man letar efter. Det är ju uppenbart ingen kostymnisse på hemväg från lördagsgalej. Ett typiskt livsstilsbälte. En person som vill säga nånting med sin klädstil. Raggare, biker, zigenare. Har man ett sånt bälte på sig en lördagskväll så har man det nog alla dagar i veckan. Och tappar man det så letar man nog snabbt upp ett nytt, liknande :-).
Citera
2022-07-28, 22:26
Medlem
Är det någon som känner till om *nders *riksson var en av de misstänkta? Han åkte ju dit för barnvåldtäkten i Billdal till slut. Han var ju våldsam mot sina egna barn också. Han växte upp mindre än 1 km från mordplatsen. Han ska ha flyttat hem för att hjälpa sin pappa vid tiden för mordet och de bodde kvar där vid tiden för mordet. Han är känd för att ha cyklat omkring mycket. Han hade ju en cykel även när han begick våldtäkten i Billdal.
Senast redigerad av noden 2022-07-28 kl. 22:35.
Citera
2022-07-29, 12:27
Medlem
KrokusHolmbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av noden
Är det någon som känner till om *nders *riksson var en av de misstänkta? Han åkte ju dit för barnvåldtäkten i Billdal till slut. Han var ju våldsam mot sina egna barn också. Han växte upp mindre än 1 km från mordplatsen. Han ska ha flyttat hem för att hjälpa sin pappa vid tiden för mordet och de bodde kvar där vid tiden för mordet. Han är känd för att ha cyklat omkring mycket. Han hade ju en cykel även när han begick våldtäkten i Billdal.
Kalla Fall-gruppens Anders Eriksson har uppgett att hans namne barnvåldtäktsmannen, har varit aktuell även i denna utredning. Barnvåldtäktsmannen hade dock alibi för den aktuella natten.
Citera
2022-07-29, 13:59
Medlem
Tack för ditt svar. Intressant. Har du någon vetskap om hur detta alibi såg ut? Det kanske var någon nära anhörig i beroendeställning som täckte upp för honom. .. Den här cykeln han hade då barnvåldtäkten begicks hade ett sådant styre som skulle ha lämnat efter sig ett sådant märke som LGWP påpekat fanns vid graven där hon hittades. Han kunde ju också tänkas ha varit en sådan person som Malin skulle ha kunnat få ett visst förtroende för att hänga med in på kyrkogården. Han har ju haft många kvinnor så ett visst kvinotycke saknas inte. Han var dessutom ung vid den här tiden och kan ha uppfattats som en nästan jämnårig av en tjej som Malin.
Citat:
Ursprungligen postat av KrokusHolmberg
Kalla Fall-gruppens Anders Eriksson har uppgett att hans namne barnvåldtäktsmannen, har varit aktuell även i denna utredning. Barnvåldtäktsmannen hade dock alibi för den aktuella natten.
Senast redigerad av noden 2022-07-29 kl. 14:05.
Citera
2022-07-29, 14:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KrokusHolmberg

Dessutom är väl åldersskillnaden mellan offren för stor om det skulle röra sig om ett MO?
Citera
2022-07-29, 14:08
Medlem
A E har ju ändå ett intresse för vuxna kvinnor alltså. Våldtäkten mot barnet kan väl ha begåtts i syfte att få ur sig aggression snarare än av pedofili.
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Dessutom är väl åldersskillnaden mellan offren för stor om det skulle röra sig om ett MO?
Citera
2022-07-29, 14:12
Avslutad
Citat:
A E har ju ändå ett intresse för vuxna kvinnor alltså. Våldtäkten mot barnet kan väl ha begåtts i syfte att få ur sig aggression snarare än av pedofili.

Möjligt. Men jag tänker mig att gärningsmän gärna ger sig på samma typ av offer. Å andra sidan, Anders Eklund varierade ju sig så...
Citera
2022-07-29, 14:12
Medlem
Jag har också en annan fundering. Det begicks ett mord på Virginsgatan något år efter mordet på Malin. Som aldrig klarades upp. Jag tror denna tjej också var uppvuxen i området runt Kålltorp och mycket väl kan ha känt A E. Man undrar om hon kunnat känna till det här bältet. Kanske frågat honom om det. Och därför skulle tystas. Men det förutsätter ju i sådana fall att A E's alibi inte var så klockrent som man tydligen antog.
Citera
2022-07-29, 14:14
Medlem
Ja. Det är inte helt ovanligt att barnvåldtäkter begås av andra drivkrafter än pedofili. A E har ju haft så många relationer med vuxna kvinnor. Han har åtta barn med olika kvinnor.
Citat:
Ursprungligen postat av TageBanan
Möjligt. Men jag tänker mig att gärningsmän gärna ger sig på samma typ av offer. Å andra sidan, Anders Eklund varierade ju sig så...
Citera
2022-07-29, 23:09
Medlem
Det måste vara stampens kyrkogård du tänker här. Där finns vattendrag och polishuset ligger nära. Men Malin mördades på Östra kyrkogården. Den är mycket större och ligger ovanför Olskroken.
Citat:
Ursprungligen postat av Q2000
Inget nytt men om man går till brottsplatsen eller nära så blir man eller jag chockad över hur nära polishuset det ligger bara några minuters promenad. Märkligt att någon vågar begå det grövsta brottet just där och mitt på sommaren. Tänk om någon hört ett kvinnoskrik så hade polisen kunnat vara där på några minuter efter ett larm

Det går ett gångstråk på andra sidan av kyrkogården en liten kanal så någon hade ju kunnat gå där hem från krogen eller rasta hunden eller vad som helst en varm sommar.
Senast redigerad av noden 2022-07-29 kl. 23:17.
Citera
2022-08-07, 15:07
Medlem
PutteStruls avatar
Citat:
Ja. Det är inte helt ovanligt att barnvåldtäkter begås av andra drivkrafter än pedofili. A E har ju haft så många relationer med vuxna kvinnor. Han har åtta barn med olika kvinnor.
Vem är A.E. ?
Om du syftar på Anders Eklund så har du fått det helt om bakfoten för han har aldrig haft några barn alls, knappt haft några förhållanden annat än nåt halvförhållande med en thailändska på slutet innan han greps. Var har du fått 8 barn ifrån???
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in