2019-04-29, 19:06
Medlem
Jon.Holmss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashflr
En fråga. Nu när Hansson är dömd, varför fortsätter AB och Expressen att dölja hans namn. Jag kan första om han anklagas och sedan frias.

Undrar jag också, Bosse är ju formellt sett dömd för brottet. Kanske beror det på att det är självaste Bosse Hansson media har att göra med? En levande legend.

Hoppas verkligen att Bosse kommer att ge sin version av händelsen så småningom.
Citera
2019-04-29, 19:25
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
En fråga. Nu när Hansson är dömd, varför fortsätter AB och Expressen att dölja hans namn. Jag kan första om han anklagas och sedan frias.

De pressetiska reglerna är ganska restriktiva på den punkten. Det står bland annat att:

Citat:
Överväg noga konsekvenserna av en namnpublicering som kan skada människor. Avstå från sådan publicering om inte ett uppenbart allmänintresse kräver att namn anges.

Allmänhetens Pressombudsman (PO) har lämnat följande kommentar om namnpublicering:

Citat:
Man bör inte motivera en namngivning med att personen i fråga är skyldig, det vill säga dömd i en domstol. Det är allmänintresset som är den avgörande frågan och det kan ibland vara så starkt att det motiverar namngivning redan innan dom.

Sammantaget bedöms således allmänintresset vara lågt i detta fall och den dom som fälldes kopplas till en ringa förseelse. Dessutom är BH ingen makthavare, vilket gör honom extra skyddsvärd ur pressetisk synvinkel.
Citera
2019-04-29, 19:51
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Citat:

Återfaller han i brott lär namnet publiceras.

En dom av kufisk före detta sportjournalist som varit känd motiverar inte publicering.
Citera
2019-04-29, 20:28
Medlem
Vobblers avatar
Citat:

Det är ingen tidning som vågar, de kommer att bli stämda åt helvete. Och så som deras ekonomi ser ut i dagsläget är de säkert lite försiktiga.
Citera
2019-04-29, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Insinuant betyder försåtligt antydande. Med tanke på vad Bosse är dömd för och hur han levt sitt liv helt i avsaknad av kvinnligt sällskap så känner åtminstone jag att det inte är så mycket som behövs antydas. Det går bra att tala klarspråk.

Men visst, jag förstår att du kanske känner en samhörighet med Bosse Barnkladdare och det motiverar givetvis dig att fara ut i magsura angrepp på människor som inte är helt uppdaterade i ärendet och inte känner för att traggla igenom en 3500 inlägg lång tråd. Jag tar inte illa upp.

Säger mer om dig än om Bosse!
Citera
2019-04-29, 21:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Säger mer om dig än om Bosse!
Exakt vad säger det om mig? Vänligen utveckla, för jag tycker inte att det är tydligt nog.
Citera
2019-04-29, 21:58
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Exakt vad säger det om mig? Vänligen utveckla, för jag tycker inte att det är tydligt nog.

Det som markerades i det du skrev är följande:

Citat:
Med tanke [1] på vad Bosse är dömd för och hur han levt sitt liv helt i [2] avsaknad av kvinnligt sällskap så känner åtminstone jag att det inte är så mycket som behövs antydas. Det går bra att tala klarspråk.

1. Han gick med på en uppgörelse om lägre gradens ofredande

2. Väldigt många män lever utan kvinnligt sällskap utan att det är det minsta konstigt. Vissa är asexuella och andra har så svåra sociala hinder att de varken kan eller vågar

Ditt »klarspråk« är rent och skärt skitsnack utifrån din begränsade förmåga som uppenbarligen sätter likhetestecken mellan »ingen kvinna« -> »bög« -> »pedofil«. Det är ditt »klarspråk«.

Att BH aldrig tidigare figurerat i kriminella sammanhang och att ingen i kölvattnet bakom detta som rapporterats om i Florida [i dessa metoo-tider] kommer med några tillkännagivanden om honom tyder snarare på det omvända.
Citera
2019-04-29, 22:30
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Jag kommer att vidhålla till mina döddagar att beslutet om kvinnlig rösträtt var döden för den äkta demokratin.
Kvinnor förmår inte tänka rationellt eller logiskt.

Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Kvinnor är märkliga och man kan aldrig veta vad som pågår inom deras trånga kranium...

Bäste Rimbert, jag tror du har spårat ur. Det finns säkert trådar där dom här åsikterna passar in. Men Bosse-tråden är inte en av dem.
Senast redigerad av 1X2Helgardera 2019-04-29 kl. 22:33.
Citera
2019-05-02, 20:38
Medlem
Citat:

Inte tydligt nog?

Känner inte för att vara tydligare. Går inte det fetade i mitt svar in i din skalle så går antagligen inget annat in heller!

HerrGickhan hade vänligheten att utveckla för dig, på ett mycket tydligt och pedagogiskt sätt för övrigt. Att du antagligen inte begriper efter det heller förvånar mig inte det minsta.
Senast redigerad av Palkranen 2019-05-02 kl. 20:41.
Citera
2019-05-02, 21:25
Medlem
SithXMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ventoroso
En mer trolig förklaring är att Bosse sett att pojken hade problem med övningarna pga sina ”kognitiva problem” och ville hjälpa honom. Att han erkänner en mindre förseelse är nog bara för att komma ur situationen och få åka hem. Vad jag har läst av denna tråden har ingen kommit med några bevis på att Bosse visat tendenser till att gilla småpojkar tidigare. I hans ålder borde en sådan personlighet framkommit när han var yngre. Att vara sportnörd och enstöring, som han är, är inte brottsligt än i detta land.

USAs rättssystem är ett givande och tagande med inslag av skadestånd och risker. Kanske var det en fattig pojke som uppmuntrats till anmälan och möjligheten till lite pengar? Hellre fria än fälla borde vara grunden i allt rättsskipande.

Jag har lite svårt för denna förklaring om att Bosse ville hjälpa för att denne hade problem med sina övningarna, om han är enstöring borde han väl dra sig för att "bara Hjälpa" med övningar? Medans kåthet är en jävligt stark drift.
Citera
2019-05-03, 04:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Inte tydligt nog?

Känner inte för att vara tydligare. Går inte det fetade i mitt svar in i din skalle så går antagligen inget annat in heller!

HerrGickhan hade vänligheten att utveckla för dig, på ett mycket tydligt och pedagogiskt sätt för övrigt. Att du antagligen inte begriper efter det heller förvånar mig inte det minsta.
Det enda jag ser är två personer som av för mig okänd anledning försvarar en dömd sexualbrottsling och försöker spela ner hans gärningar genom att attackera människor som belyser dem. Man kan ju undra varför? Hyser ni två möjligen sympatier för Bosses böjelser? Kanske ni rent av delar dem och inser att det lika gärna kunde vara ni själva som satt där i finkan efter att ha semesterkladdat på något barn eller tonåring?

Märkligt är det, i varje fall. Och inga personangrepp i världen hjälper mig att förstå varför ni är så måna om Bosse. Tvärtom, det kastar bara ett misstänksamhetens skimmer över er själva.
Citera
2019-05-03, 06:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Det enda jag ser är två personer som av för mig okänd anledning försvarar en dömd sexualbrottsling och försöker spela ner hans gärningar genom att attackera människor som belyser dem. Man kan ju undra varför? Hyser ni två möjligen sympatier för Bosses böjelser? Kanske ni rent av delar dem och inser att det lika gärna kunde vara ni själva som satt där i finkan efter att ha semesterkladdat på något barn eller tonåring?

Märkligt är det, i varje fall. Och inga personangrepp i världen hjälper mig att förstå varför ni är så måna om Bosse. Tvärtom, det kastar bara ett misstänksamhetens skimmer över er själva.

Nej, du ser något som du skapat i din egen hjärna. Det är inte så det är och det är vad vi ser. Till skillnad mot dig extrapolerar vi inte småsaker silade ur en tveksam medierapportering och demoniserar på det sätt du gör. Det gör bara personer som själva är bekanta med det de försöker beskriva. Det är på dig misstänksamhetens och fårskallens ljus lyser och det lyser ganska klart också.

BH tvingades till en överenskommelse för ett påstått brott som inte utretts.
Senast redigerad av HerrGickhan 2019-05-03 kl. 06:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in