Flashback bygger pepparkakshus!
2019-01-26, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det finns förklaringar i tråden, läs dem och försök åtminstone förstå.

En förklaring kan vara att det stod en polispatrull 500 meter från brottsplatsen i full färd med att kontrollera nykterheten på en bilförare eller bara råkade köra i närheten på väg till varsomhelst.

Är du helt dum i huvet eller saknar du bara lite fantasi?

Ja, det verkar vara livlig trafik där i krokarna du... det är kanske du som borde skruva ner din fantasi och tänka alternativ förklaring.
Citera
2019-01-26, 02:43
Medlem
Citat:
Det finns förklaringar i tråden, läs dem och försök åtminstone förstå.

En förklaring kan vara att det stod en polispatrull 500 meter från brottsplatsen i full färd med att kontrollera nykterheten på en bilförare eller bara råkade köra i närheten på väg till varsomhelst.

Är du helt dum i huvet eller saknar du bara lite fantasi?

Återigen, det var en timme mellan morden och det att modern anlände med bil till huset. Polisen kom långt efter det. GM ska ha skickat en video till modern direkt efter morden. Så fort hon sett videon så kontaktade hon väl polisen, samtidigt som hon själv åkte dit, hon bodde ju nära..
Citera
2019-01-26, 02:44
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Kontentan av det du säger är att vem som larmade har betydelse för brottets avskyvärdhet. Lustigt, men någon annan slutsats kan man inte dra av ditt resonemang.

Ja om SR skickade en video till mamman på när han skjuter hennes barn så tycker jag nog att det avskyvärda i brottet blir än mer avskyvärt..ja
Citera
2019-01-26, 02:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Återigen, det var en timme mellan morden och det att modern anlände med bil till huset. Polisen kom långt efter det. GM ska ha skickat en video till modern direkt efter morden. Så fort hon sett videon så kontaktade hon väl polisen, samtidigt som hon själv åkte dit, hon bodde ju nära..

Varifrån har du fått den uppgiften?
Citera
2019-01-26, 02:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hayouel
Varifrån har du fått den uppgiften?

Det står i den här tråden vi båda skriver i.. titta ungefär ett dygn tillbaka
Citera
2019-01-26, 02:48
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Det står i den här tråden vi båda skriver i.. titta ungefär ett dygn tillbaka

...och bara för att det står här så har det faktiskt hänt?
Citera
2019-01-26, 02:49
Moderator
OYs avatar
Citat:

Ja precis, dock verkar några här i tråden ha svårt för att ta in det, och då kan några realistiska exempel på hur polisen kunde vara snabbt på plats vara på sin plats. Inte ens det verkar gå in, oklart varför. Kanske för mycket sprit eller så är de helt enkelt bara vanliga korkade wt:s.
Citera
2019-01-26, 02:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
...och bara för att det står här så har det faktiskt hänt?

Det är mer troligt än att tro att polisen kommer till en avlägsen plats utanför en liten håla på 4 minuter, utan att någon har larmat
Citera
2019-01-26, 02:52
Medlem
Citat:
Problemet är att det är för mycket vanliga svenssons på flashback numera

Tror du har rätt. Men vad är en vanlig Svensson idag? Skulle vilja påstå att män av idag verkar mer lättkränkta än om man backar en 30 år! Ju mer jämställdhet ju mer kränkta verkar män bli. Bara läsa aktuella brott och kriminalfall.. Hur många kvinnliga gärningsmän hittar ni där. Jag har snart arbetat med våld i nära relationer i15 år, män som slår sina kvinnor och ibland barn. När man frågar dessa - vad skulle du göra om det hände din familj någonting.. Då får kanske ofta till svar i stil med.. JAG SKULLE FAN SLÅ HJÄL DOM! Mitt Svar: jag förstår att din familj betyder mycket för dig.
-ja det är klart! Ingen djävel ska röra dom.Mitt Svar: jag förstår, hur kommer det då att du slår din fru/sambo? Hur kommer det att du slår någon som betyder så mycket för dig??..........
Citera
2019-01-26, 02:53
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Det är mer troligt än att tro att polisen kommer till en avlägsen plats utanför en liten håla på 4 minuter, utan att någon har larmat

Det var ju det jag ville ha klarhet i, var det mamman som hade fått en film och hon kontaktade polisen? Eller är detta bara en trådsanning? Det står inget nämnt i media om att mamman kontaktade polisen, det står bara att de fick in samtal under livestreamen....
Citera
2019-01-26, 02:59
Medlem
Framgaffels avatar
Citat:
Ja precis, dock verkar några här i tråden ha svårt för att ta in det, och då kan några realistiska exempel på hur polisen kunde vara snabbt på plats vara på sin plats. Inte ens det verkar gå in, oklart varför. Kanske för mycket sprit eller så är de helt enkelt bara vanliga korkade wt:s.

Ja jag har verkligen svårt att ta in det, att han skickat en film till mamman där han berättar att han har haft ihjäl hennes barn.... Jag har överhuvudtaget svårt att ta in att en pappa kan skjuta sina barn, det ligger väldigt långt utanför min fattningsförmåga faktiskt.

Och nej, jag har ingen annan realistisk förklaring heller..... Det var därför jag har funderat på det...

Och om mamman ringer polisen och berättar vad som hänt, borde de inte då ha skickat ut en patrull till henne för att förhindra henne från att åka dit?
Citera
2019-01-26, 03:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Framgaffel
Ja jag har verkligen svårt att ta in det, att han skickat en film till mamman där han berättar att han har haft ihjäl hennes barn.... Jag har överhuvudtaget svårt att ta in att en pappa kan skjuta sina barn, det ligger väldigt långt utanför min fattningsförmåga faktiskt.

Och nej, jag har ingen annan realistisk förklaring heller..... Det var därför jag har funderat på det...

Och om mamman ringer polisen och berättar vad som hänt, borde de inte då ha skickat ut en patrull till henne för att förhindra henne från att åka dit?

Du måste läsa tråden. Han ska ha skickat en film till modern där han avrättar sina barn. Polisen dröjde pga att de inväntade förstärkning, för att GM var beväpnad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in