2019-01-28, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
Fast det är två olika situationer, två olika dagar och två olika killar. Den ena försökte han hjälpa med situps. Den andra, vid nästa situation försökte han hjälpa till att lyfta upp på stången som han skulle hålla i (monkey bar) som de kallar den för.

Njaa, är du säker på det? Jag har tolkat det som jag beskrev det ovan.

Den andra situationen skulle vara den med killarna vars muskler Bosse ville se och ryckte i tröjan.

Är jag ute och cyklar här? I inlägg 721 sidan 61 beskrivs det som jag också förstått det.

Jag citerar det nedan.
Citera
2019-01-28, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
Enligt pojken började Hansson ta på hans ben och sakta flytta händerna närmare skrevet. Pojken uppskattade inte Hanssons homosexuella invit och avbröt övningen. När pojken sedan började träna magen dök Hansson upp igen och återupptog sitt tafsande. 13-åringen sprang då ifrån platsen.

Bosse Hansson är också misstänkt för ytterligare ett sexuellt ofredande i en angränsade park några dagar tidigare. Han närmade sig då två tonårspojkar, frågade ut dem om deras träning och bad om att få se deras muskler. Han slet vid tillfället också i en av pojkarnas t-tröja.

Vi kan alltså konstatera att det inte handlar om något "Men jag rörde ju honom knappt!?"
Är Bosse skyldig? Ja förmodligen, så in i bomben.
Om det däremot är rätt att han skall sitta inne upp till 15 år med sitt annars straffria förflutna med tanke på sin ålder kan ju däremot diskuteras.
Ge han tunga böter, vistelseförbud och skicka hem gubben till Solna.

Här är inlägget jag syftar på.
Citera
2019-01-28, 18:21
Medlem
Jo det verkar vara som jag uppfattat det och som även inlägget jag citerar ovan beskriver det.

https://miami.cbslocal.com/2019/01/08/swedish-man-behind-bars-inappropriately-touching-teen-boy/
Citera
2019-01-28, 18:52
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Jo det verkar vara som jag uppfattat det och som även inlägget jag citerar ovan beskriver det.

https://miami.cbslocal.com/2019/01/08/swedish-man-behind-bars-inappropriately-touching-teen-boy/
Dock står det inte så i länken du delar här. Här står bara att "he assisted the boy on the monkey bars and doing sit-ups, touching his legs and eventually moving up to the boy’s private area, per the report."
Men det kan ju finnas någon annan länk som beskriver det som gnagt i dig. Lägg gärna upp den i så fall, jag har inte heller följt allting i detalj.
Citera
2019-01-28, 19:04
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Dock står det inte så i länken du delar här. Här står bara att "he assisted the boy on the monkey bars and doing sit-ups, touching his legs and eventually moving up to the boy’s private area, per the report."
Men det kan ju finnas någon annan länk som beskriver det som gnagt i dig. Lägg gärna upp den i så fall, jag har inte heller följt allting i detalj.
Det finns t. ex. beskrivet i "Arrest Paperwork" och "Probable Cause Affidavit" som återfinns på https://www.browardclerk.org (Case Search).

Pålkranen beskriver såvitt jag kan se händelseförloppet rätt.
Citera
2019-01-28, 19:43
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Det finns t. ex. beskrivet i "Arrest Paperwork" och "Probable Cause Affidavit" som återfinns på https://www.browardclerk.org (Case Search).

Pålkranen beskriver såvitt jag kan se händelseförloppet rätt.
DÄR stod det ja, tack. Den länken är grym när man vill ha fakta från domstolens värld.

För att återgå till det som gnagt dej Pålkranen: Av beskrivningen verkar det som att del 1 i närmandet bara innebar en olustkänsla ('uncomfortable'). Killen kanske t.o.m. var osäker på om han misstolkat händelseförloppet.
Del 2 däremot, där MGM enligt vad BO påstår "intentionally touched the penis' var det som fick honom att springa iväg.
Senast redigerad av 1X2Helgardera 2019-01-28 kl. 19:45.
Citera
2019-01-28, 21:49
Medlem
Citat:
DÄR stod det ja, tack. Den länken är grym när man vill ha fakta från domstolens värld.

För att återgå till det som gnagt dej Pålkranen: Av beskrivningen verkar det som att del 1 i närmandet bara innebar en olustkänsla ('uncomfortable'). Killen kanske t.o.m. var osäker på om han misstolkat händelseförloppet.
Del 2 däremot, där MGM enligt vad BO påstår "intentionally touched the penis' var det som fick honom att springa iväg.

Var inte helt säker på händelseförloppet men känns som ett möjligt scenario. Om det nu stämmer överens med verkligheten. Vi får se hur det utvecklar sig.
Citera
2019-01-28, 22:09
Medlem
eternussermos avatar
”Det var min son han var på” https://www.aftonbladet.se/a/BJQx3g

Mamman till trettonåringen berättar, verkar mest orolig för kostnaderna.
Citera
2019-01-28, 22:27
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
”Det var min son han var på” https://www.aftonbladet.se/a/BJQx3g

Mamman till trettonåringen berättar, verkar mest orolig för kostnaderna.

Kan väl bara kort konstatera att det var ännu en i raden med illa skrivna hafsiga artiklar från slaskpressen. Det som står i artikeln ger ingenting utom möjligen den tolkning som du gör.

Hade kommissarie Columbo kommenterat detta hade han gjort som du: - Konstigt hon verkar mer inriktad på pengar än på pojken.
Citera
2019-01-28, 23:25
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kan väl bara kort konstatera att det var ännu en i raden med illa skrivna hafsiga artiklar från slaskpressen. Det som står i artikeln ger ingenting utom möjligen den tolkning som du gör.

Hade kommissarie Columbo kommenterat detta hade han gjort som du: - Konstigt hon verkar mer inriktad på pengar än på pojken.

Det finns nog i bakgrunden ett tänkt skadestånd som hägrar här och till det lär väl vittnesuppgifterna anpassas?

Som färgad, i det förlovade landet, är nog utsikterna till en guldkantad vardag oftast en aning begränsade. Här synes det som en reell möjlighet.
Citera
2019-01-28, 23:56
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Var inte helt säker på händelseförloppet men känns som ett möjligt scenario. Om det nu stämmer överens med verkligheten. Vi får se hur det utvecklar sig.
Om man lägger känslor och preferenser åt sidan och tittar på det ur ett rent juridiskt perspektiv så talar mycket för att åklagaren har mer på fötterna än försvaret.

Hade det "bara" rört sig om fallet med 13-åringen så hade en skicklig advokat haft större möjlighet att skapa tvivel hos juryn genom att driva linjen "uppgift står mot uppgift".
Dock långtifrån säkert att ens detta hade räckt med tanke på att 13-åringen verkar besitta högt förtroendekapital plus en del andra omständigheter.
Det som ytterligare komplicerar bilden för BH är händelsen med de två andra killarna som påstår att han antastade dem. Detta är BH visserligen inte åtalad för men det finns med i samma "Complaint Affidavit". Skulle förvåna stort om inte åklagaren utnyttjar även denna händelse till fullo i sin plädering.

Försvaret kommer även att få tufft med att bryta åklagarens indiciekedja. Vilket i så fall skulle kunna få en tveksam jury att tippa över till 13-åringens fördel.

Men, just detta med jurysystemet ger samtidigt en extra dimension åt det hela. Det har hänt förr att skickliga advokater lyckats vinna över juryn till den åtalades sida trots dåliga odds.

Detta blir en nagelbitare utan dess like för BH.
Citera
2019-01-29, 00:05
Avslutad
Citat:
Om man lägger känslor och preferenser åt sidan och tittar på det ur ett rent juridiskt perspektiv så talar mycket för att åklagaren har mer på fötterna än försvaret.

Hade det "bara" rört sig om fallet med 13-åringen så hade en skicklig advokat haft större möjlighet att skapa tvivel hos juryn genom att driva linjen "uppgift står mot uppgift".
Dock långtifrån säkert att ens detta hade räckt med tanke på att 13-åringen verkar besitta högt förtroendekapital plus en del andra omständigheter.
Det som ytterligare komplicerar bilden för BH är händelsen med de två andra killarna som påstår att han antastade dem. Detta är BH visserligen inte åtalad för men det finns med i samma "Complaint Affidavit". Skulle förvåna stort om inte åklagaren utnyttjar även denna händelse till fullo i sin plädering.

Försvaret kommer även att få tufft med att bryta åklagarens indiciekedja. Vilket i så fall skulle kunna få en tveksam jury att tippa över till 13-åringens fördel.

Men, just detta med jurysystemet ger samtidigt en extra dimension åt det hela. Det har hänt förr att skickliga advokater lyckats vinna över juryn till den åtalades sida trots dåliga odds.

Detta blir en nagelbitare utan dess like för BH.

Åklagaren komer inte få använda det i rätten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in