2019-01-27, 22:55
Medlem
Frågan är om Samuel hade skrivit papper på att gården var hans när de gifte sig.

Som jag förstår så är det hans föräldrahem och gården kan ju vara värderad till flera miljoner.

Om de inte skrivit något så kan ju Karin ha krävt hälften och Samuel inte hade ekonomi till att köpa ut henne

Vad menar Samuel annars med att hon utpressar honom? Det handlar ju knappast om några sketna möbler eller tv apparater.
Citera
2019-01-27, 22:57
Medlem
Flashig78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av verbet
Frågan är om Samuel hade skrivit papper på att gården var hans när de gifte sig.

Som jag förstår så är det hans föräldrahem och gården kan ju vara värderad till flera miljoner.

Om de inte skrivit något så kan ju Karin ha krävt hälften och Samuel inte hade ekonomi till att köpa ut henne

Vad menar Samuel annars med att hon utpressar honom? Det handlar ju knappast om några sketna möbler eller tv apparater.
De gifte sig aldrig om jag förstod rätt. De var sambos.
Citera
Medlem
Usch jag tänker på hur Karin mår😣 självklart inte bra. Bara tanken av att förlora sitt/sina barn går inte att beskriva. För att visa min medkänsla så skrev jag till henne. Hon uppskattade min medmänsklighet. Det tycker jag säger en del.
Citera
Medlem
Citat:

De var väl inte gifta, och i sambolagen delar man inte ett boende som den ena parten ägde redan och den andre bara flyttat in i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KirkHammett
Och visst, SR hade gått igenom många omtumlande event på det senaste. Men Något säger mig att SR hade lågt känslomässigt IQ - Att inte förstå hur man tar hjälp från andra människor när man mår dåligt. Istället hålla upp en fasad där det utåt sett ser problemfritt ut.
De flesta människor håller väl nån sorts fasad utåt, det tror jag! Bara kolla på fb vad folk skriver och så vet man vad personerna egentligen tycker! Så sjukt!
Det ska ha framkommit att han sökt hjälp, men inte fått den hjälp han behöver! Tror många tycker, men hur kan du må dåligt ? Du har hästar, är dessutom framgångsrik på loppen, har egen gård, bor i en idyll, har 2 fina barn och många som tycker om dig, du mår säkert inte så dåligt som du säger! Jag vet en psykiatriker som sa till en patient att jamen du kan ju le, så då är det nog inte så farligt!
Citera
Medlem
Ull-Strumpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Han sökte bara ngn mänsklig kontakt innan han tog livet av sig, han är chockad full av ångest över vad han gjort och om sekunder skall göra dvs ta sitt liv. Det finns givetvis inget manus eller tanke på minnesbild. Det är osammanhängande .... och brottstycken som nämns utan ordning eller betydelse. Han orkade inte längre ...

Han pratade mest till Andre*s. Det var inte avsett för andras öron.

Framförallt inte att bokstavsanalyseras på detta forum.

EDIT. Planeringen tror jag gällde framförallt eget självmord, familjegården, hästarna mm. Något fick honom att inkludera sönerna. Vad vet bara han.
Huvudet på spiken, tror inte heller att barnen ingick i planen.
Arma mamma, hade hon förstått att han balanserade på gränsen, inte hade hon lämnat barnen hos SR.
Att vara Andre*s är nog heller ingen höjdare, han verkar ha varit med från första sekunden.
Alla som stod nära SR måste väl fråga sig varför de inte har märkt nåt.

Jag hade en bekant som tog livet av sig. Trots att han ringde timslånga samtal till sina fem närmaste vänner den sista natten, anade ingen av dom vad som var på gång.
När han avslutat samtalet med den femte vännen, satte han bösspipan i truten och tryckte av.
Med facit i hand tyckte alla fem att där funnits signaler, men under nattens samtal märkte ingen av dom nåt avvikande, det var helg och han hade väl festat till det, inget konstigt med det.
Citera
2019-01-27, 22:58
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av inam
Det var väl deras saker som de köpt till det gemensamma hushållet? Isf har hon självklart rätt till en del i dessa. Man kan tycka rött eller fel, men lagen är sådan för att skydda.

Hon hade inget jobb, sakerna köptes för hans pengar som han köpte och betalade.
Citera
2019-01-27, 22:59
Medlem
Citat:

Dom var inte gifta.
Citera
2019-01-27, 22:59
Medlem
KirkHammetts avatar
Vet vi om det skedd någon kommunikation mellan systrarna och ex-frun?
Citera
2019-01-27, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karlsoon
Hon hade inget jobb, sakerna köptes för hans pengar som han köpte och betalade.
Och hon stod för annat, markservice mm kanske? Oavsett vem som betalat är det köpt för deras gemensamma räkning. Som sagt man kan tycka det är fel, men enligt lag är det hennes också.
Citera
2019-01-27, 23:01
Medlem
Citat:

SR och Karin var ej gifta
Citera
2019-01-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av inam
De var väl inte gifta, och i sambolagen delar man inte ett boende som den ena parten ägde redan och den andre bara flyttat in i.
och hon hade ju redan flyttat ut för några månader sedan också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in