Citat:
Ursprungligen postat av
y8t3
Kan nån förklara det här med att betala borgen i USA? Varför skulle nån betala typ motsvarande en miljon kr för att få vara fri i i någon/några veckor? Har det någonsin hänt? I synnerhet om man är oskyldig, då kommer man ju ändå ut efter nån vecka. Ta en vecka i häktet o chilla förfan.
Har du verkligen aldrig sett en deckare eller annan amerikansk film? Jag menar att du saknar all slags allmänkunskap är ju redan belagt. Man betalar inte för att få vara fri, man sätter ett belopp som säkerhet. Om du inte avviker under din borgen kostar det således ingenting. Därav finns det borgensmän som generellt står för 90% av säkerheten om du bara hostar upp det resterande till dem.
Och varför man inte sitter och chillar i ett häkte är ju naturligtvis inte så svårt att förstå heller. För det första är det kanske inte speciellt chill där överhuvudtaget. För det andra så tycker vuxna människor med ett liv att det finns bättre saker att göra. För det tredje så kan det bli betydligt längre än ett par veckor om man har otur.
För att återgå till huvudämnet så kan jag inte låta bli att känna en viss sympati för 85-årige Bosse som levt hela sitt liv som smygbög. Detta trots att han verkar vara skyldig och smygit runt som en riktig ful Farbror Bosse på samma ställe i många år. Att komma ut var helt omöjligt när han började sin karriär och sådant kan prägla personer rätt hårt. Endast utomlands har han kunnat smyga runt i parker och bejaka sin sexualitet, förhoppningsvis med likasinnade som uppskattade hans närmande men det är som jag hoppas.
Om han antastat 13-åringar är det naturligtvis helt förkastligt men jag, kanske helt felaktigt, hoppas att han kanske misstolkat situationen och gjort närmanden som han kanske kunde nå framgång med för 50 år sedan. Det var väl ändå så att parken det hände sig var en sk bögpark? Även om så sannolikt inte är så på dagtid. Ja, som ni förstår är jag tämligen kluven i frågan.