2019-01-27, 22:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BluePrince
Håller helt med om detta, finns inte en chans i helvete att jag skulle sitta kvar i bilen om mina barn fanns inne i huset, döda eller levande.
Jo men om du vet att det finns en galen man i huset som precis har skjutit dina barn och som kan rikta geväret mot dig så fort du stiger in så nog avvaktar man med att gå in ? Däremot hade jag inte suttit kvar i bilen på gården utan kört en bit därifrån. Speciellt om man fått instruktioner från polisen!
Citera
2019-01-27, 22:36
Medlem
KirkHammetts avatar
Det blir förmodligen en TV3 dokumentär av detta om 5 år.
Citera
2019-01-27, 22:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Jo men om du vet att det finns en galen man i huset som precis har skjutit dina barn och som kan rikta geväret mot dig så fort du stiger in så nog avvaktar man med att gå in ? Däremot hade jag inte suttit kvar i bilen på gården utan kört en bit därifrån. Speciellt om man fått instruktioner från polisen!
Ja om man är en feg jävel visst, de flesta är villiga att offra sitt liv för sina barn, då rusar man självklart in om det finns minsta lilla chans att dom är i livet.
Citera
2019-01-27, 22:39
Medlem
Goggandas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adina
The Telegraph´s artikel visar tydligt på att det inte finns några tecken att det för att någon valt "fel" man till partner och pappa, ingen kan ju förutse att en person som är väldigt engagerad som förälder är farlig om enheten familj splittras

Det är det olustiga i det hela. Sedan kan det vara så att man avvisat någon som instabil, "narcissist", osv och just denne kunde visat sig bara vara tillfälligt ur balans men pålitlig i det långa loppet. Det är så många varianter bland människorna.
Senast redigerad av Gogganda 2019-01-27 kl. 22:42.
Citera
2019-01-27, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Det blir förmodligen en TV3 dokumentär av detta om 5 år.

Japp! Barnamorden i Arboga med
Schyrrer är i nästa avsnitt nu 31e.
Citera
2019-01-27, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AKaye
Kraschad ekonomi är obekräftat så vitt jag vet, men om finansiell oro var med i bilden lade det säkert sten till börda.

Artikeln ovan var bra den med.

Hoppas många som spekulerar vilt läser dessa två + denna: https://www.bbc.com/news/uk-england-22213942
Nä, det har stått i tidningen att han sålt skog för att betala av en skatteskuld så ekonomin var ansträngd! Lägg därtill att KA kanske krävde att att alla saker som hon köpt med Samuels pengar var hennes och han såg framför sig ännu mer ansträngd ekonomi!
Citera
2019-01-27, 22:42
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Nej, för att hon pressade honom och hon var elak mot sina barn och han ville inte att dom skulle lida mer. Dom skulle aldrig få ett bra liv med hennes närvaro. Hade hon agerat annorlunda hade alla levt.

Jag har bara hunnit att läsa hit, men jag har sett dina tidigare inlägg i tråden, och jag tänker lite som du. Jag känner ingen av de inblandade, men alla mammor är inte perfekta bara för att de blivit mammor.

Speciellt nyskilda kvinnor kan ju se på sina barn som levande misstag.......

Men berätta gärna mer....om du inte redan har gjort det när jag hunnit ifatt tråden .

Men jag tycker att det är jättebra att du nyanserar drevet här.
Citera
2019-01-27, 22:44
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det avgörs inte av live-sändningen. Det är Lagen.
Utveckla det är du snäll. Tror du missförstod mig.
Citera
2019-01-27, 22:46
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Jag har bara hunnit att läsa hit, men jag har sett dina tidigare inlägg i tråden, och jag tänker lite som du. Jag känner ingen av de inblandade, men alla mammor är inte perfekta bara för att de blivit mammor.

Speciellt nyskilda kvinnor kan ju se på sina barn som levande misstag.......

Men berätta gärna mer....om du inte redan har gjort det när jag hunnit ifatt tråden .

Men jag tycker att det är jättebra att du nyanserar drevet här.
Levande misstag? Det är mkt få mammor som ångrar de barn man fött. Driver du med oss?
Citera
2019-01-27, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trumpisking
Ja om man är en feg jävel visst, de flesta är villiga att offra sitt liv för sina barn, då rusar man självklart in om det finns minsta lilla chans att dom är i livet.
Jo min spontana reaktion först var att jag absolut skulle rusat in och upp på barnens rum, vilket jag också skrev tidigare, men har tänkt lite och insett att det kanske inte var så smart. Men troligtvis är man inte så smart alla gånger och inser inte riskerna när det är skarpt läge !
Senast redigerad av Regnflingan 2019-01-27 kl. 22:50.
Citera
2019-01-27, 22:47
Medlem
KirkHammetts avatar
Citat:
Nä, det har stått i tidningen att han sålt skog för att betala av en skatteskuld så ekonomin var ansträngd! Lägg därtill att KA kanske krävde att att alla saker som hon köpt med Samuels pengar var hennes och han såg framför sig ännu mer ansträngd ekonomi!

Och visst, SR hade gått igenom många omtumlande event på det senaste. Men Något säger mig att SR hade lågt känslomässigt IQ - Att inte förstå hur man tar hjälp från andra människor när man mår dåligt. Istället hålla upp en fasad där det utåt sett ser problemfritt ut.
Citera
2019-01-27, 22:55
Medlem
Citat:
Det var väl deras saker som de köpt till det gemensamma hushållet? Isf har hon självklart rätt till en del i dessa. Man kan tycka rött eller fel, men lagen är sådan för att skydda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in